Gedragsverandering na narcose?

Discussie in 'De lounge' gestart door bibaboe, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Wat je zegt, je was ook heel erg ziek, dat speelt natuurlijk allemaal mee.
    Een operatie en een narcose zijn op zich al een aanslag op je lichaam en als je lichamelijke conditie daarvoor al slecht was, is de aanslag alleen naar groter. Geldt ook voor de leeftijd.
    Iemand die gezond voor bv een borstvergroting een operatie met narcose ondergaat, zal vele maken sneller weer fris en fruitig zijn, dan iemand die al zwaar ziek een operatie ingaat.

2. penseel

penseel Niet meer actief

Als ik uit de narcose kom ben ik eerst rustig maar als ik eenmaal wakker ben dan ben ik niet normaal echt niet..

Zal maar niet vertellen wat ik gedaan heb na mijn galblaas operatie.

Leek wel een gestoorde en zo reageerde ik ook echt.

Sprong zo mijn bed uit met ruggenprik er nog in( medicatie) en eiste dat die er meteen uit gehaald werd. Ik had wel verlamd kunnen raken of nog erger mijn zelf de dood in kunnen jagen.

Ik was niet voorreden vatbaar. Ik kom dus met een grote paniek de narcose uit. Echt niet fijn. Als of alle remmen los geslagen zijn alle angst en paniek in een klap. Normaal kan ik mij zelf wel bij elkaar houden maar op die momenten ben ik echt een ggz patient.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja dat kan en soms is het blijvend... :(

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Het kan idd van de narcose komen. Bij de een trekt het na een paar dagen weg bij de ander na een paar weken, en bij sommige blijvend.
    N client van mij werd na 2 weken weer haar zelf, zij is dement en was juist in die 2 weken juist erg vriendelijk en euforisch eigenlijk, terwijl het een vrij dominante vrouw is.

Bespreek het met de arts want het kan ook een voorbode zijn van een delier.

5. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Vandaag op bezoek geweest en het ging al weer een stuk beter met hem. Zelf denk ik dat het, naast het effect van de narcose, ook de spanning van alles geweest is. Een soort van ontlading.

Hij doet het boven verwachting goed en mocht vandaag al naar zaal. Ben zo trots op hem! Wat een vechter!

6. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    narcose doet ook veel met je bij mij voelde het als of ik uit de doden rijk werd getrokken was megaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bang , koud en kotste de boel onder en daarna viel ik voor 2 dagen in de soort coma. ik werd juist tijdens het herstel geen fijn mens

wie vrijwillig onder het mes gaat is bij mij niet goed bij zijn hoofd jo.

7. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    ben blij voor jullie en hem dat het al wat beter gaat , is ook niet niets

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Bibaboe: fijn dat het beter gaat, hopelijk verbetert het nog verder.

@mamabri: is je vit B12 wel eens gecheckt? Een narcose "vreet" B12 en je symptomen hebben veel weg van een tekort.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daarom schoof ik het ook al die tijd zelf op het rouwproces en lichamelijk heeft het toen ook een tijd geduurd om weer op krachten te komen (heb best een tijd ijzergebrek gehad bijv) En inderdaad verander je ook door wat je is overkomen. Als je zo'n groot verdriet en verlies meemaakt, wat voor een ouder het ergste is wat je kan overkomen is het ook best heel logisch dat je elk klein probleem bij een ander ziet als flink gezeur (ik tenminste wel) En dat klinkt natuurlijk helemaal niet aardig, maar alles, écht alles valt voor je gevoel totaal in het niet. Daardoor vond ik niets meer belangrijk ook.
    dat gaat nu langzaam wel weer iets beter hoor, maar over sommige (voor mij onbelangrijke dingen) waar mensen over klagen kan ik wel heel boos en chagerijnig van worden en dan denk ik echt: Wat zeur je nu??? Wees gewoon blij met wat je wél hebt.

Geen idee of b12 is gecheckt eigenlijk, ik ben destijds wel meerdere keren gecontroleerd op van alles eigenlijk.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is heel fijn!:)

11. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Vandaag op bezoek geweest en geconstateerd dat mijn vader qua gedrag al weer helemaal de oude is. Gelukkig maar.

We hebben nog wel met hem gepraat over zijn gedrag van de voorgaande dagen, maar hij kan zich helemaal niet herinneren dat hij rare of vervelende dingen heeft gezegd. En eigenlijk schaamde hij zich er ook wel wat voor.

Nu op naar goed herstel en hopelijk snel naar huis.

@mamabri, ga je nog naar de huisarts met je klachten? Sterkte!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Is idd heel normaal na narcose.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heel fijn, gek dat hij het zich niet kan herrinneren he?

Ja ik weet niet, ik durf niet zo goed...Wat moet ik zeggen dan, ik ben zo vergeetachtig en ik denk dat het van de narcose komt? hahaha.

Ik weet nu al wat ze zegt, je hebt het druk met je gezin en je werk en daardoor vergeet je gewoon sneller dingen, doe het maar eens wat rustiger aan en dan komt het vanzelf wel weer goed :x Zal de eerste keer niet zijn dat zoiets gezegd wordt nl......:x

Deel Deze Pagina