Voeding(stijden) baby 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Anna2, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    mijn zoontje is volgende week 6 maanden, en van het consultatiebureau hebben we nu te horen gekregen dat hij naar 4 flessen mag en een fruit en groentehapje (vol potje van beide) mag hebben. Maar ik vind het toch wel erg lastig hoe dit in te gaan delen.
    Hij drinkt nu 5 flessen (180/6) (8, 12, 16, 19.30 en 22.30 uur), waarbij hij de eerste slecht neemt (80-100 cc). Daarom al eens geprobeerd de laatste fles weg te laten (hij sliep toen ook even moeilijk in, en we hadden weinig zin om hem dan na een half uur weer wakker te maken voor zijn fles. Maar hij kwam dan 's nachts toch voor een fles). Nu geef ik een half flesje, wat redelijk gaat, pas 2 nachten gedaan, en hij is geen goede slaper, dus moeilijk te peilen wat de invloed van de voeding is. De laatste fles er helemaal af lijkt me ook vroeg, hij slaapt pas sinds twee weken door (min of meer dan). Ik denk dat hij tussen de 750 en 850 cc drinkt per dag, zijn gewicht is prima. Naast de flessen krijgt hij 's ochtends rond 10 uur een half fruithapje en om 18 uur een half groentehapje. Rijstebloem krijgt hij niet, hij krijgt er krampjes van.
    Maar goed; van het consultatiebureau mag er dus een fles af, en mag hij twee potjes per dag eten. Maar ik weet niet zo goed hoe dit te gaan doen; na een half potje zit hij meestal echt vol. En dan zouden we volgende week nog mogen starten met opvolgmelk...
    Willen jullie eens meedenken over hoe dit in te delen? Wat zou prioriteit hebben, dat hij ongeveer 800cc melk binnen krijgt en minder bijvoeding; of twee volle potjes en minder melk? En hoe gaan we nu handig terug naar 4 flessen, welke tijden zou je dan aanhouden? En is starten met opvolgmelk wel handig nu? Mijn zoontje gaat nu rond 19.30 uur naar bed, en is rond 6.45-7.45 uur zo wakker dat we opstaan. Hij wordt nooit wakker voor de laatste fles, die geven we slapend.
    Ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen!
    Groetjes Anna

2. sjak

sjak Niet meer actief

#2 sjak, 19 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2012
    Ik had een schema wat hetzelfde is als jij, met bijvoeding en de laatste eraf. Ongeveer zo;
    8.00 180/6+granenpap
    10.00 fruit 100gram
    12.00 180/6
    14.00 kwark of rijstekoek +beetje drinken
    16.00 180/6
    17.30 groente/prakje 100 gram
    19.00 180/6

Lag natuurlijk een beetje aan haar slaapjes, maar Nine was ook al een maand van haar avondfles af, dat scheelde al, kwark met drupje diksap vindt ze heerlijk, maar brood weigert ze. Toen ze begon met fruit en groenten kwam ze ook niet verder dan 100 gram, nu eet ze wel al 150gr fruit en 200 gr groente. (Ze is nu 6 maanden en drie weken)
    Zolang hij nog vijf flessen wil zou je nog op voeding 1 kunnen blijven of je flessen verkleinen naar 150/5.
    Je zou het weekeinde de kunnen proberen de avondfles eraf te laten, misschien slaapt hij wel gewoon door?
    Succes!

Deel Deze Pagina