Gedroogde aarbeien, kennen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Deze verkopen ze bij ons bij de notenwinkel. Volgens de eigenaar zijn ze zo zoet door hun eigen fruitsuikers en is er geen toegevoegd suiker aan te pas gekomen (in tegenstelling tot de gedroogde appeltjes en ananas, daar was wel extra suiker aan toegevoegd, zei hij).

Kennen jullie dit? Ik had het nog nooit eerder gezien en geproefd.

Als het echt zo is heb ik een verantwoord tussendoortje en snoepje voor de kids gevonden:)

Wie koopt dit ook weleens?

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nog noooit van gehoord, klinkt wel lekker ..

Ga ik vanmiddag maar eens ff vragen bij ons noten winkeltje :D

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ja hoor... hier hebben we zo´n noten/kaaswinkel en zulke dingen verkopen ze daar ook. Zijn heel lekker.

Er bestaan ook appelschijfjes zonder extra suiker... kan je ook zelf maken in je oven. Ook lekker.

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Die zitten ook weleens in cruesli toch

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    in cruesli vind ik het niet te vreten... maar dat zal ook wel anders zijn dan dit denk(hoop) ik :p

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja, lekker! Bij ons verkopen ze die ook in de landwinkel.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb er een paar meegenomen (stuk of 15), om te proberen.
    De aarbeienlucht komt je tegemoet bij het openen van het doosje:D, heerlijk!

Het is idd. niet te vergelijken met het gedroogde fruit in de cruesli. De aarbeitjes zijn heel zoet en vooral zacht. Ik heb ook een gedroogd kersje geproefd, ook lekker.
    Maar die aarbeien:):):):), zo lekker!

@Chantal; ben heel benieuwd wat ze tegen jou zeggen in de winkel!
    Volgens mijn collega, die schijnt ze regelmatig in huis te hebben, zit er echt geen toegevoegd suiker in. Zij kende een diabeet die ze zelfs mocht hebben (zegt ze, weet natuurlijk niet of dat echt zo is)....
    Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar het zou natuurlijk super zijn als het echt waar is (klinkt bijna alsof ik hiermee de lotto gevonden heb;), haha!). Maar dan is dit echt verantwoord snoepgoed!

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik had er nog nooit van gehoord, maar klinkt lekker :D

Droge bananen ken ik wel, die zijn ook lekker, maar wel hard voor een kleine.

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb er wel eens van gehoord en geproeft je hebt het ook voor kinderen en dan zitten ze in zo een doosje volgends mij van jip en janneke (hema) ik vind ze alleen niet lekker.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Die zijn wel anders dan min of meer hele gedroogde aarbeien hoor... die in snoep zitten lijken niet eens op aarbeien qua smaak

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    die zijn echt niet te vreten...echt waar getsie!! zelfs de kinderen eten ze niet.

We hebben al gedroogde aardbeien geprobeerd,mandarijn,banaan en appel

en appel blijft toch favoriet bij de kinderen. Bij de gedroogde bananen moet ik toch een klein beetje suiker bij doen anders eten ze ze niet

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Heel lekker! Je hebt ze ook van gedroogde groenten (met boontjes en wortels en nog wat onherkenbaar spul). Ik eet het ipv chips als ik in een verantwoordelijke bui ben ;) Als er geen suiker of andere dingen aan toegevoegd zijn vind ik het meestal wel lekker.

Heb je ze inmiddels al geprobeerd? En?

13. namya

namya Niet meer actief

je hebt gedroogde aardbeien, ananas, mango ,appel en banaan voor zover ik weet bij onze notenkraam op de wekelijkse markt

heb het wel eens gekocht en samen met cruesli en vanille yoghurt gegeten maar vindt het niet zo lekker

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ben benieuwd of Chantal ze nog tegengekomen is

15. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    ja ik ken ze, ja ze zijn heel lekker, en inderdaad geen toegevoegde suikers. Je hebt zoveel soorten gedroogd fruit, ook kiwi, bosbessen, kersen enz. Heel erg lekker!
    Die gedroogde groentechips zijn ook heerlijk, en zo grappig om op een krokant boontje te knabbelen!

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Mmmm....ga die groente ook eens proberen!
    Haha, zo worden 'pietamientjes' ook nog eens lekker om te eten...

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm dat klinkt eigenlijk wel heel erg lekker :p!
    Eens kijken of ze dat hier bij de notenwinkel ook hebben :D!

Deel Deze Pagina