Ben ik door de hormoontjes nou echt zo'n moppersmurf?

Discussie in 'De lounge' gestart door jonibra, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik krijg hier op t moment eigenlijk iedere dag wel n keer te horen dat ik n moppersmurf ben.
    Zou t nou echt zo zijn dat ik door de hormonen zo ben veranderd en overal problemen in zie zonder dat ik t zelf merk :(

Kan hier wel een hele waslijst aan kleine dingetjes neer gaan zetten waar t over gaat maar dan vul ik hier t halve forum ;) dus ik laat t maar even bij de dingetjes die momenteel de grootste discussie's opleveren.

1. mn vriend heeft besloten in t weekend gezellig uiteten te gaan met n vriendin van vroeger.
    Heb haar nog nooit gezien, voor hem is t ruim anderhalf jaar geleden met een trouwerij geweest toen we elkaar net kenden. Verder is er 1 keer gevraagd of ze hier langs mochten komen toen de kleine net geboren was maar toen had ik eerlijk gezegt wel ff genoeg aan familie die langskwam.
    (Dochtertje heeft vanaf de geboorte heel veel last gehad van darmkrampen waardoor de eerste 2 weken na de geboorte hier een soort van wisseldienst werd gedraaid qua slapen ik bleef tot 2/3 uur wakker, dan nam mn vriend t over en ging ik ffies slapen tot 6/7 uur en daarna waren het heel veel gebroken nachten omdat vriend gewoon moest werken etc.)
    Nu heb ik dus gezegt dat ik t maar vreemd vind dat dat op zo'n manier moet en dat ik dan voortaan ook mn gang mag gaan , maar t slaat nergens op want zij is tegenwoordig lesbisch en getrouwd met n vrouw.

2 We gaan zondag even langs bij mn schoonouders dus mn schoonmoeder belt vorige week en zegt ze: ja had t er al over met R die nieuwe grillplaat kunnen we dan proberen etc.
    Later zei mn vriend dus ook dat ie had afgesproken dat we daar zouden eten.
    Normaal niks mis mee maar mn dochtertje is nu nog steeds n verschrikkelijke moeilijke slaper
    (altijd 's avonds eerst n hele tijd met dr lopen terwijl ze huilt, uiteindelijk neerleggen dan slaapt ze een uurtje of 2 in de box want op bed is t gelijk krijsen dan daarna nog n flesje en mee naar bed en dan komt ze meestal ook nog om de 3/4 uur om wat voeding)
    en t gewone ritme kan ik nu natuurlijk niet aanhouden.
    Word zo goed als zeker laat en dan moeten we ook nog n uur terugrijden wat in 90% van de gevallen uitdraaid op minimaal n half uur krijsen van t huilen.
    Heb dus gezegt dat ik vind dat haar ritme ook belangrijk is en in mijn ogen belangrijker dan ergens eten en dat we t hier beter eerst over hadden kunnen hebben.

3( ja daar houd ik t ffies bij hihi): vanacht kwam mn dochtertje om 4 uur voor n flesje, ik ga naar beneden om t te maken en als ik terug kom is ze klaarwakker... zich lekker aan t optrekken aan papa die er gewoon om aan t lachen is en dr ook nog geen schone luier heeft gegeven.
    Had ik iets van: als je dr nou rustig houd en ik kan dr gelijk t flesje geven kan ik misch ook nog ff slapen en zij heeft dr rust ook nodig.
    Maar dat was overdreven...

Tja dit zijn dus allemaal van die voorbeeldjes en ben nu weleens benieuwd naar de mening van anderen...

Ben ik nou echt zo'n moeilijk zeikerig mens aan t worden door de hormoontjes? ;)

Verder zijn we heel gelukkig hoor hihi maar ben nu toch weleens benieuwd:p

Liefs mij

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja..
    ik vind nr 1 wel wat overdreven aangezien ze lesbisch is... als ze dat niet was geweest, had ik het persoonlijk niet leuk gevonden..
    (wel raar dat hij niet afspreekt met haar, en dan jij ook erbij Dát is toch wat stelletjes normaal doen???)

nr 2 kan ik best begrijpen dat je dat niet leuk vind.. maar om nou nergens heen te gaan of te eten? het zijn toch de opa en oma, kan je geen uitzondering maken??

nr 3.. kan ik ook wel begrijpen,. maarjah mannen zijn toch heel anders dan vrouwen, die snappen sommige dingen ook gewoon niet;)

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mag ik heel eerlijk zijn? Ik vind je wel een beetje een moppersmurf ja:p Maar goed, jij zit er mee dus kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van word.

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Wat betreft kwestie 1 kom op zeg ze is lesbisch:p

Wat betreft kwestie 2 vind ik wel dat je vriend even had moeten overleggen en ik snap dat je graag het ritme erin wil houden maar dat kan gewoon niet altijd, misschien proberen iets minder vast te houden aan dat ritme misschien dat je dochtertje dan ook wat makkelijker word al weet ik dat ik dat (zeker bij mijn eerste) ook heel moeilijk vond.

Wat betreft kwestie 3 ben ik met de vorige eens, op de 1 of andere manier snappen mannen dat niet, dat zie ik bij mijn man wel die gaat voor het naar bed brengen van de kids ook gerust nog even een kwartier stoeien;)

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Eerlijk? ja ik vind dat je een moppersmurf bent. Probeer het een beetje van je af te zetten, ga lekker naar buiten en maak je niet zo druk

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ben het eens met Jessy ;)

Nr. 1 Als het een man was geweest had je het dan ook een probleem gevonden? Je hoeft natuurlijk niet alles samen te doen vind ik ;)

Nr.2 Uitzondering kan gemaakt worden toch? Misschien gaat het wel heel goed.

Nr.3 Wees blij dat je man zelfs snachts lekker vrolijk met je dochter bezig is :D

Maar zoals Jessy het zegt, jij voelt het zo en dan wordt je er niet vrolijk van idd. Misschien ben je wat sneller gefrustreerd door te weinig slaap, heb ik ook wel hoor ;)

7. jonibra

jonibra Niet meer actief

hahaha had zelf ook al zo t idee hoor maar laat ik er wel ff heel duidelijk bij zeggen dat t me dr niet omgaat dat ik denk dat hij vreemdgaat of iets...
    Vind gewoon dat t dan normaal is dat je met elkaar iets afspreekt en zeker als je allebei kleintjes hebt is t voor die kinderen helemaal leuk.

En er komt ook nog bij dat als ik met een vriend hier thuis afspreek t al is van: dit en dat en er zit meer achter hij is verliefd op je want hij komt graag etc etc etc.
    Dus daardoor heb ik iets van: nja dan moet jij ook niet mauwen als ik eens iets doe.

Mischien was ik daar niet duidelijk genoeg over ;)

En over dat eten... nja t is iedere avond op t moment echt al helemaal mis, loop regelmatig ruim n uur met dr omdat ze gewoon echt helemaal over de rooie is.
    Als hij t er nou gewoon over gehad had had ik t ff met mn schoonmoeder besproken over tijden (is gewoon geen doen om dan hardstikke laat met haar thuis te komen) maar daar er nu al meerdere afspraken met anderen gemaakt zijn gaat dat er ff niet inzitten.

En moe... ja dat kan wel heel erg kloppen, ben 21 weken zwanger, loop de halve dag mn dochtertje te dragen en 's avonds en 's nachts ben ik ook de gelukkige...

Liefs mij

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nr 1 kan ik begrijpen, en idd niet uit het jaloezie oogpunt want he, ze is lesbisch. Vind dat je elkaar (dus zij ook jou) leert kennen voordat er apart afspraakjes worden gemaakt.

Nr 2, Waarom laat je de hele bups niet bij jou komen? Is tpch even makkelijker en rustiger dan bij een ander en je schoonouders zullen dat heus wel begrijpen

Nr 3 Is blijkbaar een mannending want als hij Kyan naar bed gaat brengen gaat hij nog zo 10/15 minuten spelen op het aankleedkussen met hem. En dan spelen in de zin van kietelen,druk maken,hard praten enz... Dan zeg ik ook altijd van doe nou eens rustig, hij moet zo gaan slapen, nu wordt hij alleen maar drukker.En als ik dat zeg moet ik niet zo zeuren volgens vriendlief:p

9. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Ik herken je "mopper gedrag" heel erg. normaal zou ik zeggen ja je bent een moppersmurf (en misschien zijn we dat ook wel een beetje) maar ik begrijp het wel. Probeer je niet zo druk te maken om dingen en ga ff lekker de deur uit genieten van het zonnetje.

Ik heb te horen gekregen dat ik een ruziemaker ben de laatste weken... zo een ruziemaker dat ik tot 1 uur snachts op blijf om vervolgens bij zijn thuiskomst ruzie te maken :)..... alle andere dagen lig ik al te pitten om 9 uur omdat ik oo zooo moe ben... maar volgens hem heb ik wel alle energie om ruzie te maken :)

10. Met punt 1 zou ik écht niet blij zijn, zou er strontchagerijnig van worden, me superkut voelen. Ze mag dan lesbisch zijn, maar toch.

Van nummer 2 kan ik ook begrijpen dat je je er niet echt op kunt verheugen. Het gaat al zo 'moeilijk' en dan ga je het opzoeken.. Naar hoor :(

Nummer 3, kwam die irritatie niet doordat je moe was en graag wilde slapen?

Ik vind helemaal niet dat je erg zeurt hoor, ik kan het me goed voorstellen..

11. 4days

4days Niet meer actief

Ohw nee meen je dat nou? Hahahha, dat is dus de enige wat mij echt totaal NIETS zou uitmaken. :D Ik bedoel, tuurlijk vind ik mijn vriend een hottie, maar zo hot dat hij lesbische vrouwen bekeert nou ook weer niet. :D :p Ik heb zelf ook een super goede homo-vriend, waar ik regelmatig mee op stap ga. (en dan vaak ook echt met zijn 2en) Maar ik weet uit eigen ervaring dat dat haast is alsof je met een meid op stap bent, echt totaal niets om jaloers op te zijn of chagrijnig over te worden.

12. jonibra

jonibra Niet meer actief

@ Draak86: ja dat zou ik idd ook normaal vinden en dan zou ik ook verder t vreemde er niet van zien.
    Vreemdgaan hoef ik idd niet mee te zitten ivm lesbisch zijn maar daar zou ik me anders ook niet zo druk om maken.
    Als ie dat zou willen zou ie t denk ik toch wel doen en dan dnek ik toch maar dat je elkaar moet vertrouwen;)
    Komt ook nog bij dat t als t andersom geweest zou zijn een grote discussie was geworden dus dan heb je helemaal zoiets van euh :(
    Zou zelf ook eerst iemand normaal aan hem voorstellen.

Ze vinden het helemaal geweldig dat we juist daarheen komen (waarom weet ik niet maar ok) verder niet erg hoor maar als je t dan vooraf even normaal bespreekt kun je wat afspreken over tijden enzo.
    Nu zegt ie: ik zeg wel dat we optijd weggaan dan moeten ze maar vroeg gaan eten, maar dat vind ik dan weer een beetje gek omdat hun (schoonouders, schoonzus en zwager) alles al helemaal gepland hebben.

Beetje dollen met dochtertje doet ie ook voor ze 's avonds gewoon gaat slapen hoor.
    Maar als ik 's nachts een fles ga maken draaid hij zich om en slaapt verder zodra ik terug ben en 4 uur vind ik toch wel erg vroeg om eruit te gaan (of in dit geval ruim n uur met dr te tutten terwijl ze normaal als t rustig blijft na de fles 's nachts gelijk lekker verder slaapt.

@ Rodayna: zal idd ook wel met hormoontjes te maken hebben hoor hihi.
    Denk normaal regelmatig van: ach laat maar gaan maar nu toch iets minder.
    Jij bent ong net zover als ik dus neem aan dat je ook wel snapt dat je t tegen de avond wel gehad hebt... Krijg hier dan dus iedere keer dat ik niet zo ongezellig moet doen;)
    Ben dan al vanaf half 6 /6 uur meestal wakker...
    En na een halve dag rondsjouwen met een meisje van 9 maanden ben ik 's avonds ook echt wel blij als hij dat even over kan nemen heb ik m ook verteld dat ik t op t moment 's avonds echt niet meer trek met dragen maar ja dat schijnt er ook niet toe te doen.

Ach hormoontjes zullen na verloop van tijd bij allebei wel over gaan he... ;)

Liefs Deb

13. jonibra

jonibra Niet meer actief

@ Shaddixxx: Denk als ik haar gewoon zou kennen dat t allemala nog wel mee zou vallen maar de manier waarop... Heb echt ff iets van nja t zal allemaal wel.

Was idd erg moe, en 's avonds kan ik t echt wel hebben... dan loop ik nog ff met dr en komt t wel goed.
    Maar om 4 uur 's nachts een uur bezig zijn om n kleintje weer rustig te krijgen is niet iets waar ik dan op zit te wachten.
    Als er wat is vind ik t niet erg hoor maar om t nou gewoon uit te gaan lokken.

Wel fijn trouwens dat je me helemaal geen zeur vind hahaha;)

@ Cossy: als ik dr gewoon zou kennen en t allemaal niet zo vreemd liep zou ik t helemaal niet erg vinden hoor ;)

Zoiets zou hij trouwens niet echt kunnen hebben zoals jij met die vriend omgaat.
    Hem kennende volgd er dan n opmerking van: nu maar wachten tot ie zich bedenkt... ;)

Liefs Deb

14. Ja, ik ben echt ver-schrik-ke-lijk jaloers :)

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

sluit ik me bij aan.
    wil wel even als toevoeging geven dat ik moppersmurf eigenlijk nog best aardig vind klinken. ik heb hier tijdens mijn zwangerschap regelmatig draak, monster, dochter van satan en mijn persoonlijke favoriet: hormonia, voorbij horen komen..

16. Zooo, 'dochter van Satan' zou ik toch écht niet pikken.. ;)
    Van de rest hangt het er een beetje vanaf hoe het gezegd zou worden :p

17. jonibra

jonibra Niet meer actief

@ miffy: hahaha nja dan valt moppersmurf idd nog wel mee. ;)

Liefs Deb

18. jonibra

jonibra Niet meer actief

Nog ff dan krijgt hij de naam ook... Gister op msn was t opeens: heb helemaal geen zin in morgen, ben nu al verrot.
    Nja ik mag me niet aanstellen over moe zijn dus waarom hij wel.

En gisteravond thuis kregen we t toppunt: was een reclame over een film die vanavond komt... Kun jij niet voor ons koken ofzo? Want die film komt dan kunnen we hier eten.

Euh... nja daar heb ik maar niet teveel opgezegt :x

Liefs Deb

Deel Deze Pagina