Baldadige 1.5 jarige 7uiu

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jongmama20, 23 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Mijn dochter van 1.5 jaar heeft er een houtje van om te slaan en te gooien.
    Ze slaat mij, de poes en haar vader soms.
    Ik ga op haar niveau zitten en zeg haar dat ze niet mag slaan maar ze lacht me gewoon recht in m'n gezicht uit.

Ik heb in de gang een hoekje waar ik haar inzet en een stoeltje maar ze rent continu weg daarvan.

Dit zal vast een fase zijn maar hoe kan ik nou echt tot haar doordringen dat het niet mag..

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Samen de dieren aaien, zeggen zachtjes doen.

Wat wij zelf deden was letterlijk weg zetten, bij weglopen net zo lang terug zetten tot ze blijft zitten. Ze neemt je nu niet serieus.
    Bij ons was het na die tijd zeggen wat er mis ging. Ik vroeg dan je zat op de trap want jij deed en hij vulde in slaan. Daarna goedmaken, kus en knuffel , klaar.

Slaan was hier van korte duur, probeer te kijken of je kan kijken wanneer ze slaat. Wanneer ze boos begint te worden verwoorden waarom ze boos is. Het lukt niet dat is ook vervelend, zullen we het samen doen.

Het helpen verwoorden hielp hier steeds beter.

jongmama20 en LolaBloem vinden dit leuk.
  3. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Oh heel herkenbaar. Slaan slaan de hele dag slaan met soms een gooi er tussen. Vreselijk. Heb van alles geprobeerd maar niks lijkt echt te helpen. Het is even wat minder geweest maar sinds een week weer volop aan het slaan. Ik heb dus helaas geen tips maar lees wel even mee.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Herhalen herhalen herhalen.
    Mijn zoontje is nu 2,5 en het slaan begint wel minder te worden. Is met periodes helemaal weg en soms zijn er weer pieken dat hij veel slaat en schopt. We hebben een zero tolerance beleid dus gelijk wegzetten als hij dat doet, zonder waarschuwing. Met name het omkleden wekt agressie op.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Irritante fase ja, hier met vlagen nog. Gooien is wegleggen waar ze mee gooit, mag ze het de volgende dag weer.

Deel Deze Pagina