geduld.. geduld...

Discussion in 'De bevalling' started by Annemarie76, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ff update..

we zijn thuis.. weer samen..:( Bij aankomst in zh is er een ctg gemaakt.. daarop bleken de weeën volledig ingekakt te zijn.. Iets wat ik zelf ook wel voelde..
    De hele middag afgewacht maar helaas.. Ik mocht kiezen of ik de nacht over wilde blijven of mee terug naar huis.. M'n man vond t geen probleem dat ik mee ging naar huis ( Als de vk t vertrouwd, dan hij helemaal)... Dus daar zit ik nu dan weer..

Ergens voelt t wel wat lullig:).. maar goed.. het is niet iets waar ik bewust invloed op heb.. ( Als dat wel zo was dan knalden de weeën er flink op los:D ( auw) )

morgen tussen 9 en half 10 melden we ons weer op afdeling 1A voor een ctg en "kweek" ( ??) van t vruchtwater..

Maar afwachten of de weeën vannacht echt goed op gang komen en anders word t alsnog woensdag inleiden.

Als ik meer nieuws heb.. meld ik het hier!

2. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

Sep 20, 2008
    425
    0
    0
    Spannend! Ik blijf je hier volgen! Hopelijk zet het vanavond toch door. Zet hem op!

3. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    He jeetje! Dat is flink balen zeg!! Nou ik ga voor je duimen dat het vannacht flink gaat beginnen! En ook meteen eindigt zodat je morgen met de kleine kan genieten.

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Nou, voor jou dus een extra portie geduld nog!

Ik voel me echt een zeikerd, maar ik merk dat ik ook wel een beetje op raak de laatste tijd. Mijn schoonzusje is vorig jaar 3,5 week te vroeg bevallen van haar zoontje, en die waren er nog helemaal niet op voorbereid. Ik was dus heel erg voorbereid zo'n 2 weken geleden, en toen gebeurde er natuurlijk nog niets. Het gebeurd ook vaker niet zo vroeg, dan wel.

Nu zit ik gelukkig niet meer zo heel erg te wachten. Sinds gisteravond heb ik opeens zo'n vredig "ik ben er klaar voor"-gevoel, en zie ik het allemaal wel. Ik plan allerlei leuke dingen om nog te doen, en de baby komt wel als ze er klaar voor is.

Maar of ik zo dapper ben als jullie en het nog 4 weken vol zou houden... Hier zijn ze wat gemakkelijker met inleiden na de 40 weken als je het niet meer ziet zitten, en ik denk dat ik dan echt heel snel zwicht. Het is toch ook geen peuleschil!

Annemarie, hopelijk horen we gauw van je!

5. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    begrijp je volledig... Nu komen de lastige vragen: voor wanneer is het? Dit jaar of volgend jaar? Nog niet bevallen??
    GRRRRRRR....

6. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

Nov 25, 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Hè shit, balen joh.
    Maar hoe is het momenteel? Ben wel stikbenieuwd eigenlijk?

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hallo Allemaal!!!

Hier ben ik ( EINDELIJK) weer..
    pff..

wat een bevalling zeg.. nou ja.. ok.. eerlijk is eerlijk.. Je zit er dan midden in, terug kan niet meer.. doorgaan dus!

Uit eindelijk ben ik maandag avond samen met mn man lekekr in mn nest gedoken, om er vervolgens een half uur/3 kwartier later weer uit te stuiteren met rugweeën.. Naar beneden toe.. pot staan grienen omdat t pijn deed en ik t amper op kon vangen.. terug naar boven.. t lampje op t nachtkastje aangedaan en daar stond ik op t voeten end te puffen, zuchten en steunen van ellende.. M'n man werd wakker ( t was tegen middernacht) "Gaat t?" NEE!!!!
    Hij moest nog een baal kuil bij t jongvee zetten dus daarna weer terug naar Heerenveen gereden.. Weer terug naar de verloskamer.. weer aan dat ctg... en ..... weer zakte de activiteit van weeèn in kracht en frequentie weg.. Een injectie met een pijnverdovend goedje gekregen en mn man een stretcher en daar lagen we.. Peter is tegen half 5 weer vertrokken om zelf de koeien te melken en was rond 8 uur terug... VK heeft overleg gehad met gyn.. Inleiden was de volgende stap.. Gatsie.. ik hou niet van infuusnaalden.. Maar goed.. je moet wat.
    langzaam werd de toediening per kwartier later per half uur opgeschroefd.. bij 3.6 werd te me te gek.. ik wist de weeèn niet meer op te vangen en toediening werd terug gezet op 3.0 . 3 keer raden...juist.. weer kakt de boel in... Inmiddels was besloten toch verder op te voeren omdat t zo niet opschoot..

Rond 21 uur ) denk ik dat t geweest is, kwamen ze met t idee van even een warme douche.. daar stond ik dan.. af en toe een wee weg te puffen en ondertussen me eigenlijk flink hopeloos te voelen.. ( ik zou toch t gevoel van ´poepen´moeten krijgen?)

half tien, Peter droogt me weer af en VK komt binnen met dat ze weer overleg gat hebben met de gyn. (vliezen waren maandagochtend al gebroken en de baby bleek inmiddels in t vruchtwater te hebben gepoept)
    Net als ik een schoon shirt aan heb en de verpleegkundige me iets gerust had gesteld met dat t vast geen keizersnee zou worden komt VK binnen met de boodschap dat ik om 22.15 uur opgehaald word voor naar de OK.. Dat bericht komt best hard aan even.. Vette teleurstelling.. Ook voor peter, thuis een boerenbedrijf en druk in de weer met t inkuilen van gras en dan te horen krijgen dat je vrouw geopereerd gaat worden..
    Ik heb eerst mn moeder gebeld.. die was ook best bezorgd toen.. de hele tijd al wel.. omdat ze al 5 keer had gebeld die dag en ons maar niet te pakken kreeg.. Ze wilde meteen naar t ziekenhuis komen... maar het was 3 kwartier rijden dus dat zouden ze niet gaan halen voor de operatie.

Daarna ging alles best snel.. ik stapte voor de verloskamer in een bed en ging naar de 2e verdieping.. Werd warm welkom geheten door de gyn en t OKteam en met een ruggenprik ben ik verdoofd. Peter heeft zich ook in een okpak gehesen en zat bij me in de buurt.

Gijs is om 22.49 uur geboren. Bijna 2 dagen keihard werken maar t was t allemaal waard!
    Wat een heerlijk ventje en zo ontiegelijk mooi!!!!

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Nou Annemarie, als eerste gefeliciteerd met je Gijs!!!

Ik was al aan het wachten op je verhaal, maar dat is behoorlijk heftig geweest zeg, geen wonder dat het zo lang duurde voor we wat hoorden... Maar gelukkig met een hele mooie afloop, veel geniet-plezier met z'n drieën!

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Wat een heftig verhaal zeg! Maar je hebt je nu je mooie zoontje eindelijk in je armen en daar heb je het immers allemaal voor gedaan!

Gefeliciteerd!!! :D

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ow meid wat een toestanden allemaal maar je heb er een prachtig kereltje voor gekregen.

Gefeliciteerd

11. marjan77

marjan77 Bekend lid

Gefeliciteerd!!
    Heel veel geluk!!

Share This Page