Hallo Ik heb een vraagje. Wat is beter, potje eten kopen of zelf maken? Ik maakte het bij mijn vorige kindje vaak zelf. Groetjes Fatiha Edit moderator: Verplaatst naar voeding. Dikgedrukte letter verwijderd, graag een gewoon lettertype gebruiken.
ik denk niet dat je kan zeggen dat het een beter is dan het ander. Gewoon doen wat jij wil is het beste. Ik heb nooit potjes gekocht omdat deze niet aan mijn verwachtingen voldoen. Ik wil namelijk geen gepureerd, heel fijn gemalen of fijn gemalen eten voor mijn kindjes. Ik wil gewoon stukjes wat ze kunnen eten. En dat hebben ze niet in potjes, dus kom je automatisch bij vers uit. En vers heb je toch in de pan liggen voor jezelf dus kunnen de kleintjes lekker mee eten.
ik heb altijd potjes gegeven, qua voeding is het even goed. ik kan wel aanraden om gewoon vers te geven, want het nadeel van altijd potjes is als je eenmaal vers wilt gaan geven, zoals ik, je kindje het dus niet wil. als ze eenmaal aan potjes gewend zijn, is vers een totaal andere smaak. groetjes, Miranda
Wij hebben het alletwee gedaan, begonnen met potjes en onze vent heeft nooit vers geweigerd toen we daar mee begonnen, het hangt dus echt van je kindje af. Die van ons at zowel vers als potje door elkaar heen of ik gebruikte het echt letterlijk door elkaar. B.v. potje worteltjes door een gekookt aardappeltje prakken. Je moet doen waar jij en je kindje jullie lekker bij voelen. Het 1 sluit het ander niet uit hoor! Moet wel zeggen dat die van ons eet als een paard en echt alles naar binnen stopt wat we hem geven aan warm eten
Ik denk dat potjes niet veel slechter zijn,maar maak het zelf liever vers omdat ik dan precies weet wat er in zit ( zonder kleurstoffen enz ) Er wordt toch extra spul in de potjes gedaan om het langer houdbaar te houden. Ik maak groente en fruit dus vers,maar heb wel potjes in de kast staan voor als wij iets eten wat Levi niet mag of als er niets meer in de vriezer staat
Volgensmij wordt er geen spul aan toegevoegd maar de manier van verpakken maakt het langer houdbaar. De een is niet beter, alleen is zelfgemaakt goedkoper en meestal toch gevarieerde, bij potjes heb je toch een beperkt aantal combinaties. Ik heb ook vaker gehoord dat kinderen die potjrs krijgen moeite hebben met de overgang naar vers voedsel. Ik zie potjes als alternatief voor onderweg of wanneer wij zelf pizza ofzo eten en geen zin in koken hebben, hoewel ik vaak een paar doosjes in de vriezer heb liggen.
Hier ongeveer 5 dagen vers en 2 dagen potje. Beetje afhankelijk van hoe wij eten. Als ik iets kook wat Fenna ook kan eten, dan maak ik meteen 2 porties. Wel zo makkelijk. Ik vind het zelf erg leuk om voor Fenna te koken. Voor mijn gevoel een stuk gezonder, zonder conserveermiddelen. Wij hebben een grote tuin, en ik wil nu ook zelf groenten gaan verbouwen. Lekker gezond!
hoe maken jullie een fruithapje ? ik doe er een stukje banaan en een klein stukje appel er en een beetje perssinasappel om het zacht te maken ik maak altijd wat ze kan eten er kan ook een beetje ligakoek bij soms meer en soms minder
Ik ga het later aan mijn dochter geven die van de banner Ik gaf het vroeger aan mijn oudere zoontje hij is nu 5
Ok, nou ik pureerde in het begin mango, banaan, appel e.d en later steeds grover en dan ananas mandarijntjes, passievrucht etc. en al vrij snel daarna gewoon stukjes voeren of zelf laten eten.
Hier allebei, potjes en vers. De eerste maanden alleen vers, maar potjes zijn toch wel erg makkelijk. Allebei is goed, maar inderdaad als je potjes geeft, is het wel aan te raden dat genoeg met vers/zelfgemaakt eten af te wisselen, zodat ze met allerlei structuren en smaken bekend raken. In het begin pureerde ik peren, appels of mango. Toen het fruitseizoen eraan kwam en ze wat beter kon eten, gewoon vanalles, aardbeien, pruimen, frambozen en noem maar op.
Ik denk dat potjes net zo goed zijn, maar ik heb vanaf 6 maanden altijd zelf eten gemaakt. Vind het gewoon fijn te weten wat mijn kindje precies eet en allerlei verschillende smaken aan te bieden. Hij heeft nooit aan mijn eigen eten hoeven wennen en gaf veel sneller stukjes eten. Ik vond het leuk om te doen en maakte altijd meerdere porties zodat ik wat in kon vriezen, zo heb je altijd een snelle maaltijd klaar liggen.. Tijdens onze vakantie had ik olvarit ala carte bij me en dat vond hij trouwens ook erg lekker hoor
tja wat is beter? denk inderdaad niet dat je kunt spreken dat het ene beter is dan het andere. Beste zou zijn om je kindje gewoon aan beide te laten wennen. die van mij hebben verder nooit echt problemen gehad om de ene keer potjes (meestal) te krijgen en de andere keer vers. ze hebben eigenlijk altijd wel beide gegeten. denk ook niet dat een kind gauw vers zal weigeren omdat het voornamelijk potjes heeft gekregen. Er zullen heus wel kinderen tussen zitten die daar problemen mee hebben, maar die ervaring heb ik dus in ieder geval niet. kan ook niet vooraf gezegd worden of de jouwe daar problemen mee zouden krijgen vandaar ook dat ik altijd beide heb gegeven.
De theorie zegt dat kindjes die veel verschillende verse smaken gemiddeld genomen minder moeilijk doen met eten op latere leeftijd. Ik heb geen idee of dit waar is. Wat ik wel weet is dat potjes vreselijk ruiken en mij niet lekker lijken maar wat betreft voedingswaarde zullen ze ongetwijfeld net zo goed zijn als vers. Ik heb potjes achter de hand maar heb ze in de afgelopen 2 maanden nog niet gebruikt.
Ik heb ook aan het begin weleens een potje geprobeerd, maar eerst ging ik het zelf voorproeven. Nou, dat betekende dus direct : zelf koken! Bah, wat een smakeloze bende. Dat wilde ik mijn zoontje niet voorschotelen. Ook is het zodanig tot moes gepureerd, dat er geen lol aan is om te eten. (alle smaken door elkaar heen, liever alles apart op het bordje) Hij at al gauw met de pot mee. (Behalve vlees, dat lijkt me nog niet nodig voorlopig.) Natuurlijk kijk ik welke groente wel of niet geschikt zijn voor een baby van zijn leeftijd. Het gaat erg goed en hij lust tot nu toe alles! Ook hoef ik het niet tot moes te pureren. Gewoon in stukken of stukjes op zijn bordje doen. Je staat er van te kijken wat een sterke kaajes zo'n kleintje al heeft en mijn zoontje heeft nog geeneens tanden! Succes
ik gaf mijn dochter allebei. als wij iets aten dat zij niet mocht dan kreeg ze een potje. ik kook altijd zonder zout dus dat scheelt al. ik vind het ook dat die potjes teveel gepureerd zijn en dat er niet echt smaak aan zit.