Mijn dochtertje sliep met 3,5 maand door, nu ineens in week 19 tot en met nu week 23 (dus 5,5 maand) Ze krijgt borstvoeding en altijd rond 22 uur kreeg ze kunstvoeding met 3 schepjes rijstebloem. Nu wordt ze dus elke nacht om 03:00 uur wakker om te drinken en slaapt daarna wel weer verder om vervolgens om 06:00 uur weer te drinken. Ik moet altijd om half 7 op en vind t nu wel n beetje vermoeiend eigenlijk. Weet iemand waarom ze nu ineens met 5 maanden niet meer wil doorslapen ? Doe ik iets verkeerd ?
Misschien heeft ze behoefte aan meer voeding. Misschien dat je haar overdag wat vaker of wat meer eten aan kan bieden, dus niet perse voor het slapen gaan.
Herkenbaar... Hier hetzelfde probleem! (naja, enig verschil is dat ik niet hoef te werken...) Wat ik aan het proberen ben: de voeding van 3 uur weglaten, hem terug in z'n bedje leggen en om de 5 minuten (of als hij zich helemaal had omgedraaid in z'n bedje eerder) lekker terugleggen. Heeft een paar dagen geduurd (de eerste keer een uur lang, dus houdt rekening met bijv. weekend!). Toen begon hij rond half 5 te komen, ik gaf dan wel een hele voeding, maar ben nu aan het afbouwen. Ook i.v.m. wintertijd is het zo belachelijk vroeg en heeft hij echt al het idee dat de dag is begonnen. Na deze vroege voeding (geef nu 100 ml) leg ik hem op bed, dan slaapt hij een half uur/drie kwartier, leg ik hem even bij me op de bank, na 10 minuten weer gapen, weer een half uur/drie kwartier slapen en dan is hij écht klaarwakker... Bij de voedingen zeg ik niks, ik probeer het zo ongezellig mogelijk te maken. Naja, ik hoop dat je er wat aan hebt (en dat het überhaupt enigzins duidelijk is!)! Ik ben zó blij dat ik niet ook nog naar mijn werk hoef, ben echt helemaal kapot, dus kan me jouw situatie helemaal voorstellen!!!!!
hoi, heb het hier ook aan de hand gehad, een dikk wek. ben je zeker dat ze eten wilt??? en slaapt ze veel door de dag??? ik gaf eerst telkens gewoon de tut terug, nu doe ik dat ni meer, eerste dagen brabbelde ze haar zelf terug in slaap, en nu hoor ik haar niet meer. ook al weet ik dat ze soms wakker is ( ga al is kijken ) slapen door de dag: hier ging ze 3 keer 1,5 uur boven slapen, heb dat weggelaten, ze valt nu soms effe in park in slaap max 3 kwartier, en sindien slaapt ze terug door. hier was ze telkens vanaf 1 u snachts elk uur wakker. en sinds ze dus ind e dag minder slaapt, slaapt ze snachts hier wer door. dat was dus denk ik hier wat het probleem. gr en succes
Hier sliep hij plots vanaf 6 maanden ook niet meer door...geen flauw idee waarom want hij kreeg zijn eerste tandjes pas met 7/8 maanden. En hij sliep vanaf 2 maanden al 6 uur achter elkaar door, en met 3 maanden sliep hij van 22u tot 9u in de ochtend, en opeens was dat dus afgelopen. Nu wisselt het nogal, soms slaapt hij een paar nachten door, en soms wordt hij een week lang elke nacht wakker.