Twee keer eisprong??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tassie74, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Beste allen,

Ik heb dit keer zo'n vreemde cyclus. Ik ben nu voor de tweede cyclus bezig met temperaturen. De vorige was eigenlijk perfect, helaas ongesteld geworden.
    Vorige week vrijdag had ik een knal positieve ovulatietest met de daarbij behorende temperatuurdip. Daarna steeg mijn temperatuur waarna op dinsdagochtend mijn temperatuur ineens diep gezakt was. Ik voelde die dag pijn wat ik herken van een eisprong + bepaalde afscheiding.
    Ik heb dus nog een ovulatietest gedaan die avond. Wederom knal positief.
    Daarna is mijn temperatuur wederom gestegen, alleen nu nog hoger.
    FF gokt dat ik mijn eisprong afgelopen zaterdag heb gehad.
    Oh ja, ik had voor mijn "eerste" ovulatie een paar dagen bruin bloedverlies (sliertjes en druppels). Dit heb ik ook nooit eerder gehad.
    Ik weet het, ik moet/mag nu weer afwachten. Maar ik vind het zo vreemd.
    Misschien dat iemand dit herkent of een verklaring heeft???

2. samsal

samsal Lid

9 jan 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een zwangerschapstest doen, ik heb ergens gelezen dat een ovulatietest ook reageert op het hcg hormoon. Succes!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Dank voor het meedenken. Ik heb vorige week donderdag al een zwangerschapstest gedaan (van Kruidvat). Deze was witter dan wit. Ik had deze test toen gedaan vanwege het oud bloedverlies en wat klachtjes. Daarna, vrijdag, had ik dus de eerste positieve ovulatietest.
    Verder heb ik afgelopen dinsdag weer een knal positieve ovulatietest gehad na een echte temperatuur dip, welke gisteren weer negatief was (gevolgd door een temperatuurstijging die nog hoger was dan na de "eerste" eisprong van vorige week.
    Dus tja, ik geloof niet dat ik zwanger ben.
    Wat jammer is, is dat ik tussen vorige week vrijdag en afgelopen dinsdag geen ovulatietest meer gedaan heb. Ik kan mij niet voorstellen dat ik al die dagen knal positief had blijven testen. Maar ja, dat weet ik nu natuurlijk niet.
    Ik vertrouw dus op mijn temperatuur.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik test na een positieve ovulatietest nog door tot ik weer negatieve krijg. Soms kun je meerdere dagen een positieve (ik had er soms wel 6) achter elkaar krijgen.

Ik zou naar je temp en cervixslijm zeggen. Voor de zekerheid goed blijven klussen en ergens een hoop geduld vandaan halen.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    De voorgaande maanden, sinds juli, gebruik ik ovulatietests. Na een positieve test testte ik inderdaad totdat de test negatief was. Dit was eigenlijk altijd de volgende dag. Ik voel normaal ook mijn eisprong en weet dat wanneer ik niets voel, de eisprong geweest is, bevestigd door de negatieve test.
    Nu heb ik voor het eerst, zal je net zien, niet getest de dag na de eerste positieve ovulatietest.
    Ik heb vooraf en tijdens de eerste positieve test veel plezier gemaakt :p
    Afgelopen dinsdagavond, na alweer de positieve test, hebben we ons weer goed vermaakt.
    Dus dat zit denk ik wel goed. Nu maar hopen dat het voldoende is geweest. Ik vind het gewoon nogal bizar. Het is gewoon afwachten in ieder geval, zoals elke maand..........

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Vrouwen zijn bizar ;)

Succes !

Deel Deze Pagina