Wel of niet doen???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo meiden,

    Vragen jullie je ook wel eens af: zou ik dat wel of niet doen :(:
    B.v. ik ben net begonnen aan een zonnebankkuur en denk dan: is dat wel verstandig als ik zwanger wil raken?
    Maar als het b.v. een jaar duurt voordat ik zwanger raak.
    Je kunt dan slechts alles laten wat je normaal wel doet.
    Wat ik b.v. wel bewust laat, is dat ene glaasje wijn dat ik soms wel eens met een vriendin drink, of de vele brufens die ik in het verleden heb geslikt.
    Nu neem ik niks tegen bepaalde pijnklachten, of hooguit een paracetamol.
    Moet je dan echt alles laten?
    Hoeveel mensen hebben geen slechte gewoontes en komen er pas later achter dat ze zwanger zijn.
    Of denk ik nu verkeerd, en had ik die zonnebankkuur niet moeten doen :(:
    Soms ben ik zo onzeker over deze dingen. :rolleyes:
    Groetjes Hope
     
  2. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ik heb het ook gehad, maar ben nu al zolang bezig, dat ik het niet meer doe dingen laten, pas als ik weet dat ik zwnager ben, ja sorrie
     
  3. Dasy

    Dasy Lid

    15 feb 2006
    38
    0
    0
    Ik weet heel goed wat je bedoelt Hope. Ook ik heb dat. Ik had het laatst met het wel of niet beginnen met lekker fanatiek sporten en afvallen (ben gestopt met roken 5 maanden geleden maar dat heeft mijn gewicht geen goed gedaan). Ik heb mijn vraag gesteld bij de verloskundigen hier. Die zeiden dat het juist erg goed was om te gaan sporten. Moet alleen een beetje oppassen met extreem snel en veel afvallen maar dat was ik al niet van plan.

    Ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen maar ik zou lekker onder de zonnebank duiken! Luister alleen goed naar je lichaam. Dat moet je natuurlijk altijd doen. Als het te warm wordt en je wordt er niet lekker van, ga er dan ook onderuit. Je lichaam geeft het zelf aan. Ook als je zwanger bent. Waar je daarnaast voor op moet passen als je eenmaal zwanger bent, is dat je geen zwangerschapsmasker krijgt.(Dat geld niet alleen voor de zonnebank maar ook voor de gewone zon). Dat zijn pigment vlekken in je gezicht die meestal weg trekken als je eenmaal bevallen bent. Moet je maar eens zoeken op internet.

    Voor nu, bruin ze!

    Dasy
     
  4. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je vrucht de eerste weken beschermd is tegen "verkeerde" dingen. Hoeveel mensen zijn er niet die niet eens weten dat ze zwanger zijn, of er niet bewust voor kiezen (snap ik ook niet, waarom moeten wij er dan zoveel moeite voor doen!). Ik probeer wel op te letten, maar wordt wel steeds minder. Ik drink nu nog lekker af en toe een wijntje en eet een stukje brie. Alleen de periode na mijn eisprong ben ik wel altijd voorzichtiger.
     
  5. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Dat heb ik nou ook molly!
    Na de eisprong hou ik er toch meer rekening mee,
    want stel dat...
    Hoop dat het deze ronde wat oplevert.
     
  6. Dasy

    Dasy Lid

    15 feb 2006
    38
    0
    0
    Dat doe ik ook. In de periode dat ik weet dat ik niet zwanger kan zijn, geniet ik er lekker van. Idd af en toe een drankje enzo. Maar na m'n eisprong eet ik geen rauw vlees meer en drink ik niet meer en let ik over het algemeen wat meer op met wat ik eet en drink. Mijn grootste uitdaging was stoppen met roken en dat is gelukt (Dat mag ik na 5 maanden wel zeggen denk ik). Ik probeer ook gewoon niet te paniekerig te doen met alles. Natuurlijk moet je op dingen letten, maar zwanger zijn, en zeker zwanger worden, is nog steeds geen ziekte. :D
     
  7. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik zonnebank ook vrolijk door hoor, pas als ik zwanger ben stop ik ermee!!
    het kan ook nog zooo lang duren voordat het raak is!
     
  8. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Uhhmmm, dat is eerlijk gezegd nieuws voor mij! Ik begrijp dat je niet onder de zonnebank mag als je zwanger bent?

    Goed dat ik het weet. Heb over een dikke week vakantie en de zonnebank stond wel op mijn 'things to do' lijstje. Hopelijk mag ik dat schrappen, haha.
     
  9. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey Anouk!

    nou hopelijk mag je de zonnebank van je lijstje schrappen!! ik ga voor je meeduimen!
     
  10. Niet meer actief

    Gewoon lekker genieten!
     
  11. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    nope ik houd tot nu toe nergens rekening mee.
    ik laat niets, ik doe gewoon wat ik normaal ook al doe. zo losbandig leven heb ik niet haha.
    waarom geen glaasje wijn? waarom geen cola met borrel in het weekende? ben daar gek om alles te laten kan straks nog 9 maanden alles laten ...

    liek.
     
  12. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Helemaal mee eens Liek!! Zo'n losbol ben ik ook niet en dat glasje wijn af en toe, stukje brie, filet americain, saunaatje, enz, ga ik echt nog niet achterwege laten. Zoals al meerderen gezegd hebben; de eerste paar weken is er schijnbaar nog geen verbinding qua eten en drinken. Goede bescherming van moeder natuur!! Heb er natuurlijk ALLES voor over om bovenstaande zo snel mogelijk 9 maanden achterwege te laten!! ;)
     
  13. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Lekker blijven genieten is mijn idee en alles doen waar je zin in hebt! Ik ben nu al een tijdje bezig om zwanger te worden en misschien duurt het nog even, dan is het toch fijn als je nu de dingen kan doen waar je van geniet :p
     
  14. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik hou met sommige dingen rekening, andere weer niet.

    In mijn eerste ronde was ik acht dagen ofzo over tijd, en waren we een weekendje weg. Na veelvuldig saunabezoek (wist toen niet dat dat invloed kon hebben) kreeg ik hevige buikpijn en veel bloeden met stolsels, achteraf had dat een vroege afstoot van een vruchtje kunnen zijn, kan natuurlijk ook gewoon van niet.
    Maar toch ben ik daarmee na mijn eisprong wel voorzichtig, better safe than sorry.
    Ik eet en drink wel alles gewoon, maar sauna en zonnebank laat ik dan even voor wat het is....
     
  15. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    Hi hope,ik ga nu nog gewoon lekker onder de zonnebank hoor,zoals je zelf al zegt kan het nog wel een tijd duren voordat je zwanger bent.
    en ik drink sowieso al heel weinig,1 a 2 drankjes in de maand ofzo.dus dat doet het hem ook niet..ik zou er niet over gaan piekeren maar gewoon lekker doen..
    liefs angela
     
  16. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Misschien toch te druk gemaakt voor niets.
    En genieten is dat zeker onder de zonnebank, even tijd voor jezelf.

    Groetjes Hope
     
  17. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Om eerlijk te zijn , ik laat helemaal niets voor ik weet dat ik zwanger ben :)
    Bij onze oudste ben ik 2 jaar bezig geweest voor ze zich eindelijk eens aankondigde .
    Wie weet duurt het nu weer zo lang :rolleyes:
    Verder heb ik net gelezen dat mensen na hun eisprong opletten met brie eten .
    Volgens mij mag je dat als zwangeren zelfs gewoon hebben , zolang het maar niet van rauwe melk is gemaakt .
    En hier in Nederland is bijna niets meer van rauwe melk gemaakt , dus dat scheeld weer ;)
    Maar ik kijk wel altijd even voor de zekerheid op de verpakking hoor , je weet nooit .

    Meiden succes de komende tijd he , allemaal :)

    Groetjes Joyce
     
  18. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    hahaha ik heb gisteren nog flink wat betonnen stenen naar boven gesjouwd terwijl ik best wel eens aan het nestelen zal kunnen zijn. ( vlgs berekeningen dan he )
    maar daarom kan nie overal rekening meehouden.
     
  19. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    hahaha ik heb gisteren nog flink wat betonnen stenen naar boven gesjouwd terwijl ik best wel eens aan het nestelen zal kunnen zijn. ( vlgs berekeningen dan he )
    maar daarom kan nie overal rekening meehouden.
     
  20. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit ik me bij aan...
     

Deel Deze Pagina