zwangerschapskwalen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nance158, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik geloof dat ik last heb van obstipatie sinds dat ik zwanger ben. Het is behoorlijk lastig omdat ik enorm las van mijn buik heb.

Kan iemand mij een goed advies geven wat ik daar tegen kan doen en moet eten?

Ben trouwens niet anders gaan eten juist gezonder dmv een ontbijt te nemen.

Groetjes Nance158

2. acire

acire Fanatiek lid

probeer veel te drinken en veel vezels binnen te krjgen.
    roosvicee laxo voor het slapen gaan werkte bij mij best goed.

verder geen tips.
    had zelf in het begin ook last van verstopping maar is al snel over gegaan.

3. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    dank je voor je antwoord ik ben nu aan mijn eerste halve liter bezig en ik ga eens opletten wat ik eet. moet alleen opletten dat ik niet te veel drink want dan worden we weer misselijk

Dank je wel
    Liefs nance

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    roosvicee laxo helpt mij enorm goed, drink zo'n 3 bekers roosvicee per dag, maar het helpt mij ontzettend goed :)

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    een glas lauw water op de nuchtere maag drinken, pruimen, vers of gedroogd, maakt niet uit, veel sinaasappelsap met vruchtvlees drinken, ontbijtkoek eten.
    geen bananen en geen chocola, want dat stopt.

en als dat allemaal niet helpt bestaan er geloof ik wel middeltjes van de huisarts.

6. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Gelukkig ik ben niet de enigste die er last van heeft. Dacht al dat dit heel erg raar was ofzo. Gister avond metteen naar de Etos gegaan en die raadde mij hetzelfde aan. Hoe puurder hoe beter zei ze.

Dank je wel allemaal voor jullie reacties.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    En dan komt maandag het volgende spannende eraan. Voor het eerst naar de verloskundige.
    Ik hoop dat ik snel een echo mag laten maken om zeker te weten dat alles goed is met ons klein prinsje of prinsesje.

Ook heb ik vanavond een afspraak op de sportschool om het allemaal wat soepel te houden. Mijn conditie is op dit moment waardeloos. Ik heb een hele korte adem maar ook dat komt vast en zeker weer goed.
    En ach toen we gister toch aan het kopen waren heb ik het boek "HELP IK HEB MIJN VROUW ZWANGER GEMAAKT" voor mijn vriendje gekocht van Kluun. we hebben enorm gelachen.

Groetjes Nancy

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bij mij helpt het om appelsienen en mandarijntjes te eten en eten spreiden over de dag. Omdat ik zo erg misselijk ben geweest gedurende twee maanden moest ik wel elk uur iets eten en daardoor was m'n stoelgang goed. Dus het helpt ook wel om niet twee keer uitgebreid te eten maar dus regelmatig iets verspreid over de dag.

8. Niet meer actief

ik heb het ook,verstopping,terwijl ik normaal gesproken ee spastische darm heb en dus altijd juist in de buurt van een wc moest zijn.
    ik probeer gewoon mijn eten en drinken goed te verspreiden over de dag.

9. Niet meer actief

ow kisbaba,...ik eet elke dag bananen....hahaha,...niet meer doen dus bgrijp ik

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik heb ook een spastische darm en heb eigenlijk nooit last van verstoppig, ik moet nog steeds even vaak. Alleen in het begin was het wat moeizamer maar dan spreek ik maar over een dag he, echt verstopt zit ik gelukkig nooit.. Ook bananen zijn bij mij geen probleem.
    Bij de een werken ze laxerend, bij de ander verstoppend.

Als je verstopt zit gewoon veel water drinken en bruin of volkoren brood eten en zuivelproducten nemen.
    Bij mij werkt melk laxerend, mijn darmen kunnen daar niet zo goed tegen.
    En als je het lust misschien zoiets proberen als Brinta ofzo

11. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ja dat lust ik heel erg graag. Brinta pap. We kregen het vroeger thuis altijd en sinds dat ik zwanger ben en geen boterham 'sochtends door mijn keel krijg eet ik brinta. Ik was al bang dt het daardoor kwam. Maar volgens mijn vriendje zitten daar juist weer vezels in enzo.
    Nou even op een rijtje:
    Ik eet brinta pap
    Ik drink roosvice laxo
    en ik drink 2 liter water per dag.

moet toch gaan lukken dan.
    Toch? :D

12. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Een erg vervelend probleem waar veel zwanger vroeg of laat wel een tijd mee te maken krijgen volgens mij!

Wat mijn inziens goed helpt, is ananas eten en ook kiwi kan heel goed helpen... en zoals al gezegt pruimen, oud middeltje...
    Warm/lauw water op nuchter maag is ook een prima iets maar ik vind het niet weg te krijgen nu ik ook nog steeds misselijk ben...

Drinken drinken drinken, 2 liter water helpt ook echt maar ik vind dat zelf wel heel heel erg veel...
    Middeltjes van de huisarts zijn er zeker genoeg maar voor zwangere vrouwen worden de afgeraden, het zou ook wee opwekkend kunnen werken heb ik in mijn vorige zwangerschap begrepen..

Ik wens je suc6
    Catheleine

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Volgens mij eet je wel gezond hoor Nance. Ik weet niet of je ook veel beweegt, dat kan ook nog wel eens helpen.
    En ook veel groenten en fruit eten.
    Succes hoor, het is erg lastig.
    Maar je lijkt het mij verder goed te doen qua eten, vezels en veel water.
    Overdag eet je wel gewoon boterhammen denk ik?
    En je kan bijvoorbeeld s ochtends ook een volkoren beschuitje eten met jam ofzo.
    Wel volkoren want die gewone werkt juist verstoppend.
    Succes meid!

liefs

14. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Nou ik heb altijd veel gesport. Vanavond heb ik weer een afspraak bij de sportschool om toch een beetje conditie te blijven houden. ik kan niet thuis zitten lui te doen. hihi

Liefs Nance

15. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    ze hebben het wel eens over goed doorbloedde haarvaatjes als je zwanger bent. weer wat nieuws als ik naar het toilet moet en ik druk een beetje komt er bloed mee.
    Voor de rest geen buikpijn of iets raars wat ik me kan bedenken. en het bloed verdwijnt ook weer zodra ik klaar ben op het toilet. En veranderd het in oud bloed. Ik ga dus nog maar niet uit van een miskraam ofzo want dat moet je wel voelen en men zegt dat je dan blijft vloeien. Dat heb ik allemaal niet. GELUKKIG

Hoe lang duurt het voordat die laxerende middeltjes gaan werken? Dit is toch niet om vol te houden....
    Groetjes Nancy

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wat ook goed helpt is op de nuchtere maag een stukje roggebrood eten... dat heeft bij mij geholpen maar rogebrood komt er hier helaas niet meer in :( ivm misselijkheid.

Deel Deze Pagina