Teleurstelling en klap door volkomen stuitligging

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Susannelilian, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Gisteren hebben mijn man en ik gehoord dat onze baby in een volkomen stuitligging ligt. :( Was een behoorlijke schok, hadden er geen rekening mee gehouden omdat ons kindje 9 dagen daarvoor nog goed lag en voelde zoveel druk in mijn onderbuik dat ik ervan uit ging dat dit door het hoofdje zou komen. Maar het zijn dus waarschijnlijk de billetjes... Na het lezen van een folder over uitwendig draaien hebben we besloten om dit te proberen in de hoop dat ze ons kindje weer goed krijgen en ik dan gewoon normaal kan bevallen. Als hij/zij weer terug in de stuit draait of gewoon niet reageert op het draaien dan is een keizersnede een reële optie en als we dat misschien kunnen voorkomen (de kans dat het draaien lukt is 40% en de kans op complicaties is minder dan 1%) dan willen we dat toch proberen. De verloskundige gaf de tip om te proberen te ontspannen, dit zou de pijn verminderen. Ik hoop echt dat het goed komt, anders moet ik ook weer naar het ziekenhuis ipv de verloskundige en dat zou ik echt heel jammer vinden. Morgen gaan ze ons kindje proberen te draaien, wel fijn dat het zo snel kan, hoe langer we wachten hoe groter de kans is dat het niet meer gaat lukken door gebrek aan ruimte. Zie er wel behoorlijk tegenop en hoop zo dat het goed gaat komen (en dat ons eigenwijsje dan niet weer terug in een stuit draait), maar het is het proberen waard! Ik hoop hier steun te vinden en positieve ervaringen te lezen die me een beetje moed geven voor morgen. Zit in ieder geval niet op negatieve reacties te wachten, zie er zo al genoeg tegenop en dan lukt het ontspannen natuurlijk helemaal niet. ;)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb op het nippertje geen ervaring met een uitwendige versie (last minute toch nog zelf gedraaid), maar ik vind het top dat jullie het gaan proberen. Een keizersnede is niet niks!
    Ik heb indertijd eigenlijk hoofdzakelijk verhalen gelezen dat het helemaal niet zo pijnlijk is als ze soms voorspiegelen.
    Hoop dat het voor jou ook meevalt. En dat het slaagt natuurlijk!
    Heel veel sterkte en hopelijk een hele mooie natuurlijke bevalling in het vooruitzicht!

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @merah: wat fijn dat het bij jou net niet nodig was! Verwacht niet dat onze kleine in 2 dagen weer teruggedraaid is en het was ook te mooi om waar te zijn dat de zwangerschap zo goed zou blijven gaan. Hopelijk valt het draaien bij ons ook mee, je leest het hier zeker! In ieder geval bedankt voor je lieve reactie!

4. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar bij mijn schoonzusje hebben ze de kleine nog gedraaid met 38 weken. Was niet heel prettig, maar ook geen drama hoor (zei ze) maar ze was vooral blij dat ze geen keizersnede hoefde.

Heel veel succes en ik hoop dat het gewoon lukt :)

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Ikke: dat is laat zeg, bijzonder dat het toen nog kon. Zo lang wilden ze bij mij niet wachten, ze wilden het echt zsm doen. Fijn dat het bij je schoonzusje meeviel, hopelijk bij mij ook en hoop inderdaad ook dat het gewoon gaat lukken en dan alles toch nog goed komt! In ieder geval bedankt voor je reactie!

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Het is alweer achter de rug en het is gelukt! Het viel me echt 100% meegevallen! Zelfs de verloskundige was verbaasd dat het zo makkelijk ging. Kwam vooral doordat ik zo ontzettend ontspannen was zei ze, we konden zelfs lachen tussendoor (was alleen niet zo handig omdat mijn buik dan gespannen was haha). Was ook fijn dat ik de verloskundige al eerder gezien had en ze gaf me vertrouwen. Was voor haar natuurlijk ook fijn dat het weer gelukt is! Nu hopen dat onze kleine zo blijft liggen, maar die kans was volgens de verloskundige vrij groot. Duimen dus en dan gaan we straks gewoon voor een normale en voorspoedige bevalling. Gaat volgens de verloskundige zeker lukken als ik dan weer zo ontspannen ben. Ben helemaal blij en opgelucht! :)

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat goed zeg. Van harte!
    Inderdaad duimen dat ie het met zn koppie naar beneden ook wel prima vindt, haha.
    Hoop dat je over een paar weken een mooie bevalling zult hebben!

8. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Super!! Ben blij voor je dat het gelukt is en zeer zeker ook dat het je is meegevallen :)

9. Amber1994

Amber1994 Actief lid

1 okt 2014
    209
    0
    0

Jeetje meis,

wat fijn om te lezen dat het gelukt is !! Nu hopen dat de kleine zo blijft liggen en je gewoon een mooie, normale bevalling mag gaan hebben !
    Kan me voorstellen dat je nu weer een beetje opgelucht bent.....wat een spanning elke keer he !!

liefs Amber

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Het was inderdaad erg spannend, nu heel hard duimen dat ons kindje zo blijft liggen. Dinsdag heb ik weer een controle en dan vast ook een echo om te kijken of onze dondersteen nog steeds goed ligt. Zo niet, dan willen we het draaien nog 1 keer proberen en als ons kindje dan weer in een stuit gaat liggen dan is het blijkbaar niet anders en gaan we dan wel kijken wat de verdere opties/mogelijkheden zijn. Maar hopelijk komt het niet zover!

Bedankt voor alle lieve reacties en ik laat dinsdag wel weten hoe het was!

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ben heel bang dat ons kindje weer terug gedraaid is, voel het veel bewegen en voel alles op precies dezelfde plekken als voor het draaien. Mijn man geloofd niet dat het weer terug gedraaid, hij is ervan overtuigd dat het goed blijft liggen. Maar ik ben er echt bang voor, gelukkig heb ik morgen weer een controle en dan wordt er ook een echo gemaakt. Als het toch weer terug gedraaid is in de stuit dan willen we het draaien nog 1 keer laten doen, helaas kan het dan alleen niet bij dezelfde verloskundige als afgelopen zaterdag en moet een gynaecoloog het doen. Die zal het ook wel kunnen hoor, anders zou ze het niet doen, maar had toch liever dezelfde verloskundige als de vorige keer. Maar ja, we zullen het zien morgen, hopelijk heeft mijn man toch gelijk en is mijn gevoel alleen op angst gebaseerd!

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Haha wat een schattige mannen reactie, nee schat het ligt nog goed....
    Beentje de ontkennende reactie als die van mijn man bij de positieve zwangerschapstest, 'nee, dat is niet zo, dat is geen roze streep' 😂

Tsja ik ben bang dat jou gevoel wat accurater is, aangezien jij de baby in je buik hebt 😉

Uiteraard hoop ik heel erg voor je dat de baby nog goed ligt, maar ze zijn zo klein en zo eigenwijs 😒

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Haha, het is inderdaad goed bedoeld, maar soms zijn ze te nuchter...

Ze zijn inderdaad zo klein en eigenwijs (vooral die van ons, hij/zij lijkt echt op zijn/haar ouders:D), maar hoop toch dat ik het mis heb! Ben blij dat ik morgen weer een controle heb, zal het dan zien.

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Joehoe, ons kindje lag gewoon nog steeds goed en is ook weer aan de indaling begonnen! Weten uit ervaring dat dit geen garantie is dat het zo blijft liggen, maar het is een goed begin! Hopelijk blijft ons kindje nu zo liggen en kan ik straks gewoon normaal bevallen. Ben zo opgelucht! Heb ook nog een echo foto meegekregen, zo leuk! Het was net alsof het met het knuistje naar het gezicht ging en de mond open had om het knuistje er zo in te stoppen, zo schattig! Hopelijk ziet ons kindje nu in dat goed liggen echt het beste is :D en gaat het allemaal goed komen!

15. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

GELUKKIG!! Hopelijk blijft ze nu gewoon lekker liggen...
    Onze dochter heeft tot 35.6 in stuit gelegen (hele zwangerschap) met 36.0 zou ze gedraaid worden door de gyn maar een dag van te voren is ze gewoon zelf gedraaid en gelukkig goed blijven liggen tot 38.2 toen is ze geboren...
    Zo blij dat ik geen keizersnee moest ondergaan... Stuitbevalling wilde ik niet en mocht ook niet van de gyn.

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ze? Dat is voor jullie nog even afwachten! :p Maar kan me voorstellen dat je 'ze' zegt omdat jullie zelf een dochter hebben. Wat fijn dat jullie dochter uit zichzelf nog goed is gedraaid! Ons kindje lag eerst de hele tijd in een stuit, daarna lag het goed en vervolgens weer in stuit. Bij ons wilden ze niet langer wachten met draaien, hoe langer we zouden wachten hoe kleiner de slagingskansen zouden worden. Maar het draaien heeft tot nu toe dus nog steeds effect en het viel echt 1000% mee! :) Ik hoop ook dat ik geen keizersnede hoef te krijgen, maar als het zo is dan is het zo. Volgende woensdag weer een controle met echo, hopelijk ligt het dan nog steeds goed en blijft dat zo tot de geboorte!

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van harte! Wat een opluchting!!!

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dankje, nou maar hopen dat het zo blijft!

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ons kindje ligt nog steeds goed, ben net weer bij de verloskundige geweest. Ben zo opgelucht! De kans dat het nu nog nog weer in stuit gaat draaien is wel heel klein, de ruimte was niet royaal meer, mijn buik zit lekker vol. :D Voor de rest was ook alles goed, echt super! Wou ik even delen. :)

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jippie! Leuk om nog even te horen!

Deel Deze Pagina