Gedwongen Abortus

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door pari26, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pari26

pari26 Actief lid

3 aug 2011
    129
    1
    0
    Beste dames,

Graag zou ik willen kijken wat jullie hiervan vinden.( ik ben al klaar met me ex, gisteren officieel uit).

Sinds het bericht dat ik zwanger ben, woensdag avond, krijg ik alleen dingen opgelegd van dit mag je niet eten en drinken. Donderdag heeft ie 4u lang lopen inpraten op abortus omdat het beter is voor ons toekomst dat er verder kunnen gaan met het life plan. Terwijl ik zoiets heb van dat is niet zo, das alleen voor jou zo. Buikpijn van de inspanning die dag, slaap slecht sinds woensdag. Krijg alleen verwijten te horen. Dan komt ie weer poeslief doen en de wereld beloven, terwijl dat voor mijn gevoel woensdag avond al verdwenen was. En daarna weer negatief en doordrukken dat ik abortus moet doen omdat jij niet wilt dat een kind opgroeit zonder vader en hij geen kind wil met mij. Terwijl het voor mij alleen mezelf en me kind verdedigen is sinds bekend is dat ik zwanger ben.

Ik ben anti abortus ...heb hem ook gezegd de avond na dat ie had ingesproken op me dat ik alleen kan overwegen als ik helemaal gek wordt van het gezeik. Gisteren was dat moment er mentaal bij dat ik dat sterk in me hoofd heb gehad. En dan komt ie "voor mij althans intimideren en dreigen " praten met dan sta ik morgen voor je deur om met je ouders te praten en als ik vraag waarover zegt ie het zelfde. Als ik zeg je staat niet voor de deur je kan je zinnen niet Door drijven en dreigen praten.

Ben ik nou echt gek aan het woorden Door deze mindgame van hem ? Het is toch niet gezond als ie op iemand 4u lang loopt in te praten en daarna op allerlei manieren psychologische schade aan te richten Door bepaalde uitingen en behandelen van die persoon? Om iemand toch mentaal zo gek te maken en zover te krijgen tot abortus plegen omdat hij er moeite mee heeft. ( hij is lichtelijk autistisch...kan gewoon normaal functioneren etc.)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je hebt dit bericht 3x geplaatst. Dat is niet de bedoeling. Ik heb je andere berichten dan ook gemeld bij beheer.

In reactie op je verhaal:

Ik vraag me af: he ben je zwanger geraakt? Per ongeluk? Wist hij ook dat het risico van zwanger worden erin zat?
    En ten tweede: ik vind dat hij abortus mag willen en hij mag daar (op een normale manier) met jou over praten. En ik vind het ook niet raar dat een dergelijk heftig onderwerp tot lange gesprekken (4u) leidt. Maar nogmaals: wel op een normale manier. Niet dreigen/schelden/weetikveel.

3. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben het met de reactie hierboven eens. Hoe naar ook, abortus moet een onderwerp zijn om te bespreken. Voorheen had ik het ook belachelijk gevonden als een man dat van een vrouw vroeg. Tegenwoordig ken ik een stel dat al niet stabiel was en waarbij zij zwanger raakte. Hij was echt niet klaarvoor (zij ook niet echt, maar goed). Inmiddels is het kindje er. Hij doet zijn best, maar heeft er niks mee. Als er geen kind was, waren ze al lang uit elkaar. Het kindje is er nu gewoon de dupe van. Er wordt goed voor gezorgd hoor, maar je merkt dat het hij het er erg moeilijk mee heeft.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Als je zonder hem verder wilt en mét je kindje, dan moet je daar voor gaan. Het was ook zijn risico dat jij zwanger zou raken, dus heb jij de keuze af je er voor wilt gaan. Ik ben ook tegen abortus (misbruik etc is iets anders weer natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen).

Goed dat je je verantwoordelijkheid neemt en voor je kindje wilt h gaan, ga er dan ook voor. Kap discussies af, probeer stress te vermijden, ga/ blijf gezond leven) en ga je leven zo inrichten dat je kindje straks fijn kan leven met jou, huisje, werk, opvang, babyspullrn! Komt helemaal goed!

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zo denk ik er ook over. Succes ts.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat is toch nog de vraag? Of hij wist dat dat risico er was?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat risico is er altijd als je seks hebt

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh ja.. Dus een man mag bijv. niet vertrouwen op zijn partner als deze zegt anti-conceptie te gebruiken?
    (Ik ken de situatie van TS niet, dus even een voorbeeld)

Ik vind het, pardon my french, echt gelul. Een man mag net zo goed geen kinderen willen als een vrouw. Hij kan haar alleen niet dwingen om de zwangerschap af te breken. Maar een man kan een vrouw ook niet dwingen om een zwangerschap uit te dragen als hij het wel wil en zij niet.
    Kortom: mannen staan op achterstand.

10. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Eens!

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik ben het met je eens dat mannen in dergelijke situaties op achterstand staan. Maar dat kan je als man wel voorkomen he, door er wat omheen te doen.

12. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Mag ik zo asociaal zijn om te vragen hoe oud je bent?
    Verder zal ik als ik jou was je ouders in vertrouwen nemen en alles vertellen. ( of weten die het al?)

En zelf nadenken of je alleen een kindje wil opvoeden. Als je dat wil zou ik er 100% voor gaan. En je niks aantrekken wat hij vind. Als hij er niks mee te maken wil hebben blijft hij naak mooi uit de buurt.

Ik wil je in iedergeval heel veel sterkte wensen...
    En die rustig aan denk om je zelf en de kleine

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat doorhameren, drijven, zeiken en dreigen mag mijn inziens niet nee. Dat zijn gewoon fatsoensnormen en dat doe je gewoon niet, punt. Daarmee overschrijd hij mijn inziens een hoop grenzen waarvan ik denk dat je ertegen op moet treden om die grens duidelijk aan te geven. Tot hier en niet verder.

Het is prima dat jij het kind niet wil. Dat hoeft ook niet. Daar is de deur; je hoeft ons nooit meer te zien. Taddaaa. Zo simpel is het. Jij houdt het kindje, omdat je dat wil, en jij kiest er voor de volle 200% voor - kostte wat het kost. Met alle voors en tegens. Dus laat hem oplazeren en zorg dat je een stabiele single moeder wordt. Jouw kind heeft het meest baat bij een liefdevolle stabiele thuissituatie.

Of dat nou bij één mama, twee mama's, een papa of een mama, twee papa's of één papa is - dat doet er gewoon allemaal geen ene reet toe. Zolang er met liefde voor hem gezorgd wordt en hij niks tekort komt, is er niks aan de hand. Je hebt die flapdrol helemaal niet nodig. Je kunt zelf ook je schouders eronder zetten en verder gaan. Als hij blijft dreigen met gedwongen abortus of om jou iets anders aan te doen, zou ik aangifte doen en kijken of de politie hem op afstand kan houden. Desnoods verzin je dat het kindje er niet meer is of dat het van je allerbeste vriend is of iets dergelijks; zolang hij jullie maar met rust laat. Hij heeft zijn voorkeur aangegeven - jij maakt de eindbeslissing.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Eens. Jullie hebben dit samen gedaan, dus jullie hebben evenveel recht van spreken.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij is hier een speciaal subforum voor: Alleen en zwanger.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

+10000 Je kan iemand niet dwingen om vader te willen worden, net zo min als je iemand kan dwingen om moeder te worden. En dan heb ik het niet over verwekken en baren....maar over liefhebben, goed opvoeden en verantwoordelijkheid voor het kindje nemen en je eigen behoeften veelal opzij schuiven voor minimaal 18 jaar of zo......😏

Dus als deze 'man' het kind niet wil houden en jij wèl, prima. Maar dan moet je zelf ook de 100% verantwoordelijkheid nemen voor dit kleintje en hem hier verder helemaal buiten houden. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij op z'n minst aan de anti-conceptie zit en jullie geen beiden deze zwangerschap gepland hadden.

Bedenk heel goed wat je dit kindje te bieden hebt zowel korte als lange termijn. Liefde alleen is echt niet genoeg wat nogal vaak naief gedacht wordt helaas. Ik ben ook niet bepaald pro-abortus, zeker niet als een soort anti-conceptie middel, maar soms is het voor zo'n onschuldig klein mensje echt beter om niet geboren te worden of anders is het beter op te groeien bij de niet-biologische ouders. 😞

Veel sterkte en wijsheid gewenst. 💡

17. Johanna1986

Johanna1986 Niet meer actief

Mooi verwoord sluit me helemaal bij je aan.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    He, meid wat een rot situatie! Daar begin je geen toekomst mee he....

Ik ben ook benieuwd hoe oud je bent en hoe jullie situatie is? Woon je samen, woon je thuis, werk je, studeer je? Ook met goede anticonceptie kan een ongelukje gebeuren, het is altijd een risico maar in principe is anticonceptie als pil en condoom 99% veilig. Daar zit toch die marge van een ongelukje he!

Fijn om te lezen dat jij nu al beschermingsgevoel hebt voor je kindje! Heb je mensen om je heen waar je heen kan voor steun, praten, advies, bedenken wat je nu moet gaan doen? Werken, wonen, verloskundige bellen, gezond leven!

Ik lees graag hoe het met je verder gaat!

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    #19 chrystel73, 8 jun 2015
    Laatst bewerkt: 8 jun 2015
    verkeerd geplaatst

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dat mannen op achterstand staan komt door het jarenlang gevecht van 'baas in eigen buik'. Doe nu niet alsof mannen zielig zijn want een man kan er nog altijd iets om heen doen. Dubbele anticonceptie weet je wel. En als je niet weet of de vrouw in kwestie aan de pil is, dan is een condoom zo gekocht hoor. Eeuwenlang stonden vrouwen op achterstand, en nu het om mannen gaat, zijn ze opeens zielig?
    Laat me niet lachen.

Ik snap dat het vervelend is voor mannen, maar ja, als je vrijwillig seks hebt, kan er ook een kind ontstaan.

Deel Deze Pagina