Ik ga na me bevalling oppassen en heb me ingeschreven bij een gastouder buro. Maar ik vraag me af wat jullie nu zouden verwachten van een gastouder en wat absoluut niet. En wat zou jullie tegen kunnen houden om juist bij die gastouder je kindje te brengen?
Ik zou vooral letten op de omgeving. Schoon, kindvriendelijk, rustig, ook qua ruimte, bedjes en zo. En natuurlijk...maar dat is logisch, of de gastouder ervaring en/of de juiste papieren heeft. Succes!
ervaring, papieren en.... lief. Ik heb het liefst een super lieve en schattige opppas. Klinkt misschien vreemd, maar als mijn oppas een echte lieve knuffeltante is ben ik gerust.
Ervaring binnen het gastouder zijn heb ik nog niet. Heb als papieren verpleegkunde en heb sinds me 16e binnen de verstandelijk gehadnicapte gewerkt met allerlei verschillende nivo's. Heb daar heel goed geleerd regelmaat en structuur heerlijk is en dat zie ik ook bij me neefje. Is dat ook een juiste ervaring?
ik heb wel ervaring met gastouders.....ik vond het vooral fijn als ze zelf ook een kindje hadden....en het moet natuurlijk klikken.....en afspraken maken over wel of niet met je kind in de auto het kind wel of niet alleen laten als het slaapt....over eten en troosten....ieder voed toch op op zn eigen manier dus ik zocht naar een klik
Ik vind de omgeving belangrijk en de klik..In de omgeving bijvoorbeeld geen huisdieren zoals katten enzo (ik wil dat gewoon niet bij de kleine in de buurt als ik er niet ben, k heb niks tegen huisdieren maar sommige gaan te vrij met die dieren om en ik wil niet dat me kind een haar in haar of zijn mond krijgt) en de klik omdat ik een heel goed gevoel heb bij mensen en ze heel goed kan inschatten. De papieren vind ik minder belangrijk, wel of ze ervaring heeft met kleintjes ookal zijn het nichtjes, neefjes etc. Ik vind het ook belangrijk dat er naar mijn regels worden geleefd (zoveel mogelijk) en dat ze genoeg naar buiten gaat met mijn kindje.
Ook vind ik de prijs wel belangrijk! Het moet niet te duur zijn, maar me kind moet ook niet afgeraffeld worden doordat er 10 andere kinderen zijn en 1 leidster.
Of ze is aangesloten bij een bureau, dit in verband met teruggave van belastingdienst en/of werkgever. Verder vind ik ervaring als gastouder of ervaring op een kinderdagverblijf toch wel erg belangrijk. Natuurlijk kijk je naar de omgeving en of alles aanwezig is (box commode enz.).
De prijzen zijn over het algemeen gelijk. Weet niet zeker of dit per gemeente verschillend is hoor. Ik heb zelf als gastouder gewerkt en het is echt superleuk! Ik weet niet of ik nu iets doms zeg, maar uit jullie reacties maak ik op dat jullie denken dat jullie je kindje NAAR de gastouder moeten brengen, maar de gastouder kan ook bij jullie oppassen! Zo is jullie kindje lekker in jullie eigen omgeving, lekker vertrouwd, eigen bedje, eigen speeltjes, eigen box etc. Ook kunnen jullie een gastouder aanwijzen. Dat houdt in dat jullie zelf een gastouder kiezen en dat er niet 1 aangewezen wordt! Zo kan je bijvoorbeeld een nichtje van de familie aanwijzen die voor een leuk (klein) zakcentje op de baby past! Gewoon samen inschrijven en die hap is geregeld!