Gedwongen wissel van school, zelfs na afspraak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Banaantje81, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Dag allemaal,

Ik heb een bizar conflict met de basisschool van mijn dochter die nu in groep 1 zit.

Toen we verhuisplannen hadden hebben we onze dochter aangemeld op een school in de nieuwe woonplaats waar we naartoe wilden verhuizen. Het was een uur rijden per dag, maar ik had het er allemaal voor over om een wissel van school te voorkomen.

Die school hanteert beleid dat kinderen uit de ene helft van het dorp naar de ene school gaan, en andere helft naar de andere school. Tijdens het aanmeldingsgesprek op school is mij verteld dat als we in een huis zouden belanden in de 'verkeerde' regio, dat ze dan gewoon op die school mocht blijven.

Nu, precies nu onze dochter haar stabiliteit heeft gevonden in haar fijne klasje, geeft de school aan dat ze toch naar de andere school toe moet, omdat deze school uit zijn voegen groeit. Waar wij het helemaal niet mee eens zijn, omdat onze dochter inmiddels haar vriendjes en vriendinnetjes in dit klasje heeft en...afspraak = afspraak! Ze is aangemeld op deze school en we zouden geen schoolwissel krijgen, dat was ook het hele uitgangspunt voor al onze beslissingen.

Maar school wil anders... Terwijl de juffen haar juist willen behouden, omdat ze zo'n prettige leerling is, wij als ouders willen haar daar houden, maar nee, de school is er blijkbaar niet voor het welzijn van mijn kind!

Ik ben hier erg boos over want in het schoolreglement staat duidelijk vermeld dat kids na verhuizing gewoon op de aangemelde school mogen blijven.

Wat vinden jullie hier nou van?! En hoe kan ik dit aanvechten? Dit kan/mag toch niet zomaar, moeten we dit accepteren van school?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hangt ervan af. Hier worden kinderen vaak overgeplaatst (b.v. na groep 2), omdat sommige populaire scholen niet direct plek hebben. Groep 1 is nog een beetje jong om hechte vriendschappen te hebben ontwikkeld, lijkt me.
    Maar als deze school b.v. ook echt veel beter bij jullie/je kind past dan die andere, dan zou ik een advocaat bellen denk ik. maar als ze zich nu al niet aan de afspraken houden, zou dat voor mij niet positief zijn.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Gaat het om een andere school of om een andere locatie van de school waar ze al op zit?

(In het eerste geval is het namelijk een stuk simpeler dan in het tweede geval. Al zou ik het ook in het tweede geval gewoon blijven weigeren. ;))

Deel Deze Pagina