Gedwongen

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Dec 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Kijk, daar ben ik het dus niet mee eens.

Ik heb afgebouwd en ben daarna moeiteloos gestopt, tuurlijk heb ik er nog weleens zin in, maar dat heeft iedereen die gestopt is wel denk ik (maar ik doen het niet)

Alles ineenkeer wegleggen lukt me echt niet. Afbouwen tot op een gegeven moment 1 per dag tot het pakje leeg is en dan niks meer kopen werkt voor mij veel beter.

Daarom zeg ik: iedereen is anders en je kunt niet voor een ander beslissen hoe diegene moet stoppen ;)

Laatst las ik ook een bericht, een vrouw die al een week (of zo) helemaal gek werd omdat ze alles ineenkeer had weggelegd. Mensen die dan ook nog zeiden ach dat is niet erg (ik denk dat dat degelijk wel slecht is). Ik heb dan echt zoiets, als je jezelf zolang helemaal gek maakt vertel mij dan niet dat dat beter is dan afbouwen.

2. mamain2008

mamain2008 Actief lid

Oct 16, 2007
    401
    0
    0
    maar 1 ding snap ik niet.. ze geeft aan zelf ook te willen stoppen..
    dan dwingt haar vriend haar toch niet (meer?)?

ze heeft zelf t besluit daarin al genomen..
    dat haar vriend (misschien op een rare manier)
    zijn mening daarover kenbaar maakt.. tja..

zij is blijkbaar volgens hem niet op tijd gestopt, of wou misschien neiit stoppen. Dat hij er toen iets van gezegd heeft...

want als ze al gestopt was, en hij nadat ze gestopt is er nog iets van zegt..
    dat klopt toch ook niet?

maar goed.. t verhaal klopt niet helemaal en vergeet ze stukjes..
    (oa in wat voor contrast t gezegd is door hem..)

3. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    serieus... ze zeurt! oh wat zielig , ze mag van der vriend niet roken... ja das natuurlijk veel erger dan allles wat je kindje kan krijgen van dat gerook!
    Ze vind dat ze gedwongen word he... nou meid je kiest samen voor een zwangerschap dus ook voor de consequenties, dus doe wat het beste is voor je kindje en zeur liever over iets zinvols , want je mag er serieus trots op zijn dat je zwanger bent terwijl er zoveel stelletjes zijn die er alles voor over zouden hebben om zwanger te raken...

4. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Zoals ik al eerder zei; Snap ik helemaal niet wat het nut van de topic is :)

Ik interperteer haar tekst als volgt: TS rookte nog, en haar vriend zei: je stopt ermee of je gaat het huis uit. De ts stopt ermee, maar voor haar baby en haar vriend, maa rniet voor zichzelf. Het komt bij mij over alsof ze alleen wil stoppen als ze zelf wil en niet voor anderen. en nu wil ze weten wat ze moet doen (doorgaan omdat ze zelf wil, of stoppen voor de baby en vriend).

Nou dat is vragen naar de bekende weg ;)

Maar goed, ik kan er naast zitten, maar dan moet de ts het maar aangeven ;)

5. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Meiden,

Graag ontopic.

Het verhaal is dat ze het rot vind dat haar vriend haar gedwongen heeft om te stoppen. Dit zit haar dwars, op de manier hoe.

We weten allemaal dat het slecht is, maar laten we er geen discussie over houden. TS vraagt hier niet om.

Elvira

6. Writer

Writer Niet meer actief

nou ja ook niet veel zin in heftige discussie's het is allemaal niet goed voor onze bloeddruk hahah ,maar ik hou niet van zo onduidelijk verhaal , zeg dan gewoon dat je moeite hebt met stoppen van roken en mij vriend dwingt mij om dat te doen dan had ik anders gereageerd ,maar om te zeggen ik wil voor mij kindtje stoppen maar word gedwongen klopt gewoon niet in mij ogen
    succec verder wat je ook doet

7. mamain2008

mamain2008 Actief lid

Oct 16, 2007
    401
    0
    0
    ik dacht ook zo...
    ik snap de topic ook niet helemaal..

wel een beetje 'onvolwassen' of hoe zal ik t zeggen.. ik kan de jusite woorden niet vinden...

om te vragen aan andere wat ze moet doen..?
    omdat ze zoveel van haar vriendje houdt?

ze moet eerst maar t besef krigjen dat ze t voor haar EIGEN kind doet...
    En dat haar vriend inziet dat t onverstandig is om door te roken bij een zwangerschap...

en ze vraagt idd wat ze moet doen..
    maar dat is toch eigenlijk vragen naar de bekende weg?

wat is haar vraag nou aan ons?

* Dat ze dus door kan roken, en tegen haar vriend ingaan en er dus uitgezet wordt ..?!?

* of dat ze gewoon zelf ok weet dat ze gewoon moet stoppen...

sorry.. maar ik snap niet helemaal waar ze uit kan kiezen..

tis wel erg voor de handliggend...

8. mamain2008

mamain2008 Actief lid

Oct 16, 2007
    401
    0
    0
    daarom.. t is zo superonduidelijk allemaal...
    ze laat echt stukken achterwege...

haar vriend zal t met een reden gezegd hebben...
    dat ze toch door is gegaan met roken bijv..
    en dat hij er iets van gezegd heeft..

ach.. ik denk niet dat de ts nog reageerd

9. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    ik kan me de reactie van je vriend wel voorstellen.Hij komt nu heel hard over,maar het is ook zijn kindje!

Wees gewoon trots op jezelf dat je niet meer rookt,en wees blij voor de baby in je buik!

ook mijn vriend is erg tegen zwangere vrouwen die roken!hij heeft daar ook harde dingen over gezegd!Maar dat zou juist een stok achter de deur moeten zijn!Probeer je vriend nu niet als boeman te zien,en bedenk je gewoon dat als de kleine er is je altijd weer kunt beginnen!(dat houd mij tegen om het nu te doen terwijl de kleine in mijn buik zit!)Rookte zelf eerder een pakje per dag......
    Maar ben gestopt,en ik ben er trots op!

Kom op meis!Je kunt het!

liefs

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kan je vriend alleen mar groot gelijk geven... misschien is dit gewoon die stok achter de deur die je nodig hebt om te kunnen doorzetten met het stoppen met roken...

Mn man zegt altijd; niks zo mooi als en zwangere vrouw en niks zo lelijk als een zwangere vrouw met een peuk...

Mijn man zou het overigens nooit wagen om te dreigen mij uit huis te zetten (zou een mooie zijn is ook mijn huis) maar ik zou het ook nooit wagen om bewust iets ongezonds te doen tijdens de zwangerschap.

Hoe dan ook, veel sterkte.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Als je zo makkelijk kon stoppen met antidepressiva, dan heb je het ook niet echt nodig gehad... beetje rare vergelijking vind ik dan weer. Stoppen met roken is voor iedereen hetzelfde, stoppen met antidepressiva per persoon verschillend.

Over dit topic, ik denk dat TS een beetje koppig is en zich niet de wet wil laten voorschrijven en ze daarom zo reageert. Wat mij betreft moet iedereen al stoppen voordat ze zwanger wil raken, of zo sterk zijn meteen te stoppen bij een positieve test, maar dat is nogal moeilijk inschatten van tevoren. Roken vergroot ook de kans op een miskraam... vooral dus de eerste weken.

Mijn moeder heeft haar hele zwangerschap gerookt, heb zware astma en allergieen gehad... en er gelukkig overheen gegroeid sinds een paar jaar. Of het door het roken is gekomen, dat weet je nooit, maar het idee dat het misschien voorkomen had kunnen worden... zelf rook ik niet eens mee, zodra er iemand een sigaret opsteekt, ben ik weg...

12. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :rolleyes:

Ja er zijn uitzonderingen ja over drugshoertjes die een gezond kindje krijgen. Maareh is vaker niet dan wel hoor. De meeste kinderen hebben echt problemen achterstanden of andere nadelen door drugsgebruik.

Tevens waarom zou je ontkennen dat roken slecht is, odf dat stress erger is dan roken... wordt beetje moe van de zin: Ja mn moeder rookte ook en ik ben ook gezond...er is toch niet voor niets zoveel onderzoek waarin bewezen wordt dat het slecht is om te roken?

Vroeger dacht men dat roken gezond was enneh nu krijg je dr kanker van. Onderzoeken zijn er niet voor niets....

Wat betreft de TS...nee de manier van haar vriend is niet een manier die mij aansprekkt. Maar ik kan me wel begrijpen dat hij niet wil dat zij rookt. Ze draagt ook zijn kind en aangezien het kindje niet kan kiezen wat ie binnen krijgt omdat de mama daarvoor moet zorgdragen vind ik het wel oke dat hij zegt dat ze niet mag roken.

Ik hoop dat het je lukt te stoppen/het vol te houden!
    Succes

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gaan we weer...sorry hoor maar dit soort afdwalen lijkt me niet de bedoeling.
    Woorden als antidepressiva en drughoertjes hebben volgens mij niks met de vraag van de ts te maken.
    Graag ontopic dus. Laatste waarschuwing (klinkt kinderachtig maar niemand trekt zich ook maar iets aan van de waarschuwing van Elvira)
    Elmo

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Bij deze on topic: van de sigaretten afblijven en bedenken dat je vriend dit alleen maar heeft gezegd omdat hij het beste voor heeft met jou en jullie kindje. Ik weet niet of hij je echt het huis uit zou zetten, maar als ik in jouw situatie had gezeten weet ik zeker dat mijn vriend behoorlijk over de zeik zou zijn en voorlopig niet met me zou praten zou ik weer beginnen met roken. Hij zou dan pas weer met me praten als ik zou zijn gestopt. Het is net zo goed zijn kind en is het al moeilijk genoeg voor de mannen dat ze zo weinig kunnen doen tijdens een zwangerschap.

15. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Maar mag je dus ook niet een combi doen? Ik bedoel ik reageer op iets wat iemand eerder zegt, maar ook op de vraag van de TS?

Sorry als dat niet mag...ik dacht dat beide wel mocht?

16. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Mee eens!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het ging even om het algemeen en vooral de manier waarop ;)

Wie de schoen past...

18. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Persoonlijk vindt ik dat je meteen moet stoppen als je weet dat je zwanger bent. Ik ben zelfs al een maand ervoor mee gestopt.
    Maar goed de gedachte aan je keintje moet toch reden genoeg zijn lijkt me. Maar de reactie van je vriend is nou niet bepaald aardig.
    Maar hij zal het vast goed bedoelen toch.
    Heel veel succes met stoppen. En anders gewoon als het niet lukt me je vk of huisarts bespreken. Want een paar sigaretten is altijd nog beter als stress schijnt.

19. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Oohh aha..oke sorry..hihi wil meestal gewoon op iedereen reageren :) Maar ja das niet altijd ff handig :rolleyes: :oops: ;)

20. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Zou even in haken op het verhaal....

Ik ben zwanger en rookte voor mijn zwangerschap meer dan een pakje per dag.. waarom.. gewoonte... afgeleid zijn van dingen... die er in me leven gebeuren..
    Ben nu zwanger...en krijg klap naar klap te verwerken.. voorbeel.. in de familie... kiesten in hersens en tumoren over al in het lichaan.. en goede vriend overleden.
    Voor mijn zwangerschap ging ik zeker meer roken... heb overleg gehad met het verhaal bij de verloskundige... zit nu op 4 peukjes per dag.... inplaats van 35 tot 40 per dag.. Het helemaal stoppen zit er nu niet in.... maar over paar weken wil ik naar nog minder gaan en dan naar 0 gaan.

Niet elk mens is het zelfde en kan zo maar stoppen. Als mijn vriend het zou zeggen ( doet die niet) dan zou ik zeggen daar is het gat van de deur laters. Wij gaan door een hel hier thuis en dan ook nog meer dingen erbij gaat niet. Dus van 35 naar 5 is al een grote stap. En dan kunnen mensen denken wat ze willen maar dit is al een grote stap voor mij en ben er trots op.
    En gaan mensen mij dwingen dan kunnen ze beter uit me leven gaan hou daar niet van.
    Ik kan alles zelf wel op mijn manier op mijn tijd.

En denk dat zei waar het top over gaat zo ook denkt. Ze wil wel stoppen... maar ze kan niet in een keer stoppen...afbouwen werkt bij meer mensen...

Share This Page