Hallo, Vorige week schopt mijn kindje een paar dagen minder hard maar ik voelde hem/haar nog steeds erg vaak op een dag. Ik had toen tijdelijk flinke werkstress wat nu weer helemaal rustig is en voel me prima. Ik heb toen mijn verloskundige gebeld en zij zei dat de hoeveelheid van de schopjes belangrijker zijn dan de hevigheid ervan wat tijdelijk minder was. Volgens haar kwam dit waarschijnlijk doordat mijn buik harder was door de stress en ik het minder heftig voelde. Ik was hiermee gerust en voel de baby inmiddels weer net als voorheen, hard schoppen en heel vaak ook. Maar nu lees ik net in het boek van Beatrijs Smulders over "zwangerschap" dat als je de schopjes minder hard gaat voelen je WEL aan de bel moet trekken want als de schopjes minder hard zijn is dit "ernstiger"dan dat de frequentie afneemt. Hoe denk jij hierover??? Sorry voor mijn lange verhaal maar ben nogal in verwarring gebracht door deze verschillende info. Groetjes Marjolijn.
Hoi marjolijn, ik snap je verwarring. Hoe verder je in de zwangerschap komt, hoe krachtiger het kindje wordt. Maar ook hoe kleiner de ruimte wordt. De kracht kan per dag verschillen en ik vind het dus ook altijd belangrijker dát een kindje beweegt dan hoe vaak. Een kindje kan de ene dag ook handiger liggen om het te voelen dan de andere dag. Wel zeg ik er altijd bij dat als het verschil ineens de andere dag heel groot is, dat je wel moet bellen. Maar zolang je je kindje elke dag gewoon regelmatig voelt is het in principe goed. Groetjes Brigitte