Hoi, Iedere vrijdag komt ons buurmeisje van 2,5 hier. Ondanks dat dochterlief en ons kleine vriendinnetje onwijs lief spelen, ben ik eind van de middag helemaal gesloopt! Ook omdat ik deze dag minder makkelijk de deur uitga. Met mijn dochter spring ik op de fiets of in de auto en rijd ik naar het winkelcentrum, de kinderboerderij enz. Met ons buurmeisje erbij gaan we vaak even naar de speeltuin en met dit lekkere weer lekker in de tuin. Hebben jullie nog ideetjes wat ik met de twee kleine meiden kan doen? met de auto kunnen we overal heen (we hebben extra autostoeltje) maar WAAR kunnen we dan heen? Winkelen zie ik niet zitten en de kinderboerderij vind ik ooknog pittig, zoooo goed luistert ze niet en aangezien mijn eigen dochter nu net begint te lopen, wil ik er wel voor haar zijn en dat kanniet al heg buurmeisje er ineens 'vandoor' gaat.
Indoor speelruimte ala ballorig. Meestal hebben ze een afgesloten hoekje voor kleine kinderen. Lekker naar het bos oid.
Ik zou helemaal niet weg gaan, alleen maar gedoe en onrust. Doe dat lekker als je alleen met je eigen kind bent. Gewoon lekker thuis dus....
Picknicken? Grote picknickmand mee, eindje wandelen, grasveld opzoeken en kleed neerleggen. Dan kan buurmeisje helpen om de borden en bekers op het kleed te leggen, en kunnen ze daarna samen snoepen van broodjes, aardbeien, druiven etc. Bellenblaas en voetbal meenemen.
herkenbaar... hier een tweeling van 4 en een zoon van 6. ik ga meestal naar de speeltuin (van speeltuin naar speeltuin), of ik ga een eind met ze fietsen, ook kan ik wel met ze winkelen in de action (want daar is een karretje, 1 in een zitje en de ander in de kar zelf). op bezoek bij iemand? succes PS als ik thuisblijf ben ik meer gesloopt dan wanneer ik het wat afwissel met speeltuintjes/winkel.
Ja lekker in de tuin joh, scheelt hoop gesjouw. Misschien leuke spelletjes bedenken, eventueel met water. Voor kinderen maakt het toch niet uit waar ze zijn
Ik vind het altijd veel slopender om thuis te zijn met dochter, dan weg hoor. Thuis moet ik haar voortdurend entertainen, terwijl er op stap altijd wel iets is dat ze zelf wil ontdekken. Veel gezelliger voor iedereen. Ik zou eigenlijk gewoon naar het bos gaan of zo. Niet te druk, en kindjes kunnen zelf ontdekken.
Ik heb dat dus ook. Van thuis blijven wordt ik moe en uiteindelijk geïrriteerd. Op de een of andere manier 'verveel' ik me dan. Ben vanmorgen met ze naar mijn werk gegaan:de Koningsspelen. Overal ballen en een springkussen. Ze hebben zich heerlijk vermaakt. Nu liggen ze te slapen en zometeen ga ik op het grote veld lekker picknicken en daarna kunnen ze nog lekker even in de speeltuin. Thnx voor de tips!
naar de bieb een tuincentrum (is vaak ook een kleiner binnenspeeltuintje) samen een stuk fietsen (ik zou dan een fietsstoeltje voor achterop aanschaffen en dochter voorop in het stoeltje zetten of misschien heeft de buurvrouw wel een fiets met 2 stoeltjes) thuis samen cakejes bakken zandbak in de tuin zetten waar ze samen zich kunnen vermaken.