Geen toeschiet bij kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door loekie1981, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hoi

Ik geef al 10wk bv alles gaat goed.
    Sinds 5wk doe ik af en toe wat kolven voor een flesje buiten de deur.
    Maar de laatste paar x merk ik dat ik geen tsr heb bij het kolven. Met moeite krijg ik dan 30cc in 10 minuten... wAT KAN IK daar aan doen?
    Het is ook wanneer ik mn zoontje bij me in de buurt heb, dus een foto zal ook niet helpen.

2. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Vandaag met heel veel moeite zelfs maar 20cc en dat uit 2 borsten...

Ik heb ook het idee dat ik gewoon minder melk heb, want mn borsten voelen 'leeg' aan en mn zoontje wil steeds drinken. Maar toch is hij tijdens het drinken tevreden en probeert niet heel hard. Alleen korte slaapjes of geen :( en steeds even drinken. Of zou dat dan ook kunnn zijn dat ie te moe is?
    Ik vind het zo raar want afgelopen zaterdag deden mn borsten nog zeer van stuwing.

Alvast bedankt voor je reactie

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Volgens mij heb je een 'gewone' borstvoedingdip. komt veel voor bij deze termijn door toenemende drukte.
    Las een kolfweekendje in. Is vast minder leuk dan het klinkt :(
    Hierbij is de steun van een partner heel belangrijk.
    Zo'n weekend kolf je je even suf zeg maar. Zo vaak-als-maar-kan de kolf erop. Je geeft dan aan je lichaam aan dat het weer moet gaan produceren.
    Misschien is één zo'n dagje ook wel voldoende omdat je pas nog volle borsten ervaarde. Moet je even uitproberen.
    Het kan ook zijn dat het iets met je cyclus te maken heeft; dat je weer gaat menstrueren bijvoorbeeld.
    komt meestal gewoon weer goed.
    Wat betreft het kolven: niet iedereen kan even makkelijk kolven: soms kan het sintocinon-spray uitkomst bieden. Hiervoor heb je een recept nodig van je huisarts.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina