Geef BV, ik kolf het af, wil stoppen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamajennifer, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hey dames,

Zoals je hierboven leest geef ik BV, ik kolf het af vanaf dat me kleine meid 4 dagen is. Heb al vanaf dag 2 tepelkloven, daarom ben ik ook gaan kolven omdat ik graag BV wil geven. Maar nu zijn mijn tepelkloven weg. Ik wil haar vanaf woensdag weer aan de borst leggen, met hulp van een lactatiekundige in het ziekenhuis. Daar ga ik dan woensdag heen.
    Maar nu heeft me kleine meisje een hele harde zuigkracht. Echt niet normaal gewoon. Nu zit ik er dus tegenop om haar weer aan te leggen. En dat kolven word ik ook een beetje knetter van.
    Nu wil ik dus gewoon overgaan op alleen flesvoeding.. Het doet gewoon zoveel pijn!

Nu is mijn vraag, kan ik nu gewoon in 1 keer stoppen met BV te geven?

Liefs

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat zou ik niet doen.. Je hebt dan teveel productie, en zult dus behoorlijke stuwing krijgen. Met kans op borstontstekingen.

Als je echt wil afbouwen, kun je het beste voeding voor voeding doen.
    Dus 1 voeding weglaten, en een paar dagen later de 2e voeding. Zodra jouw stuwing afgenomen is, kun je weer een BV vervangen door FV.

Aangezien je nog maar kort voed, denk dat dat die productie ook wel snel afneemt. Misschien dat je wel om de dag een flesje minder kunt doen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik snap je niet helemaal! Kan je iets duidelijker zijn?

Je wil nu stoppen met de borstvoeding en over op kunstvoeding, maar vanaf woensdag de kleine weer aan de borst nemen? Want je schrijft dat je woensdag wel naar een lactatiekundige gaat. Dat snap ik dus niet helemaal!

Verder, nee je kan niet zomaar stoppen met de borstvoeding, je zult de voedingen af moeten bouwen. Wanneer je ineens stopt kan je mega stuwing krijgen, harde/rode plekken, borstontsteking, etc. Geen aanrader dus! Afbouwen doe je door elke 5-6 dagen steeds 1 voeding minder te geven/af te kolven. Zo wennen je borsten er langzaam aan dat er minder vraag is en gaan ze minder produceren. (Het beste kan je zelf aan je borsten en lichaam voelen hoe veel dagen je tussen die voedingen moet laten zitten. Wanneeer die ene voeding eraf weer goed voelt aan je borsten kan je er weer een minder doen)!

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Dat kan. Hebben wij ook gedaan. Wel zou ik af en toe af kolven om bostontstekingen te voorkomen.
    Ik had binnen een week al geen voeding meer. Begin met om en om kolven. Dus de voeding van 's ochtends vroeg wel en die daarna kwam niet, de volgende weer wel af kolven enz.
    De volgende dag kun je eventueel weer een voeding minder kolven. Let goed op je borsten en masseer ze af en toe bijvoorbeeld onder de douche om de knobbels melk weg te masseren. Let goed op en kolf zo nodig. Maar probeer het wel langzaam af te bouwen.
    Heel veel succes.

Deel Deze Pagina