Ronde 9, LF 9 dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jip95, 3 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jip95

Jip95 Nieuw lid

9 jan 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar heb nog niet eerder zelf iets geplaatst. Nu zit ik wel met een vraag, hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik ben inmiddels bijna 1 jaar gestopt met de pil en gaan sinds vandaag “ronde 9” in voor ons eerste kindje. Rationeel weet ik dat deze termijn nog heel normaal is en dat ik me nog geen zorgen hoeft te maken, maar emotioneel begin ik dat toch wel een beetje te doen.

Nu is het zo dat ik een vrij korte LF heb van de laatste maanden eigenlijk altijd 9 dagen. Echter soms al op dag 7/8 een lagere temp, krampen en/of spotting. Ik vraag me af of dit mijn kansen om zwanger te worden verkleind. Ik twijfel om hierover al contact op te nemen met de huisarts. We zijn natuurlijk nog geen jaar “bezig” maar ik ben volgende maand wel een jaar met de pil gestopt en m’n LF wordt maar niet langer.
    Is iemand met een soortgelijke ervaring ook al na eerder dan een jaar naar de huisarts gegaan? Of kan ik beter wachten?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ik denk dat je op basis van het feit dat het stoppen met de pil een jaar geleden is best contact kunt opnemen met de huisarts.

Je doet dus wel ovulatietesten en temperaturen?

3. padouan

padouan Actief lid

7 jun 2023
    171
    174
    43
    Vrouw
    Mijn gynaecoloog gaf omwille van die reden utrogestan mee. Dit al na een miskraam na 3 rondes. Mijn LF was anders ook maar 9 dagen. Ik werd na 3 rondes terug zwanger.
    Kan je geen afspraak maken bij je gynaecoloog?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat moet altijd via een verwijzing door de huisarts bij een 1e kindje en geen verder gyneacologisch verleden ;)

Deel Deze Pagina