een nieuwe babykamer erbij of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda1984, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda1984

linda1984 Niet meer actief

hallo meiden,

ik zit met een vraag over onze zoon.
    hij is nu bijna anderhalf jaar en krijgt een brusje, net voor zijn tweede verjaardag.

we hebben nu een tweede kamertje in te richten, en daar zit mijn dilemma: een tweede babykamer of een peuterkamertje erbij?
    zoals hij nu is vind ik het niet verantwoordelijk om hem in een peuterbedje te laten slapen, en zindelijk is hij ook nog lang niet en ook daarin laat hij niet merken dat hij al klaar is voor de wc. dus een commode is ook geen overbodige luxe.
    maar ja hoe is hij als hij bijna 2 jaar is?

wat hebben jullie ervaring hiermee en tips voor ons?

alvast bedankt!

lieve groetjes linda

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik verschoon al heel lang niet meer op de commode; vind dat met een draaiend en beweeglijk kind veel te gevaarlijk. Dat doen we dus op ons bed, haar bed of op de grond.

Qua kamer: ik zou de oudste alvast naar een nieuwe kamer doen. Je hebt een boel peuterbedjes met hekjes, waar ze echt niet uit kunnen vallen.
    Wij hebben voor Thirza een meegroeibedje gekocht, staat nu op 1,30 m, kan dan een stap groter naar 1,65 en uiteindelijk 2,00 m.

Ik zou niet zozeer denken als in: hoe lang past hij nog in het ledikant, als wel in: hij kan best al naar een groter bedje en dat scheelt een boel kosten, (anders moet je nu een nieuw ledikantje aanschaffen en straks ook al snel weer een groter bedje).

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan ook overwegen de kleine in een wiegje te leggen de eerste maanden zodat je zoontje het ledikantje nog een poosje kan gebruiken. Maar met 2 jaar kan je inderdaad ook wel over naar een peuterbedje + bedrekje. Een commode kan je ook een ladenkastje voor gebruiken die je daarna gewoon als meubeltje kan gebruiken zeg maar. Of als het mogelijk is, de commode delen. Of verschonen/aankleden op bed. Ik zou iig niet een 2e babykamertje kopen in de zin van een ledikantje en een commode.

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Als ik jou situatie even inschat zou ik niet meer voor nog een babykamer gaan.. je hebt ook randen die je aan een groter bed kunt vastmaken zodat je dreumes er niet uitvalt.. en als hij echt nog te klein zou zijn, zou ik wellicht voor een paar euro een goedkoop bed kopen.. hij heeft het dan toch niet meer lang nodig.. met 3 kunnen ze toch al in een groot bed?
    en idd aan een commode heb je lijkt mij wel genoeg!

nog een hele fijne zwangerschap! :D

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou bij bijna 2 geen babykamer meer aanschaffen. Hij is nu 17 mnd en natuurlijk niet zindelijk, maar over ruim 6 mnd misschien wel. Als je rekent dat het gemiddeld bij zo`n 2,5 het geval is dan is hij na een half jaar zindelijk. Dan heb je de commode niet meer nodig.

Hij lijkt nu nog heel klein, maar een half jaar is op deze leeftijd een gigantisch verschil. Nu is hij niet toe aan een peuterbed, maar de kans is groot dat hij met 2 jaar wel over kan en anders misschien op mp een ledikantje op de kop tikken of bij ikea en erna weer verkopen.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ons zoontje slaapt al in een groot bed sinds hij 15 maand is, dit omdat er een 2e opkomst was,

wij hebben bij de babypark een bedhek gekocht zodat hij alleen achter nog uit bed kon,

commode hebben we nooit gebruikt, ook nu bij dochterlief niet, die hebben we voor niets :p

Hier is hij nu 21 maand en hij kan zelf in en uit bed komen, meestal blijft hij in bed liggen... en speelt met zijn knuffels,
    maar soms komt hij ook uit bed en gaat op de grond spelen in het donker, en kruipt dan of zelf weer in bed om te slapen, of hij valt op de grond in slaap en leggen we hem weer in bed,

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

In jouw geval zou ik het denk ik ook niet meer doen. Wij zitten deels in dezelfde situatie, alleen is ons zoontje 19 mnd. als de baby komt. Dat scheelt natuurlijk 5 mnd. en wij hebben er dus nog wél voor gekozen om een ledikantje bij te kopen.

Als kast voor in zijn kamertje hebben we een soort verlengde versie gekocht van de commode die in de babykamer staat. Grote kast dus, met veel opbergruimte en mocht het nodig zijn, kan er een aankleedkussen op, al is dat in eerste instantie niet de bedoeling. Vind het nu met zwangere buik enzo af en toe best lastig om op de commode te verschonen. Denk dat we dat straks in zijn nieuwe kamer gewoon op het speelkleed ofzo doen. hij wil toch alleen maar staan ;)

8. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi onze oudste zoon was ook 21 maanden toen onze jongste zoon werd geboren

wij hebben een "grote"kamer voor hem gekocht

een groot bed, grote kast en een buro en dat dient nu als commode super handig want het is op een goede hoogste en breeder als een commode :D ............ multifunctueel
    en bij de ikea voor 8 euro een plankje voor langs het bed zodat hije r niet uit kan vallen :D

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou geen babykamer doen. Bij ikea heb je ook poeuterbedden met een opstaande rand,. Onze meid is er voordat ze 2 werd in gegaan en is er nooit uitgevakllen. We hebben er een soort feestje van gemaakt dat ze een groot bedje kreeg en ze was super trots toen ze erin mocht slapen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben geen nieuwe kamer gekocht. De commode ging van Eva's kamer naar de babykamer, het logeerbed ging van de babykamer (voorheen logeerkamer dus) naar Eva's kamer en is nu haar nieuwe bed. Eva heeft eerst nog in het ledikant geslapen, Lisa sliep in de wieg. Maar Eva wilde toen Lisa ruim 1 week was in het grote bed slapen, toen hebben we het ledikant naar zolder gedaan om 3 maanden later weer naar beneden te halen voor Lisa. Verschonen op de commode heb ik bij Eva al niet meer gedaan sinds ze bijna 2 is, maar gewoon op het grote bed of op de grond. Zelfs Lisa verschoon ik net zo makkelijk op de grond, hetzelfde met aankleden na het badderen (als Eva nog in bad zit, dan droog ik Lisa af en kleed haar aan in de gang op het aankleedkussen). Het enige waar ik wel graag een commode/tafel voor gebruik is voor het plakken van de pleisters, maar dat is maar heel weinig baby's van toepassing gelukkig :)

11. linda1984

linda1984 Niet meer actief

dag meiden,

bedankt voor al jullie reacties!
    ben echt heel veel erover aan het nadenken....
    morgen gaan we even naar kesteren om te kijken wat ze daar allemaal hebben.
    van de week bij ikea geweest maar vond het een beetje tegenvallen qua meubeltjes.

mijn zoont is nu bijna 1.5 en draagt al maat 92! grote jongen dus. de commode gebruik ik een paar keer per dag.
    ik ben nog niet ergens een leuk, speels ladekastje tegen gekomen die ruim is om evt bij hem dan op de kamer te zetten.

en daarnaast heeft hij dan ook nog een grote kleding kast nodig, groot in die zin mijn kapstokken passen niet in zijn kast.

ideetjes zijn welkom....

thanx meiden!

groetjes linda

12. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat ik een peuter/ groot bed zou kopen met zo'n rand er langs die je er later af kan halen.
    Misschien kun je staand aankleden straks, of op bed. Koop desnoods een stoeltje/ krukje waar jij op kan zitten tijden aankleden en verschonen.

En anders zou ik een tweedehands ledikantje of een goedkope bij de ikea kopen, als het echt niet werkt.

Succes!

Deel Deze Pagina