verwaarloosde kat of zwerfkat gezien wat kan ik doen??

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, May 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik zag zonet bij mijn moeder in de straat een kat die zag er heel vies en ziek uit . Wat kan ik doen om hem te helpen?? kan ik de dierenambulance bellen??

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ja ik zou gelijk bellen! Wat zielig zeg! :( en als hun niet willen komen,naar eem dierenarts brengen!

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja ik weetniet of het echt een zwerfkat is maar zo leek hij wel, maar hij rende achter een andere kat aan dus kon hem niet zo gauw pakken maar anders ga ik er morgen weer heen , als ik nu weet wat ik kan doen??

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    WaarSchijnlijk heeft het geen zin de d.ambu te bellen. Die komen pas als je de kat gevangen hebt. Ik zag ooit een sterk vermagerde, smerige en gewonde kat maar ze kwamen niet. Gelukkig liep het beestje er de volgende dag nog. En met de hulp van was vis in blik heb ik hem een hokje in weten te lokken. Beestje was met 1 poot door de halsband gegaan, helemaal kapot, aan het rotten en al. Toen weer gebeld en toen kwamen ze pas! Maar dankbaar dat ze me waren..dat beestje had zo;n pijn! Ja was dan een dag eerder gekomen en had em zelf gevangen! Had dat beestje weer een dag pijn bespaard.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik werk bij de DA.. en dit is gewoon niet mogelijk.. de 'meeste' katten laten zich niet invangen, en vooral niet als er 2 vreemde personen hem proberen te vangen... ookal is een kat doodziek dan nog zal hij zichzelf willen beschermen en zich verstoppen voor mensen die hem 'opjagen' zoals de kat dat zelf zal zien..

soms heb je idd katten erbij die zich makkelijker laten pakken, maar het is gewoon niet te doen als dierenambulance om maar iedere kat die losloopt te proberen te vangen...

een DA is vrijwilligers werk, krijgen bijna geen subsidies en wat denk je dat het kost al die benzine om loslopende dieren te vangen wat meestal niet lukt... als ze dat gewoon zouden doen gaan ze binnen no-time failliet en dan kunnen ze helemaal geen dieren meer helpen//
    Daarom komen ze alleen als het dier al ingevangen zit... en dat is niet meer dan logisch vind ik...

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou heb het net aan mijn man verteld, en hij zegt dat hij die kat al tijden zo ziet ....wat zal ik nu doen?? ik kan hem zelf ook niet vangen omdat ik geen risico wil nemen omdat ik nu zwanger ben ..je weet maar nooit strax krabt ie me en krijg ik infecties enzo?? maar ik wil hem ook niet zomaar aan zijn lot overlaten ik vind het zoo zieligg!! :(

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Misschien kan je vragen of iemand anders je wilt helpen,om het diertje te vangen?

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja alleen mijn man kan dat doen maar die werkt in de avond dienst deze week dus dan kan hij niet eerder dan maandag..dat duurt ook zo lang

9. FairyLaughs

als je even bij mensen in de straat aanbelt, en dit verteld dan zijn er altijd mensen die je willen helpen hoor... mensen durven hier bijna geen nee op te zeggen !! (zou ook erg asociaal zijn om gewoon nee te zeggen en maar doen alsof hun neus bloed. en de kat blijft maar rond lopen)

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@fairylaughs ik weet niet of ik dat wel durf zomaar bij vreemden aanbellen ..en je weet nooit of het wel mensen zijn die van dieren houden sommige mensen zijn ze liever kwijt als rijk

11. FairyLaughs

dit klopt... en dus als mensen jouw helpen met de kat te vangen dan wordt hij opgehaald door de dierenambulance, naar een dierenarts gebracht en daarna komt hij terecht in het asiel... en dan loopt hij dus niet meer door de straat heen... mensen hebben er dan geen last meer van !! (kan je erbij zeggen als ze gaan zeuren)

en ja uit ervaring weet ik dat mensen gewoon altijd ja zeggen als je zoiets vraagt hoor.. en als ze nee zeggen,, tja dan zijn die mensen best asociaal.. maar JIJ hebt het iig geprobeerd... dat lijkt mij een stukje meer voldoening geven voor jezelf dan het niet eens proberen toch?

12. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dierenambulance of asiel doet hier niks aan...heb hier in zo'n zelfde situatie al verschillende keren voor gebeld en kreeg dan de reactie...ja bewijs jij maar eens dat het een zwerfkat is geen eten geven....en als hij er dan over 2-3 weken nog zit bel dan maar een keer terug :$:$:$

13. FairyLaughs

tja.. als een dier ziek of gewond is dan moeten ze gewoon komen... als het dier ingevangen zit dan..

maar als het een gezonde kat is die 2 dagen in je tuin zit.. tja dat hoeft geen zwerfkat te zijn, dus dan is het logisch dat ze vragen je even een weekje te wachten om zeker te zijn !!

je zou ook het asiel kunnen opbellen dan.. hun bellen dan vaak de dierenambulance op... als ze opdracht van het asiel krijgen dan mogen ze niet weigeren omdat ze die vergoed krijgen !

maar het dier moet te alle tijden ingesloten zitten... of in een kooi, of in een garage of een andere ruimte waar hij niet uit kan !
    en zeg eventueel gewoon dat het dier er al 3 weken loopt... maar dan moet je wel echt zeker zijn dat het een zwerver is...

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Probeer de kat met eten te lokken? Vangen en dieren ambulance bellen?

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Heb afgelopen november ook de dierenambu gebeld voor een kat en kwamen direct. Kat lag als een zielig hoopje in het gras, (kleur was bruinig/zwart) dacht eerst dat het een egel was. Maar vond het te groot daar voor (haartjes waren nat)
    Ineens kwam er beweging in en liep jammert & kreupel naar een andere plekje. Daar heb ik hem kunnen vangen, nou ja een iemand die er langs liep. Ik wist niet of de poes, ziektes of bacterien bij zich droeg en dat ze dit misschien aan mij kon overbrengen ivm zwangerschap.
    Helaas was de poes niet gechipt daar waren ze van de dieren ambu niet blij mee. Ze hebben de poes meegenomen. Hoe het afgelopenis geen idee. Maar ze konden al zien dat de poes flink uitgedroogd was.

De dierenambu wou eerst dat ik iedereen bij langs ging van wie de kat was. Nou niet te doen in deze wijk, kat kan van alle kanten komen en er zijn zoveeeeeeeeeeeel mensen hier, dan ben ik nog wel bezig en ik kende de kat niet van ons hofje. Dus ze namen het arme beestje mee. Zielig hoor.

16. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    alle keren had ik gebeld voor een kat die er al ruim 3 weken continue zat, hele dagen en hele nachten ;)

17. FairyLaughs

ok.. dan weet ik het ook niet..
    dat is dat gewoon een slechte dierenambulance....

18. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    en slechte asiels hier in de buurt, want van hen kreeg ik hetzelfde antwoord....moest 'm zelf maar vangen en naar de DA gaan om te kijken of 'ie gechipt was en anders maar weer buiten zetten :$ en als 'ie er dan na 2 weken geen eten geven nog zat, moest ik maar weer terug bellen:x

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oke ladiess ik had vandaag geen tijd om de kat op te zoeken maar ga het morgen doen, misschien wil mijn moeder ook wel helpen ( als ze durft ) anders vraag ik mensen uit de buurt

Share This Page