Medische kennis Anatomie, Fysiologie en Pathologie of Medische terminologie?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik weet het even niet zo goed. Ik wil een cursus gaan volgen en zie topic titel; ik twijfel nog even welke:

Medische kennis Anatomie, Fysiologie en Pathologie
    OF
    Medische terminologie

Ik wil dit voornamelijk gaan volgen vanuit interesse en omdat ik vrijwillig werkzaam ben binnen de zorg. Ik zou hier wel graag mijn beroep van willen maken, maar een volledige MBO opleiding behoort nu nog niet tot een mogelijkheid. Toch wil ik alvast wat kennis op gaan doen en nu weet ik niet goed wat precies. Zou ik al genoeg hebben aan Medische terminologie? Of moet ik meteen voor de rest ook gaan?

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Volgens mij wordt medische terminologie vooral gevolgd door medisch secretaresses, en is dat echt alleen maar de betekenis van termen. Daar heb je ook een medisch woordenboekje voor en is denk ik voor jou niet zo vreselijk nuttig.

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Zonder de inhoud van de cursussen te kennen, maar wel zelf een brede medische opleiding gehad hebbend, denk ik dat je meer zult hebben aan een anatomie, fysiologie en pathologie cursus als je er tzt je beroep van wilt maken. Medische terminologie is volgens mij niks meer dan een cursus voor medische secretaresses en dergelijke, waarbij je leert welke term wat betekent en hoe je het schrijft.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Zou het dan toch handiger zijn om de opleiding medisch secretaresse te kiezen?

5. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    ik heb de cursus medische terminologie gevolgd, omdat ik inderdaad werkzaam ben in een ziekenhuis als medisch secretaresse en dit verplicht is bij ons in het ziekenhuis. Dit zijn puur de medische termen, echt stampwerk dus... (saaaai :D ;))

Een opleiding medisch secretaresse zou ik niet zomaar volgen, ik heb begrepen dat het moeilijk is om aan een baan te komen.

xxx Tumtummetje

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Hier opleiding gedaan voor medisch secretaresse.
    Vond de terminologie erg saai.
    Anatomie fysiologie en pathologie is veel leuker.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan zou ik ook zeker voor anatomie gaan! Veel interessanter.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je anatomie enz. is veel interessanter.

9. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mee eens. Heb zelf ook een medische opleiding gehad en denk ook dat je hier beter mee af bent.

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik volg medische terminologie. Je leert inderdaad de medische termen en je krijgt een korte uitleg over hoe je blaas, darmen, spieren etc. werken. Leuk om te doen. :)

Maar heb dat andere dan weer niet gevolg, dus weet totaal niet hoe dat is.

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dank jullie wel! Maakt het kiezen nog lastiger..haha.

Ik heb een brede administratieve achtergrond en zou best een baan willen hebben in de zorg. Ook administratief. Medisch secretaresse is voor mij een alternatief voor doktersassistente . Zou ik heel graag willen maar diverse omstandigheden zorgen ervoor dat het niet lukt. Zou ik starten met terminologie kan ik daar bij medisch secretaresse vrijstelling voor krijgen. Maar.. de anatomie etc. Vind ik ook heel interessant en daar zou ik inderdaad meer aan hebben wanneer ik aan de gang ga in de praktische kant van de zorg. Doktersassistente dus of verpleging. Dat maakt het lastig. Ik wil op twee vlakken mijn kansen vergroten eigenlijk. Ik werk nu als huishoudelijke hulp en heb ooit helpende twee gedaan (door een ongeval toen niet af kunnen maken..nu hersteld) en sta open voor groei en omscholing. Twee kanten op dus. Ik vind het echt lastig. Misschien met het een beginnen en dan het volgende? Ik heb lang niet gestudeerd en met gezin is alles tegelijk ook niet slim. Stap voor stap dus. Maar welke eerst... ja nee..lekker duidelijk he?:D

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Kies anders eerst de kortst durende? Dan kun je kijken of het wat is en of het valt te combineren met het gezin? Vaak zijn die thuisstudies 14 dagen op proef. Wellicht kun je het dan uitproberen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik zo eens lees wat je plannen zijn, zou ik zeker eerst de anatomie doen. Wie weet kom je ergens aan een baan, en mag je de terminologie daar doen, dat zie je erg vaak namelijk.

14. Manoya

Manoya Niet meer actief

Anatomie is erg interessant! (Fysiologie ook)

Deel Deze Pagina