Geef hem een vinger en hij pakt je hele hand

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omdat je gewoon het fatsoen in je reet moet
    Hebben om je afspraken na te komen....

Is maar een ideetje hoor ;)

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou dit dus!

3. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0

Dit vind ik echt erg raar om te lezen. Ik denk dat de meesten die zeggen dat je op zijn moeder lijkt, dit bedoelen. Wie belt z'n man op om hem toestemming te geven om naar de kroeg te gaan? Hij kan toch zelf beslissingen nemen neem ik aan? En dat dan met jou overleggen. Of is dat een afspraak tussen jullie? Dat hij pas gaat als jij hem toestemming geeft?

Het veel later (en waarschijnlijk dronken) thuis komen vind ik ook not. done. Maar ik had hem dan al lang opgebeld.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom kun jij het fatsoen niet hebben om je vent lekker zijn ding te laten doen die ene keer?

Is maar een ideetje hoor ;)

Waar hebben we het over? Hij is later voor het avond eten ;) Mijn hemel zeg.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Zou het niet zo kunnen zijn dat zij hier al vaker gesprekken over gehad hebben samen en ts dat eerder niet zo'n goed plan vond. Wat ik goed kan begrijpen want wat moet je als vader op zaterdagmiddag in de kroeg? (Mijn mening dus he) en dat ze nu uit zichzelf belt om te zeggen dat het toch goed is. Want ik vind dat je als partners best mag zeggen dat je niet wil dat de ander overdag in de kroeg hangt als je samen een gezin hebt.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Voor die ene keer? Nee ik zou voor de ene keer echt niet moeilijk doen nee. Het zou een ander verhaal zijn als dit iedere week zou gebeuren of als je nog een andere afspraak had gehad.

Sommige vrouwen claimen hunnen mannen veel te veel, laat een man ook gewoon nog lekker eens man zijn.

Ik heb helemaal geen afspraken gemaakt, heb gezegd dat ik misschien met het eten thuis ben maar misschien ook niet. Hij heeft dus voor het avond eten gewoon op mij gerekend maar heb er uiteindelijk niet van mee gegeten.

Echt sorry ladies. Sommige maken het echt moeilijker voor zichzelf hoor, daar krijg je al die onnodige spanningen van in een relatie. Relaaaaaax mensen :D

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

Ik denk veel, juist om zijn verleden. Het verleden loslaten is makelijk praten.
    Haar vriend bewijst nu juist weer opnieuw dat hij geen maat kan houden.

Ze hebben daarnaast ook nog een baby van 4 maanden en dat vervolgens ladderzat thuis komen. Nee daar word je dan blij van

8. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Volgens mij heb jij het deel gemist waarin staat dat het niet om deze ene keer gaat? Het gebeurde veel vaker. En ik meen een tijd geleden al een soortgelijk topic gezien te hebben van TS.

Overigens ben ik ook niet blij als mijn man zich in deze mate niet aan gemaakte afspraken zou houden. Ben blij dat het hier normaal is om afspraken na te komen (of in ieder geval wat te laten weten als dat niet lukt). Moet er niet aan denken om 3 a 4 uur in onwetendheid(?) te moeten wachten tot hij er is. Straks is er onderweg wat gebeurd of zoiets dergelijks!

9. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0

Blijkbaar is het 'normaal' daar om Smiddags in de kroeg te hangen. En als dat de afspraak is vind ik dat dus best kinderachtig. Hij kan toch aangeven wanneer hij zelf wil. En als dat dan elke week is dan maken ze daar afspraken over dat hij 1x in de zoveel weken gaat. Zoals ik het lees heeft hij zelf ook geen behoefte om vaker te gaan.
    Maar dan zou ik bij die ene keer in de twee maanden (bijvoorbeeld) ook geen 'eindtijd' meegeven. Maar als hij zelf een eindtijd aangeeft en zich daar niet aan houdt zou ik daar niet blij van worden.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tuurlijk is het verleden los laten moeilijk, maar als ze het niet doet weet ze nooit of hij van zijn fouten heeft geleerd. En blijktbaar heeft hij dat niet aangezien hij ook op alcohol geen toom kon houden (wat ik zo uit haar bericht kon opmaken) en dus nu ladderzat thuis kwam. Door hem kort te proberen te houden los je zijn probleem niet op, dat blijkt wel weer. Hij moet zichzelf in de hand leren houden.En nee dat gaat hij niet leren als hij onbeperkt naar de kroeg mag. Maar hij moet maar eens goed aan zichzelf gaan werken.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat Betty al geschreven heeft: afspraak is afspraak. Dáár gaat het om. En mensen die een ander niet durven aan te spreken op het niet nakomen van een afspraak hebben te weinig eigenwaarde en/of zijn bang dat het de relatie kost.

Oh en over het zgn 'toestemming geven'... Mijn man gaat in principe op woensdagavond met zijn vrienden een biertje drinken, niet op andere avonden, laat staan middagen. Maar soms is er bijv een of andere voetbalwedstrijd en dan zeg ik ook wel eens: "als je zin hebt, dan vind ik het ook best als je dat in de kroeg gaat kijken hoor". En soms heeft hij zin en soms niet. En hij doet dat bij mij met mijn dingen.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omdat hij notabene Zelf die afspraak maakt....
    Maak dan gewn afspraak

Maar als je wel een afspraak maakt hoor je je daar aan t houden, punt.
    En niet gewoon 3,5 niks van je laten horen en de ander het lekker uit laten zoeken...

13. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Voor die ene keer is het blijkbaar niet want TO's man heeft hier in het verleden al moeite mee gehad, en nog steeds wanneer hij weggaat. Ook al is dit dan minder vaak, hij kan blijkbaar (nog steeds) geen afspraken nakomen. Het draait niet om het weggaan opzich, het draait om het maken van afspraken welke niet nagekomen worden. Dan snap ik dat TO daar boos over is, toen hij liet weten dat hij een uurtje later zou zijn was dit ook geen probleem maak ik op uit het verhaal. Als hij dan vervolgens i.p.v 19:00 om 22:30 thuiskomt (al dan niet ladderzat) dan ben je je afspraak niet nagekomen, en niet met 10 minuten maar 3,5 uur! Dan had TO's man geen tijd af moeten spreken maar moeten zeggen: ik weet niet hoe laat het word. Dan had TO geen verwachting hoeven hebben en had ze ook geen reden om boos te zijn.

Je zegt zelf al; ik heb helemaal geen afspraken gemaakt. Dan vind ik het een ander verhaal, je hebt geen tijd gezegd dus kan iemand ook niet verwachten dat je om een bepaalde tijd er bent. Immers, je hebt aangegeven niet te weten hoe laat het wordt.

En ja, niet naar het verleden kijken is lastig met zo'n voorgeschiedenis van niet nagekomen afspraken. Als dit dan opnieuw gebeurd, ookal is dit minder vaak, dan kan ik me voorstellen dat TO daar boos om is.

Komt op mij over alsof jij het dus geen probleem vind als jouw man een afspraak met je maakt en deze niet nakomt. En dan niet 1 keer, maar eigenlijk standaard altijd. Ik persoonlijk zou dat wel een probleem vinden, waarom maak je anders afspraken? Dat verliest dan toch zijn waarde?

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En... Was je een uur later thuis?

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zal inderdaad ook niet makkelijk zijn om het verleden los te laten maar zoals Lovely83 ook al zegt, ze zal het wel moeten doen anders weet ze nooit of hij er van geleerd heeft.

En dat het dan een enkele toch gebeurd dan zou ik er persoonlijk niet ineens een immens drama van maken. Maar goed, zo ben ik.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Maar dat is toch al heel anders... Je heb geen tijd afgesproken....
    Als jij zegt dat je denkt dat je ongeveer rond 10 thuis ben... En je appt want het os hezellig en je rond half 12 thuis ben...
    Je vervolgens niks meer laat horen en om 3 uur ladderzat thuis ben
    Ga je mij echt niet wijs maken dat jou man/vriend zegt ooo schatje maakt niet uit hoor, wat maakt het uit dat je je niet aan de afspraak houd

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #97 Lovely83, 11 jan 2015
    Laatst bewerkt: 11 jan 2015
    Nee niet exact een uur, en dat maakte mijn man ook niet uit zoals hij er al op antwoordde moest ik er gewoon van genieten.
    Maar goed man en ik zijn daar beide niet moeilijk over, zo vaak zijn we niet weg dus als we weg zijn gunnen we elkaar dat ook en gaan we niet op ons klokje letten of de ander wel op tijd is. Maar wij hebben dan ook niet een heel verleden met elkaar zoals ts en man.
    Dat heeft absoluut niets met onzekerheid of elkaar niet durven aan te spreken te maken, maar elkaar op dat moment een gezellig avondje gunnen.
    Tja als man mijn man dronken thuis zou komen zou ik not amused zijn dronken worden vind ik iets voor pubers als volwassen man moet je je limits inmiddels wel kennen, dit zou hij dan ook horen. Maar dat zijn gelukkig situaties die hier niet voorkomen omdat we er hetzelfde over denken.

18. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik zou mij echt niet druk maken als mijn man wat later thuiskomt. Ik bewaar zijn eten dan gewoon in de magnetron en eet wanneer ik honger heb en dan zie ik hen wel verschijnen. Lijkt mij echt niet gezond om in een relatie steeds mijn man kort te moeten houden.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit is dus precies de reden dat ik nooit een tijd noem als ik iets ga doen met vriendinnen. Want ja, ik vind ook.. als je afspraak maakt hou je je daaraan en anders bel je even dat het later wordt.
    Maar als je helemaal geen tijd noemt.. heb je al deze problemen dus niet. Mijn man ziet wel wanneer ik thuis kom.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar je was ook geen 3,5 uur later thuis dan neem
    Ik aan?;)

Deel Deze Pagina