11 maanden en ineens kieskeurig

Discussie in 'Voeding' gestart door marike, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn zoontje eet vanaf dat hij vaste voeding krijgt super goed. Alles at hij met smaak en veel. Maar dat is aan het veranderen. Hij krijgt voorkeur en vind alles bij voorbaat vies. Wanneer ik het hem dan weer geef of hij pakt het zelf weer op eet hij uiteindelijk een paar hapjes. Er zijn een aantal dingen die hij heel lekker vind, maar ik vind dat hij ook andere dingen moet eten. Zoals sperziebonen, spinazie, ei.
    Hij lust graag: pasta, nasi hetzelfde klaargemaakt als de pasta alleen met rijst.broccolie en bloemkool. Daar smult hij van, maar van derest eet hij een paar hapjes en derest gooit hij op de grond.
    Hij heeft van mij altijd vers gehad en gecombineerd rapley te eten gekregen. Hij kan nu super goed zelf eten en afhappen e.d.

Mijn vraag aan jullie. Wat moet ik doen? Alleen de dingen geven die hij lekker vind of toch ook de andere dingen blijven aanbieden.
    En als hij niet eet? toch zorgen dat hij voldoende binnen krijgt door de dingen te geven die hij wel lekker vind of gewoon zijn laatste fles iets ophogen en naar bed doen.

Het laatste hebben we al een keer gedaan. Ging wel goed hij is niet wakker geworden van de honger.

dilemma's wanneer doe je het nou goed. Ik ben dan ook benieuwd hoe andere dat doen.

2. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Hier begon rond de 11 maanden ook zo'n periode. Ze heeft toen 2 weken al het avondeten geweigerd. Nu gaat het iets beter, maar ze is een extreem kieskeurige eter geworden en het avondeten is nog steeds moeilijk. We proberen het een beetje te negeren, blijven gevarieerd en gezond eten aanbieden en als ze niks eet krijgt ze niets anders (wel een klein toetjes). En nu maarhopen dat het overwaait...

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik doe hetzelfde als Mamatss.

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Herkenbaar, hoewel het wat later begon bij ons: paar dagen na haar eerste verjaardag. Daarvoor at ze alles en ineens lustte ze niks meer. Gekke is dat het alleen met het avondeten is, de rest is onveranderd. Inmiddels is het iets beter geworden en lust ze een paar dingen. Ik blijf elke dag gewoon alles aanbieden maar zorg wel dat ik zo'n 2-3x per week iets eet wat zij zeker weten lust om toch wat vitamines binnen te krijgen. Eet ze niet, tja, jammer maar dan krijgt ze niks anders. Ze krijgt nog een flesje warme melk voor het slapen dus dan zit er wel een klein bodempje voor de nacht. Tot nu toe nog geen gebroken nachten hierdoor gehad!

Deel Deze Pagina