Wederom een schema vraagje en nog wat andere vragen

Discussion in 'Flesvoeding' started by Que, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Que

Que Niet meer actief

Vraag 1

Kleine man is bijna 6 maanden en nu wil ik graag weten hoe zouden jullie het schema indelen.

Hij wordt om onge. 7.00 wakker en krijgt tussen 7 en half 8 zijn 1e fles.

Hij gaat om 19.00 uur naar bed.

Hoe zouden jullie de flessen verdelen, fruit hapje, groente hapje. Ik wil gaan proberen brood te geven. hapjes heeft hij grote potten.

Vraag 2

Wie geeft er thee? Waarom? En wat voor thee?

Vraag 3

Doen jullie de brood in melk doopen (schrijf je dat zo?) of met botor of smeerkaas?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

2. Que

Que Niet meer actief

iemand????

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochtertje is net 6 maanden en zij is wakker tussen 8:00 en 20:00 (voor jou dus alles een uurtje vroeger?)
    Wij doen:
    8:00 fles
    12:00 eerst fruit daarna fles
    16:00 kleine fles
    18:30 groenten
    19:15 fles

We zijn net begonnen met groenten en fruit en dus zal het nog even zo blijven. Ik verwacht dat met 7 maanden ik bambix zal gaan gebruiken en met brood zal starten.

Thee... nee, geef ik nog niet omdat ze nog 4 flessen krijgt. Straks bij de boterham geef ik thee

Brood geef ik eerst 'kaal' en daarna met boter. Als het allemaal lekker loopt geef ik in principe alle smeerbare belegsoorten zodat ik flink kan afwisselen. Ik doop brood niet in melk. Gewoon uit het vuistje een korstje en stukjes om mee te oefenen.

Ik verwacht met 7 maanden dit schema:
    8:00 pap met fruit (180/6 + bambix)
    12:00 boterham met thee (aangevuld met melk indien nodig) + fruit
    16:00 kleine fles (120/4)
    18:00 groenten
    19:15 fles 180/6

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    1. Even denken hoor, wij zaten met 6 maanden net in de omslag van 4 naar 3 flessen geloof ik. Of we zaten al op 3.

Nou ja, in het geval van 4 was ons schema (om en nabij)

07.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    15.00 fles
    17.00 groente
    18.00 fles

Fruit en groente heeft even geduurd natuurlijk voor dat echt goed in het schema zat.

Bij 3 flessen viel die van 15.00 uur weg en hebben we die van 12.00 uur naar 13.00 uur verplaatst in verband met de introductie van een broodje.

2. Ik geef geen thee, maar water. (als ze het lekker zou vinden zou ik het wel geven hoor) Maar dat heb ik eigenlijk pas veel later geïntroduceerd. Geloof met een maand of 7/8. Als toevoeging op het vocht.

3. Ik ben begonnen met een broodkorstje en later gewoon brood met korst en boter (later ook nog beleg). Nooit in melk gedoopt. Noor at het gelijk redelijk goed.

Toen de 7 maanden gepasseerd waren en Noor haar brood, fruit en groente goed at waren we eindelijk van die onzekere schema verschuivingen af. (behalve nog een fles er af) Dat gaf echt heel veel rust.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.

5. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Onze zoon is nu bijna 6,5 maand.
    Ons schema is momenteel als volgt:

8 uur: fles
    10 uur fruit (vers of potje)
    13 uur Fles en langzaam aan wat brood, meestal met wat smeerkaas of stroop erop.
    15 uur (Heel af en toe een klein flesje melk, maar meestal wat water met ietsiepietse diksap en een koekje)
    17.30 uur groente
    19.30 fles

Bij ons gaf Justin zelf aan dat hij die fles van 15 uur neit meer nodig had. Hij liet steeds meer van die fles staan totdat hij ze eigenlijk niet meer hoefde. Als we merken dat hij echt honger heeft, en water niet voldoende is, krijgt hij een klein flesje.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

6. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hier heeft ze nu 2 weken dit schema en gaat super goed :).

7.00 papfles 180cc
    9.30 fruit
    11.30/12.00 brood en fles 150cc
    14.00 hapje (soepst, koekje etc) en wat water of thee
    16.30/17.00 groente en toetje
    18.30/19.00 papfles 180cc

Ik geef indd thee, meestal rooibos, sap lust ze wel maar krijgt ze gelijk dunne ontlasting van en zolang ze water en thee lust vind ik dat beter.

Brood; meestal met boter en smeerkaas. Af en toe jam of stroop, maar ze heeft het liefst smeerkaas.

Share This Page