geschikte fles dysmatuur couveusekindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jojo77, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo77

Jojo77 Lid

26 mei 2014
    10
    0
    0
    Beste Heidi, Momenteel ben ik nog in het ziekenhuis met een dysmatuur couveusekindje (1600 gr). Hij kan met behulp van een tepelhoedje al goed uit de borst drinken. Hij krijgt nu 4 voedingen onbeperkt BV via de borst en de overige vier 20cc via de sonde. Hij is bijna een week oud (geboren met 37 wkn 2 dgn). Nu wordt ikzelf over twee dagen ontslagen uit het ziekenhuis en zal ik de nachtelijke voeding niet meer zelf kunnen doen. Mijn lactatiekundige adviseerde om dan de fles te laten geven i.p.v. fingerfeeden omdat de techniek per persoon nogal kan verschillen en de fles voor hem constant is, onafhankelijk van wie voedt. Ben je het hier ook mee eens en zo ja waar moet ik bij de fleskeuze op letten i.v.m. zijn dysmaturiteit?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Hoe gaat het nu bij jullie? Wat jammer dat ik de vraag niet eerder heb gezien.
    Vingervoeden vraagt inderdaad wel om een beleid en ook de grootte van de vingers hebben hier een rol in. Wanneer het om slechts een paar voedingen per keer gaat en je kindje heeft overdag ruim gelegenheid om ook aan de borst te drinken, kun je inderdaad kiezen voor een flesje in overleg met je lactatiekundige.

Zijn jullie inmiddels allebei thuis?

Deel Deze Pagina