Ons zoontje heeft waarschijnlijk een allergie omdat hij eczeem heeft en veel last van slijm. Wij hebben pas over twee weken een afspraak met de kinderarts voor een machtiging voor allergie vrije voeding. Nou kunnen wij niet eerder komen en mogen in de apotheek alleen allergie vrije voeding kopen met die machtiging. Nou zag ik dat ze het ook van nutrilon bij de etos verkopen alleen staat erbij 'alleen te gebruiken onder medisch toezicht' in hoeverre klopt dit? Kan ik dit niet gewoon gebruiken om te kijken of zijn klachten minder worden? En welke kunnen we beter kopen Soya of Pepti? kan iemand mij helpen?
Hoe je kindje reageert op de verschillende '"melk"poeders is heel persoonlijk en ook afhankelijk van de ernst van de allergie. Mijn dochter reageert al ruim een jaar goed op Pepti (krijgt nog steeds uitslag wanneer ik haar weer eens iets van koemelk probeer te geven), maar voor andere kindjes is dit niet allergeen genoeg aangezien het in de basis toch van koemelk gemaakt wordt. Soms wordt soja ook afgeraden bij kindjes die een koemelkallegie hebben, omdat een allergie voor beiden vaak tegelijkertijd voorkomt. Helaas is het vaak een kwestie van een tijdje proberen. De smaak van de verschillende poeders zal voor je baby wel even wennen zijn. Het kan dus zijn dat hij puur alleen om de smaak afwijzend reageert. Pepti smaakt een beetje 'kazig'. Hoop dat je hiet iets aan hebt. Groetjes, Catherine
Pepti is inderdaad ook van koemelk. Er zitten eiwitten in waar zo'n allergie op reageert. Bij gewone poedermelk zijn deze redelijk groot. Bij hypoallergeen zijn deze al wat verknipt. Bij Pepti nog veel meer. Maar soms genoeg om als melk herkend te worden door de allergie. Als je kindje daarop reageert kom je op nog andere voeding (neocate of die soya), daarin zit niks meer wat op melk lijkt.. Bij soya heb je die melkeiwitten niet. Maar voor soya kunnen ze ook allergisch zijn. Dus ook geen 100% garantie dat het werkt. Dat is dus een beetje een gok eigenlijk. Als je nu pepti probeert, en het helpt niet genoeg, weet je straks bij de kinderarts dat je dus nog meer allergie-veilige voeding nodig hebt. Als je nu soja pakt, heb je een kans dat de melkreactie wordt ingewisseld voor een soja reactie.. Ik zou denk ik pepti 2 weken proberen, en daarna verder kijken..
We hebben pepti gekocht We gaan het proberen! Aangezien ik ook koemelk allergie had is de kans groot dat hij het ook heeft. Dan maar eerst 2 weken zelf betalen hoor, wil toch het beste voor mijn kind