Voeding baby 6 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Es14, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Ik heb een vraag over de flesvoeding van mijn zoon. Hij is zes weken en weegt ruim 5 kilo. Hij krijgt altijd 6x150 ml flesvoeding, 5 voedingen overdag en 1 's nachts. Dit vind het consultatie bureau eigenlijk al te veel. Nu heeft hij gisternacht doorgeslapen waardoor hij maar op vijf voedingen uit kwam. Ik heb toen 5x165 gegeven. Ik merkte dat hij hier niet genoeg aan had. Hij krijgt dan per 24 uur natuurlijk minder aantal ml. Dus ik dacht misschien moet ik dan 5x180 gaan geven want dat is per 24 uur evenveel als 6x150. Of is dit een te grote hoeveelheid voor een baby van 6 weken? Volgens de verpakking van de voeding mag het wel en mag een baby van 5-6 kilo zelfs 5x200 maar ik weet niet of dat ook geld voor een baby van 6 weken.
    Als 180 per keer te veel is zou ik bij 6x150 moeten blijven maar dan komen de voedingen veel korter op elkaar als hij doorslaapt. Overdag slaapt hij soms ook vijf uur achter elkaar.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen Es,

Dankjewel voor je vraag op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat je wat onzekerheden hebt met betrekking tot de voeding van je zoontje. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. Ik zou je hiervoor willen verwijzen naar het consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,

Anne-Lotte Nutricia

Deel Deze Pagina