willen jullie even mee kijken

Discussion in 'Voeding' started by Ikbenhetmaar, May 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Hallo,
    Mijn dochter weigert al tijden haar flessen opvolgmelk, merken e.d allemaal al geprobeerd, ze moet het niet! :( Op advies van het cb drinkt ze nu volle melk uit een gewone beker/tuit beker.

wat ze vandaag op heeft:

10.00 2boterhammen met yogolino en beker volle melk 150 cc
    11.00 fruit (hele banaan)
    14.00 1,5 boterham met beker volle melk 200 cc
    18.00 bord warm eten met kwark met beker melk 100 cc

Nu ligt ze al vanaf 19.00 te slapen, wat ze normaal ook doet, maar dan maken we haar rond dit tijdstip wakker voor een bord pap, met gevolg dat mevrouw pas de volgende ochtend rond 10.00 wakker wordt en eigenlijk geen honger heeft.

Zou ze nu al vanaf 18.00 zonder voeding kunnen zodat ze morgenochtend gewoon tegen een uur of 7/8 wakker wordt?

Mensen die dit herkennen trouwens? want heb geen zin in dat ze haar hele ritme kwijtraakt en ineens terug is aan de nachtvoedingen ofzo. :D

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik zou haar echt niet wakker maken voor een bord pap. Een bord pap vult natuurlijk wel heel erg.
    Is het geen optie om die beker melk van 100 ml te verschuiven naar 19.00 en dat ze daarna lekker gaat slapen tot de volgende dag?

Als ze eerder wakker word kun je natuurlijk een ander schema aanhouden en dat heeft ze ook nog een extra tussendoortje in de middag.

Even als voorbeeld:

8.00 ontbijt met broodjes en melk
    10.00 fruit
    12.15 broodjes met melk of ander drinken
    14.30 tussendoortje (liga of fruit)
    18.00 avond eten
    19.00 laatste beker met melk

Weet natuurlijk niet hoe je met de slaaptijden zit. Maar wij hadden op een gegeven moment dit schema

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    zou haar ook gewoon laten slapen hoor. Dan maar om 8uur wakker.

Mss idd voor t slapen gaan nog een klein flesje. Nu gewoon eens kijken hoe ze t doet.

Mijn uk sliep heel goed. Van half 8 tot 8 echt top. 19uur kleine fles en trok door tot half 8 rond de 8mnd.
    Gewoon eens proberen vannacht

4. adi

adi Niet meer actief

Maar als ze gewone melk uit een beker drinkt, wil ze dan geen opvolgmelk uit een beker? Deze lijkt toch wat beter voor een kindje van 7 maanden dan koemelk, ondanks wat CB zegt.

5. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik vind dat ze veel eet hoor. Mijn dochter is 15 maanden en eet het volgende:
    * 8u 1 boterham met beker melk
    * 10u 1 stuk fruit
    * 13u 1,5 boterham met beker melk
    * 16u halve soepstengel, broodkorst of paar rozijntjes
    * 18u warm eten en toetje, drinkt ze water bij
    * 19.30 beetje halfvolle melk, vaak niet meer dan 20cc.
    Dan slaapt ze tot de volgende ochtend half 8.

Heb je al geprobeerd of ze opvolgmelk uit een (tuit)beker drinkt? Mij lijkt volle melk op deze leeftijd gewoon niet goed, ze hebben echt nog opvolgmelk nodig. Daarbij adviseerde mijn cb om halfvolle ipv volle melk te geven ivm slechte vetten die in volle melkproducten zitten.

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties,

Nee ze wil absoluut geen opvolg melk, dat is dus het hele probleem.

Ze slaapt meestal smiddags 2uurtjes soms 2,5 maar dat is het.

7. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    En, heeft ze doorgeslapen?

Lust ze misschien wel een pyjamapapje?Zit (dacht ik) ook opvolgmelk in.

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Ik lees nu pas je reactie, maar ze slaapt prima door..

volgends het cb waar ik gister was, schijnen er erg veel kids geen opvolg melk te lusten, en dan was gewone koemelk ook goed (als ze tenminste niet verkeerd erop reageren)

9. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Ze slaapt nu van 19.00 in de avonds tot 8.00 in de ochtend, en om half 9 heeft mevrouw dus echt wel honger.. geweldig zo'n forum! :D

Share This Page