oorbelletjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama1981, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer gaan/hebben jullie gaatjes laten schieten

  1. met een jaar

  2. met een half jaar

  3. eerder dan een half jaar

  4. ik laat helemaal geen gaatjes schieten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mama1981

    Mama1981 Nieuw lid

    20 aug 2007
    4
    0
    0
    Ik vraag me dus af met hoeveel maanden jullie gaatjes gaan\hebben laten schieten.
    Ik zelf zit er over te denken om het met een jaar te gaan doen, maar ben zo bang dat het pijn gaat doen.
    Kindjes die al gaatjes hebben hoe hebben die gereageerd huilen of niet?
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb gekozen voor geen gaatjes te laten schieten. Ik vind het persoonlijk niet mooi bij zo'n kleintje en Louise mag best oorbelletjes dragen maar dan moet ze wel oud genoeg zijn om het zelf te kunnen vragen.

    Ps. er is een tijdje geleden hier een topic over geweest, misschien vind je hem terug met de zoekfunctie.
     
  3. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat je het zou doen eerlijk gezegd..! Los van hoe het het kindje staat, want dat is een kwestie van smaak.. Onder een jaar gaatjes? Je dochter gaat straks kruipen, lopen, ..... En vooral ook vallen! Ze zullen met de oorbelletjes blijven hangen......... Brr, moet er niet aan denken!! In dit huis krijgen de meiden geen oorbelletjes voor ze naar de basisschool gaan, en zelfs dan laat ik het van (het drukke gedrag van) mijn dochter afhangen of ze er al klaar voor is...... Ieder z'n meug, maar hou het in je achterhoofd alsjeblieft!! Brrrrr........

    Liefs :)
     
  4. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik mis een optie:

    pas als ze er zelf om vragen.
    dus zo rond de 4 jaar,
    of misschien wel nog ouder.
     
  5. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    wij hebben het met een jaar gedaan!
    omdat ze het nergens anders eerder deden!
    wij wouden het gewoon nu laten doen omdat ze het dan sneller vereten zijn!
    en er achter blijven hangen tjah da ken ook als je 30 bent dus daar maak k me geen zorgen over!
    ga alleen wel naar een goeie niet zomaar een zaak, dat vind ik wel belangrijk!
     
  6. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Tja, Kelsey heeft oorbelletjes gekregen toen ze 8 weken oud was.
    Ze heeft echt maar 1 tel iets laten horen.
    En ik denk dat dat kwam niet vanwege pijn maar meer vanwege het geluid zo vlak naast haar oortje.
    Ze heeft helemaal geen last gehad!
    En ze is ook nergens aan blijven haken.
    Ze heeft hele kleine knopjes gekregen.

    Ik zelf was bijna 7 toen ik ze kreeg van mijn moeder.
    Heb uiteindelijk bijde oren laten doen...maar was voor mij toen wel een ramp.
    Na 1 gaatje rende ik huilend de zaak uit.
    Na een dag voorbij te laten gaan en een bezoekje aan mc donalds heb ik mezelf er weer in laten trappen om de andere oor ook te laten doen.

    Maar goed...dit geld natuurlijk niet voor iedereen ;)
    Oorbellen laten schieten is echt zo gebeurd!
    Het is over voor dat ze door hebben wat er nou eigenlijk is gebeurd.
    Wat heel belangerijk is, is dat je er zelf wel achter staat.
    Als je met twijfel gaatjes laat schieten dan kan je beter wachten tot ze het zelf aan geeft.
    Doen wat voor jou ook goed aanvoelt :D

    Succes
     
  7. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  8. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik mis de keuze 'wanneer ze daar zelf om vragen'

    Dat zou mijn antwoord zijn iig.
     
  9. Niet meer actief

    ja ik doe het ook niet hoor en doe het pas als ze het zelf wil.. mischien vind ze het later wel vreselijk..
     
  10. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ja ach vind ze het vreselijk ken zehet er altijd uit halen!
    ik heb ook oorbelletjes gekregen toen ik ouder was omdat ik het zelf moest kiezen nou hier was het dus ook een ramp!
     
  11. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Bij mij zelf zijn ook toen ik een jaar oud was gaatjes gezet, tuurlijk deed het pijn ( kan me er niets meer van voorstellen maar dat hoor ik ) want ik huilde wel maar ik kan het me niet meer herinneren dus waarom zou je het niet doen die kleintjes zijn het zo weer vergeten..
     
  12. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik ga pas gaatjes laten schieten als Merel zelf aangeeft dat ze dat wil :) . Zo is dat bij mezelf ook gegaan en vind ik prima voor mijn kindje ook...
     
  13. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    mijn ouders hebben de keuze aan mij gelaten , en ik was pas 11 toen ik gaatjes had. ik zou als ik een dochter had ook de keus aan haar laten, pas als ze het zelf wil.
     
  14. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Als ze er om kan vragen....Vind het persoonlijk geen gezicht een baby met oorbellen.....
     
  15. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik vind de inentingen al verschrikkelijk om aan te moeten zien, maar dat is noodzakelijk dus krijgt hij ze. Maar mijn baby gaatjes laten schieten zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen.
    Ik heb een zoontje dus het is waarschijnlijk ook niet zo van toepassing, maar mocht ik ooit een dochter krijgen dan krijgt ze pas gaatjes wanneer ze dat zelf wil. Met toch wel een minimum leeftijd van een jaar of 8.
     
  16. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Waar ik vandaan kom, heb je die discussie niet eens. De meisjes krijgen in het ziekenhuis al gaatjes. Volgens mij een paar dagen na de geboorte. Dus voor zover ik weet, heb ik mijn hele leven al oorbellen. En dat van blijven haken, je gaat je kind toch geen oorbel geven waar iets aan hangt? Kinderen krijgen altijd knoppen, en pas als ze oud genoeg zijn, mogen ze wat anders kiezen.
     
  17. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar die gaatjes blijven wel zichtbaar.
     
  18. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Ik heb de gaatjes met 3 maanden laten schieten !

    Ze heeft er geen moment last van gehad, niet gehuilt het is nooit ontstoken geweest ! Tot op de dag van vandaag heeft ze er nog nooit aan getrokken, alleen voor de spiegel zegt ze nu oooh die die !

    Ik vind het super een kleintje metoorbellen :D Mja niet iedereen en het is ieders eigen keus !
     
  19. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Serena was net 1 jaar toen ze oorbelletjes kreeg....
     
  20. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als ze erom vraagt... ikzelf was een jaar of 8 denk ik. Eerder niet... vind het ook echt niet mooi bij kleintjes.
     

Deel Deze Pagina