geef je mening hierover , wat vindt jij ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    moet even wat kwijt ,

Wat vinden jullie mijn dochter van 3 jaar , zit op ballet , leuk hoor, maar volgend jaar gaat ze naar de basisschool en ballet is best duur 210€ voor heel jaar , en de moeders van de kids kan ik het ook niet zo mee vinden , wat zou jij doen/ voel me altijd zo opgelaten als ik heen ga ??? ze zijn niet zo tja hoe zal ik het zeggen spontaan???
    en er is een moeder nodig der wel eens uit , maar elke keer zegt ze heb verjaardag of weet ik veel wweer wat anders ging eerst leuk met haar om , maar nu ziet ze me niet meer staan , raar he ?
    ze kan toch zeggen wanneer ze wel kan uit haar eigen , heb het uiteindelijk ook zo gezegd , van ik hoor wel van jouw wanneer je kan , ben er een beetje klaar mee ?? graag of niet hoor???
    en zouden jullie nog heen gaan naar ballet? of is het erg voor je kind als je stopt? Je maakt wel de periode af, mar geeft je niet meer op voor volgend jaar??
    En wat zou je zeggen als ze (de moeders) vragen waarom kom je niet meer volgend jaar ???

groetjes jmm

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    210 euro voor een heel jaar vind ik persoonlijk voor ballet niet veel, maar ik kan niet in je portomonnee kijken.
    Ik snap het dat je je opgelaten voelt, ik heb ook moeite met contacten leggen, maar vraag eens aan je dochter wat zij wil. Je laat in dit verhaal jouw wensen boven die van haar gelden.
    En wat andere moeders vinden zou jou niet moeten boeien, eigenlijk.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

het gaat er toch om wat je dochter leuk vind en niet jij..... ik zou denken, heb niks met die andere moeders te schaften. en daarmee koffiedrinken is naar mijn idee ook niet noodzakelijk. zoiets moet klikken en spontaan gebeuren. zo niet dan niet

4. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Het interesseert mij echt niet wat andere moeders van mij vinden. En al helemaal niet wat zij er van moeten vinden als ik mijn kind zou laten stoppen met sport.
    Verder maakt het mij echt niet uit wat sport kost, als mijn kind het maar leuk heeft.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat de voorgaande dames ook al zeiden, het gaat er niet om wat jij vindt maar wat je dochtertje vindt. Als die het naar haar zin heeft en je kunt het betalen, waarom zou je haar er dan af halen? Ik lees als enige reden dat jij de andere moeders niet zo leuk vindt. Nu kan ik me best voorstellen dat je er dan niet zo leuk zit gedurende de tijd dat je dochtertje aan het dansen is, maar ik vind het geen doorslaggevende reden. Straks gaat ze naar de basisschool, wat als je daar de moeders ook niet leuk vindt? Ga je dan een andere school zoeken?

Als je dochtertje ballet niet leuk vindt, of je kunt het niet betalen, dan zijn het natuurlijk andere overwegingen.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn idee is, het gaat om je kind, heeft ze het naar haar zin? Mijn dochter van 6 zit ook op ballet. Ik heb ook niet altijd zin met iedereen te kletsen. Soms breng ik haar en haal haar dan weer op. De oudste zit op voetbal, ook daar hetzelfde verhaal. Hij moet er 3x in de week naartoe en het is te ver weg om tussendoor naar huis te gaan. Maar mijn zoontje vindt het geweldig en daarom zit hij op voetbal, niet omdat ik daar mijn sociale contacten uit moet halen. Het is natuurlijk leuk als het wel gebeurd maar niet noodzakelijk.

Dat die moeder elke keer iets heeft waardoor afspreken niet lukt, kunnen 2 dingen betekenen. Of ze heeft het druk of er geen behoefte aan.

7. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    #7 jmm, 25 mei 2012
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012
    heb jullie reacties gelezen ,

punt 1 klopt als je het niet met sommige moeders op de basisschool kan vinden , dan ga je ook niet naar een andere basisschool omdat het niet botert, maar je kind heeft het wel leuk ! heel goed punt!
    daar hou ik me aan vast!

punt 2 : klopt moet gewoon sch..t hebben wat andere denken of zeggen , tja dat moet ik nog leren af en toe ben nogal gevoelig/onzeker is ook niks mis mee , maar soms wel vervelend!

punt 3 : kan er niet echt een peiling op krijgen of ze het echt leuk vind of niet ?? heb wel eens gevraagd dan zegt ze nee, dan zeg ze ja leuk??? en nee ik denk echt wel aan mijn dochter of ze het leuk vindt of niet , maar kan niet echt een pijl trekken ( de juf had wel opgeschreven als aandachtspunt eerst moet ze even inkomen , maar als ze eenmaal danst is het leuk!
    hoe zouden jullie dat vragen aan haar ?

punt 4 : heb school gebeld in maart gaat ze naar school toe als op de school is het als ze 13maart 4 is geworden oftewel jarig is gaat ze op 14 maart naar school toe dus de periode is van sept tot juli ?
    heb nog gym gezien daar kon je ook op , en dat was voor een half jaar en dan weer een half jaar dus dat zou beter gaan denk ik ? is van sept tot december en van jan tot juli

wat zouden jullie doen?
    gr jmm

8. Ik zou allereesrt kijken wat je dochter wil

En dat er moeders zijn die geen contact willen, of de ene dag wel en de andere dag niet, dat houd niet meer op
    Zodra je kind op school komt, zul je dat nog veel vaker gaan merken

Ik zei ook altijd, ik heb schijt aan wat anderen er van vinden, maar als het om je kind gaat, ga je daar wel anders over denken...

Want de kinderen worden tegenwoordig heeel vaak afgerekend op hun ouders, en als de schoolmoedermaffia jou afkeurt, is het kind ook automatisch afgekeurd.

9. Dana

Dana Niet meer actief

Ik zou haar lekker op ballet laten, je bent nu een alternatief aan het zoeken voor je eigen onzekerheid terwijl je dochter het leuk vindt. Zodra je dochter op gym zit loop je daar weer tegen je eigen onzekerheid aan, als dat gebeurt moet ze dan weer ergens anders op?

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Joh, je merkt het zo hoor, als je dochter geen zin heeft. Dan roept ze thuis al, ik wil niet naar ballet en krijg je ze waarschijnlijk nog met geen 10 paarden de deur uit.

Mijn dochter zit ook op ballet en ik praat ook niet met alle moeders. Boeit me eigenlijk ook niet zo, moet ik eerlijk bekennen. Neem een leuk boek mee en geniet even van dat uurtje rust. :p

O ja, en die 210,- is een beetje hetzelfde wat wij ook betalen.

11. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Tja, ik zou haar eraf halen. Als een kindje net naar school gaat is dat al heel veel voor zo'n kleintje. Hier was echt geen ruimte meer voor sport erbij. Mijn oudste is net vijf en heeft een paar maanden musicalles gehad, een 'cursus' duurt tien weken, dat was leuk maar nu weer even niets. Als ze het erg mist kun je haar zo weer opgeven toch? Overigens zou ik haar er niet voor mezelf afhalen maar echt alleen omdat ik het te druk vind voor zo'n kleintje.

12. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ik zou haar op ballet laten.
    Het gaat om jouw dochter, niet om jou.
    Het is lastig begrijp ik uit je verhaal om te peilen of je dochter het echt leuk vindt. Maar ze gaat elke week , zonder tegenzin neem ik aan, dan kun je er wel uit opmaken dat ze het redelijk leuk zal vinden.
    Daarnaast vind ik 210 euro niet veel, dus als je dat gewoon kunt missen..

Ik zou haar er zeker oplaten!

Daarnaast ben ik zelf juf, en in het begin zal het misschien wel druk zijn voor je meisje, in combinatie met de nieuwe indrukken, maar het is ook 'iets bekends' en goed voor haar sociale ontwikkeling

13. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    doe ik ook , haal haar er af, want heb dus school gebeld en die zeiden dat in maart al naar school gaat en het is op een vrijdag , dus dat gaat niet lukken , je betaald namelijk voor een heel jaar spt tot juli en ja ik zal aan jullie denken als weer zoiets voorbijkomt dat ik niet weg ga ofzo omdat het niet botert of omdat ik me niet prettig voel , sch..t hebben aan andere moeders of wie dan ook !
    en ja vroeg aan der hoe ze het vindt ze zei .... vindt het niet leuk nou klaar dus , zonder dat ik het zei he !
    maar ik help wel als er een kindje valt en laat niet liggen wat sommige wel doen!
    gr jmm

14. tulip

tulip Niet meer actief

zolang ze niet heftig protesteert zou ik haar erop laten, als ze echt niet wil, merk je dat wel hoor.

Verder over die moeders...tja je hebt er weinig mee van doen toch??

15. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    bedankt voor jullie peptalk!
    weet wat ik moet doen tot einde van het seizoen afmaken en dan zie ik wel weer verder heb het haar gevraagd en wil eigenlijk niet ?
    dus komt mooi uit , heb nog een lesje gezien gymen dit kan je per half jaar betalen , lijkt me beter zit ik er ook niet zo aan vast . prima !
    en ja moet sch .. hebben aan de anderen moeders , kan ook niet haar van school doen als er ook moeders zijn die me niet zo liggen
    en je wilt het best voor je kind dus gr jmm

16. vogel92

vogel92 Lid

25 apr 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen, kijk eerst maar even hoe het met school gaat. Sommige kinderen hebben daarnaast nog energie voor 10 en andere (waaronder mijn kind) hebben met alleen al school genoeg prikkels binnen, en gaan dan dus ook niet de hele week. Het is echt een hele verandering voor die 4 jarige-kids!

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja als ze er zelf nog niet echt een mening over heeft,en jij voelt je niet prettig daar dan zou ik mn dochter er ook vanaf halen hoor!
    Dan kun je op latere leeftijd alsnog kijken of ze het leuk vind (of ze komt er zelf mee).
    Kinderen die net naar school gaan hebben daar vaak al genoeg aan en vinden het fijn om na schooltijd hun eigen dingetjes te doen.

En betalen voor een heel jaar vind ik zowiezo belachelijk.Dan leg je je idd gelijk voor een heel jaar vast.
    Vind het nogal wat voor kinderen van zo;n jonge leeftijd.

En van die andere moeders moet je je niks van aantrekken hoor!
    Kom op zeg,als jij aardig wil doen en contact maken en hun reageren zo raar,dan zegt dat meer over hen dan over jou hoor!

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oké, je vraagt wat we vinden...

Mijn mening:
    Ik snap niet waarom kinderen op zo'n jonge leeftijd al op een sport moeten zitten.
    Dan lees ik hier dingen in de trant van "het gaat om je dochter en om wat zij wil" Ik ben denk ik ouderwets, maar ik bepaal op deze leeftijd toch echt wat er gebeurt op activiteitengebied.
    Zeker in combinatie met school (met als gevolg: afspreken met vriendjes en vriendinnetjes, kinderfeestjes etc.) vind ik persoonlijk sporten nu nog niet nodig.
    Na het behalen van een zwemdiploma zien we wel weer.
    Ik zou haar er dus afhalen en niet aan een nieuwe sport beginnen.

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou vragen wat jou dochter ervan vind of ze het leuk vind of niet of misschien iets anders wil gaan doen
    ik vind 210 euro voor een heel jaar echter niet duur:)
    als het niet botert tussen de moeders neem dan een boek mee of iets wat je leuk vind om te doen
    het is overgens toch niet om een thee kransje te houden hihi
    wel gezellig maar ja sommige moeders eh hoe zeg je dat zijn erg uit de hoogte uit eigen ervaring
    en toen zei mijn man je bent toch niet voor een thee kransje daar haha
    dus hou deze erin want ergens heeft hij toch echt wel gelijk
    maar begrijp jou stand punt ook erg goed het is ook erg fijn als moeder zijnde je het zelf ook wat gezellig hebt met sommige moeders :)
    succes met de beslissing

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als je dochter het leuk vind en het is financieel mogelijk dan zou ik het gewoon blijven doen, heel vervelend dat je het niet kan vinden met de andere moeders maar goed het gaat hier om je dochter.

Besluit je om toch te stoppen en gaan andere moeders vragen waarom je stopt dan zeg je gewoon '' prive omstandigheden '' ze hoeven niet alles te weten en je bent niemand verplicht iets te zeggen.

Deel Deze Pagina