Geef je mening over babywinkels!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jewe, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    #21 jewe, 25 jun 2009
    Laatst bewerkt: 25 jun 2009
    @lynn77, maakt niet uit, ik begrijp wat je bedoeld. Wij zelf vinden de winkel er ook niet geweldig uitzien. Wij zouden het ook graag anders zien, maar ja we zitten in een huur pand en ons grote filiaal zit ergens anders en volgens onze baas zijn wij er om het publiek naar die grote zaak te trekken. Ben ik het niet mee eens, maar ja de big boss bepaald. We proberen het zo leuk mogelijk te maken met de middelen die we krijgen.

@ Vruchtje24, Welke buggy is goed? De MacClaeren buggy's zijn altijd erg goed, maar erg duur geworden. Ze hebben laatst ongeveer 50 euro op de prijzen gegooid. Absurd!!! De Koelstra Simba doet het ook altijd erg goed en de Chicco Lightway buggy's zijn ook goed. Lekker degelijk gemaakt en de leuning kan helemaal naar achteren/plat.

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou uhmmmmm

prenatal
    heeft vele leuke kleertjes vind ik, ook vrij overzichtelijk kwa kleding. prijs vind ik kwa kleertje sen positiemode, flesjes e.d. prima maar je moet wel opletten.

babysuperstore van asten
    hier hebben wij de babykamer en de kinderwagen gekocht en is gewoon mega aantrekkelijk in prijs. helaas was babykamer beschadigd maar is wel ontzettend netjes opgelost!
    verder vind ik daar alleen sommige medewerkers erg onkundig overkomen...

babydump eindhoven
    op zich geen probleem mee, nooit veel aangeschaft maar toen ik er laatst voor een buggy ging had ik echt een ei! pff hij kon echt geen advies geven...

babyplanet in weert
    ze willen je wel helpen maar staan naar mijn idee als apen achter de toonbank, toen ik iets moest bestellen van mijn wandelwagen {hoes voor in de wagenbak}

verder vind ik het belangrijk dat ik tijd krijg om te kijken en dat het pas daarna vriendleijk gevraagd wordt of iemand moet helpen oid! geen gedwing want zo jaag je me weg...
    verder is de prijs belangrijk en de hoeveelheid producten

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #23 Deurtje, 25 jun 2009
    Laatst bewerkt: 25 jun 2009
    BabyMax Veenendaal
    Kamertje en wagen gekocht. Veel keus, leuke spullen. Leuk geholpen.
    Ook handig is dat ze een webshop hebben.
    Minpunten: Er is geen lift (dus niet handig met kinderwagen!!!) en ze verkopen geen positiekleding.

BabyPark Kesteren
    Leuke zaak, net even wat anders. Uitgebreid assortiment. Aardige mensen. Is een koffiecorner.
    Minpunten: Geen positiekleding. Het is wel erg 'zwarte kous', de website is zondags bijvoorbeeld ook niet online.

Prenatal
    Verschilt per vestiging. Vind de kamertjes niet zo veel soeps. Eigen merk kleding is leuk, maar daar lopen bijna alle baby's in :D Veel keuze qua kleertjes: eigen merk, noppies, mexx etc.
    Uitgebreid assortiment.
    Minpunten: personeel heeft niet zo veel verstand van babyspullen (of ik trof steeds de verkeerde)

Babyplanet Utrecht
    Leuke positiekleding en babykleertjes. Verder niet zo'n heel uitgebreid assortiment.
    Minpunten: Best duur in vergelijking met andere zaken

Kidsfactory Amsterdam
    Maar 1 keertje geweest. Leuk om inspiratie op te doen qua kamertjes. Leuke positiekleding!

Wat ik verder belangrijk vind is dat er toilet is. Toen ik zwanger moest ik nl best wel vaak plassen :D.. en dat je eventueel je baby kunt voeden en/of verschonen zou ook prettig zijn.
    Ook moet het personeel weten waar ze het over hebben. Laatst was ik in een babyzaak en daar vroeg een meneer aan een verkoopster welke maat hij het beste als kraamcadeautje kon kopen. Of ie beter 44 of 56 kon kopen. Zegt ze dat ze dacht dat ie 44 moet kopen?! Ik heb dus maar even tegen die meneer gezegd dat ie beter een 56 kan kopen, alleen (hele) kleine babietjes hebben maat 44. Hij was duidelijk erg blij dat ik dat zei en die verkoopster keek een beetje beschaamd.

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Prenatal: de vestiging hier is echt waardeloos. Geen service (of eigenlijk... te veel service in mijn ogen, maar ik hou er niet van als er de hele weg in de winkel een verkoopster in mijn nek mee staat te hijgen). En daarbij: ik vind het enorme afzetters. Wat een prijzen zeg... om stijl bij achterover te slaan!

Babydump: hier winkel ik met heel veel plezier. Zoals Daantje al zegt hebben ze de laagste-prijs-garantie welke ze volgens mij ook heel correct hanteren. Ik vind het belangrijk als je veel keuze hebt en niet het gevoel krijgt dat je meteen het duurste aangesmeerd krijgt door de verkoopster. Dat zie je bij de Prenatal nog wel eens. Goed is goed denk ik dan!

Lokale babywinkel: leuk om te snuffelen, eigenlijk wel te duur voor wat je krijgt, maar zeker ook leuk om ideeën op te doen. Ook hier een goede keuze en vaak ook een assortiment dat net een beetje anders is dan in de grote winkelketens.

Dat zijn zo'n beetje mijn bescheiden ervaringen...

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de prenatal in rotterdam alexander en rotterdam centrum vind ik ontzettend triest!!!

de verkoopsters hebben stuk voor stuk een uitstraling waar je meteen vanaf kunt lezen dat ze er totaaal geen zin in hebben.

ze weten niet veel van de producten af die worden verkocht.

als je iets wilt vragen is er of niemand te bekennen of ze zijn kortaf en zo klaar met je.
    bijv..ik ben opzoek naar de bla bla speen hebben jullie die nog?
    nee. klaar. niks van maar we krijgen ze binnenkort wel weer ofzo.

verder vind ik de kleertjes best prijzig. de babykleertjes dan.
    bij lange rijen houden ze nog steeds 1 kassa open. en de verkoopster die dan aan het afrekenen is werkt ook nog eens in slowmotion.
    nee voor mij geen prenatal meer hoor.

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben eigenlijk de meeste spullen bij Ikea en Hema vandaan, allebei geen echte babywinkels, maar ben er erg over te spreken.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Ik denk dat het ook erg verschilt per vestiging,
    Hier in de plaats is de prenatal een kleine kruipwinkel terwijl 15 km verderop een mooie grote zit. Ben daar toevallig gisteren nog even geweest even snuffelen voor een kinderwagen en toen we even stonden te kijken en vergelijken kwam er een verkoopster bij ons. Heb toen direct gezegd je mag wel helpen maar koop nu toch nog niks en ondanks dat keurig geholpen samen alle kinderwagens in en uit elkaar gesloopt om te kijken welke in zelf uit elkaar kan krijgen dus vond het echt keurig.

Babypark hier vond ik dus voor mijn gevoel heel duur en echt niet overzichtelijk, alles stond door elkaar heen vooral meer naar achter in de winkel.

Babydump vond ik zelf wat klein en heel vervelend dat er een benedenverdieping is en geen lift, ben daar nu 1x beneden geweest en ga dat zeker niet weer doen, vind dat niet zo praktisch.

8. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dat is precies wat ik ook wilde zeggen! Nog een mooi verhaal: wij hebben in Rotterdam Alexander de kinderwagen/buggy en autostoel gekocht. Toen we aan de achterkant van het pand de spullen bij het magazijn wilden ophalen was er iets met de bon, die jongen daar kon iets niet vinden. Of mijn vriend even om wilde rijden en het aan de kassa wilde gaan vragen??!! Even serieus! Dat kost je meer dan een half uur, is een raar gedoe met drukke straten en lange rijen voor parkeerplaatsen, en je kunt je auto alleen betaald kwijt (terwijl we nadat we in de winkel betaald hadden net van ons plekje weggereden waren om alleen de spullen nog even af te halen). Die jongen is uiteindelijk toch maar even zelf binnendoor gelopen, na "aandringen" van mijn vriend. En zoals lennylenn al zegt, ze doen net alsof je er helemaal niet bent. Er kan bijna nog geen "goedemiddag" vanaf (en daar blijft het dan ook bij!), maar intussen kunnen ze wel lekker slap met elkaar ouwehoeren door de headsets, ZO onbeschoft!!! Toen ik de kinderwagen (Mutsy)wilde bestellen vroeg ik wat er nog meer allemaal bij te krijgen was. Nou, een tas en een parasol... Nou ok, laat maar dan. Later kwam ik er achter dat er ook een autostoel van was, die ben ik toen weken later ook nog gaan bestellen want die had ik natuurlijk ook nodig. Daar heb ik adaptors bij gekocht (goed advies van de verkoopster...) die ik helemaal niet nodig heb! Voor de voetenzak (ja die had je ook nog...) ben ik uiteindelijk maar naar Babypark gegaan, nu was ik het wel echt helemaal zat met die ***winkel! ;)

Toch is het heel verschillend trouwens. Bij de Prenatal in Gouda en Leiden zijn ze erg aardig en op een fijne manier behulpzaam. En in Leiderdorp ben ik ook wezen kijken laatst, daar maakte de kassiere een heel gezellig praatje met mij, heel leuk en een GROOT contrast met R'dam!

Babypark is een erg leuke winkel vind ik (Gouda), alleen stoort het mij ontzettend dat de website inderdaad op zondag offline gehaald wordt. Zo overdreven! Wel erg aardige mensen die echt wel lijken te weten waar ze het over hebben. In mijn ervaring het best van allemaal. Ik vind het wel een beetje een dure winkel. Bijvoorbeeld, ik gebruik slaapzakjes van Isi Mini en die zijn bij Babydump bijna 10 euro goedkoper dan bij Babypark. Vind ik nogal veel geld!

Maar ja, Babydump had inderdaad weer geen lift (??!) en qua beddengoed en spuugdoekjes e.d. hebben ze alleen een goedkoop merk, wat na 1 keer wassen vreselijk lelijk is. Sowieso heel erg weinig keus vond ik.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik hou van winkels met originele, bijzondere, exclusieve, soms wat duurdere spulletjes. Die trekken mij aan en daar zal ik terug komen...

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Babydump (Veenendaal) vond ik trouwens de meest ongezellige babywinkel ever... Bah, wat een uitstraling. Heb ik dan ook vrij weinig gekocht.

De prenatal in Amsterdam vind ik wel een fijne zaak. Al vind ik dat ze wat meer keuze zouden mogen hebben voor het formaat winkel.

Babypark in Kesteren vond ik erg fijn. Daar hebben wij al onze spullen gekocht. Maar dat was dan ook de winkel waar ze de meeste keuze hadden en meer exclusievere spullen hadden (zie boven).

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    @jewe: welke winkel werk je dan?? ben toch wel érg benieuwd. woon nl ook in nb, maar kom alleen in de babydump en de prenatal....

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij Babydump in Zwinderen werden we erg leuk geholpen. Kleine winkel in een drents boerderijtje. Hier hebben we het babykamertje en de box besteld.
    De grote Prenatal in Groningen is een mooie ruime winkel, maar ik vind ze bij de kassa erg langzaam.
    Babyplanet in Groningen is ook wel leuk, maar wel vrij prijzig.

Over Garo ben ik wat minder te spreken, een erg rommelige winkel en ook niet heel service gericht. Hier hadden ze een goede aanbieding met de MaxiCosi Mura+reiswieg+cabriofix. De voetenzak voor de Mura hebben we er bijbesteld
    Ca. 2 week later een nog veel mooiere aanbieding met inclusief voetenzak voor de cabriofix en de mura en inclusief verzorgingstas. Het scheelde in totaal zo'n € 200,- Dus hadden we gevraagd of ze nog iets aan de prijs konden doen. Na veel wikken en wegen hebben ze het bedrag voor de voetenzak eraf gehaald. Andere winkels doen daar minder moeilijk over dacht ik.

We hebben hier ook nog een babypander beetje donker in de winkel, maar wel leuk op zich.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het was hier in het topic al ergens te lezen, maar werk bij Baby Planet. (maarre...niet verklappen he aan me collega's. hihi)

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik ben van plan morgen naar een babydump te gaan voor een duowagen.
    Maar nou lees ik dat sommige dus geen lift hebben en wel meerdere verdiepingen, is dta in sleeuwijk ook zo?
    Ik twijfel nl. nog tussen Sleeuwijk en Rossendaal (scheelt maar 7 minuten in reistijd) dus wat raden jullie aan?

babyplanet (Utrecht) vond ik erg tegenvallen qua assortiment, maar nu op internet toch een leuk wiegje gezien daar, dus daar ga ik binnenkort toch maar weer langs.

Voor Lisa hebben we het kamertje en wagen bij babypark gekocht, maar achteraf hebben we daar te duur voor betaald.

15. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Diddlmouses, wij zijn naar Babydump in Roelofarendsveen geweest, daar hadden ze geen lift. Die twee die jij noemt weet ik niet.

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Diddlemouses, ik ben naar roelofsarendsveen en naar sleeuwijk geweest, roelofsarendsveen is wat groter maar dus zonder lift, sleeuwijk heeft geen bovenverdieping, maar is wel wat kleiner.

17. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Thx, dan gaan wij zo op naar Sleeuwijk :)

18. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Baby pander in groningen lees ik hier maar die is volgens mij nu dicht.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben hier in flevoland alleen bij prenatal en babydump in almere geweest en heb daar ook de meeste spullen vandaan.
    Opzich ben ik best tevreden alleen vind ik het erg onhandig dat die winkels geen winkelwagentjes hebben.
    Moest voor de kleine en mezelf best nog veel dingen hebben en liep op den duur met 3 mandjes.
    Niet handig dus.

20. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ben het meest tevreden over de Prenatal winkels. Heb er diverse bezocht, de keuze is vaak groot, prijzen normaal en het personeel niet opdringerig, maar weten wel waar ze over praten.

Ben ook bij o.a. Babysuperstore in Sliedrecht geweest. Onoverzichtelijke zaak, veel dingen uitverkocht, belachelijk duur, terwijl veel dingen zogenaamd afgeprijsd zijn of in actie en personeel wat niet echt behulpzaam is en weet waar ze over praten.

Idem dito voor de Babydump in Sleeuwijk. Vond dat helemaal maar een rommeltje en zeer weinig keus en het personeel wist niet eens hoe het kampeerbedje ingeklapt moest worden en of er nu wel of geen dik matras bij hoorde voor de genoemde prijs, waarbij stond inclusief matras...
    Verkoopster zei van wel, maar bij de kassa bleek van niet...

Nee, vind de Prenatal wat dat aangaat hier in de regio gewoon het fijnst, de meeste keus, aardig personeel die mij tot nu toe altijd goed geholpen hebben en het goedkoopst.

Deel Deze Pagina