"geef je nou nog steeds borstvoeding?..."

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje57, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonmama

    moonmama Actief lid

    4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    me man denkt ook dat ons kindje uiteindelijk koemelk moet gaan drinken. ik zo van zolang ik genoeg melk heb krijgt ze dat niet. hij wist niet wat hij moest antwoorden. vond het best raar.
    dat krijg je dus als er helaas geen mensen om je heen fulltime voeden.
     
  2. nina3

    nina3 Bekend lid

    27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen mijn derde kindje werd geboren kreeg ik in het ziekenhuis de vraag " heb je al eerder bv gegeven. ? Antwoord: ja gisteren nog mijn zoontje van 2 . Dat vonden ze toen wel bijzonder. Hij is toen ik bevallen was wel gestopt met drinken. Zoon drie krijgt inmiddels ook al dik 2 jaar bv. Bij hem is het een ander verhaal omdat hij lang iedere vorm can pladtic speen, tuitbeker oid weigerde. Sinds zijn 2e drinkt hij eindelijk met een rietje. Maar nog niet veel . Wat mij betreft mag hij wel stoppen , maar ben bang dat zijn vochtinname te laag is zonder bv.
     
  3. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik had het afgelopen week op m'n stage. Het kwam over borstvoeding/ kolven. Dus m'n collega zegt: dan hou je het lang vol, al een half jaar. Dus ik zei dat ik de eerste anderhalf jaar had gegeven. Krijg ik een reactie van andere collega: "maar dan heb je een lopend kind die aan je borst drinkt?!". Ze begreep niet waarom ik het zo lang had gedaan.
     
  4. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik krijg niet heel vaak opmerkingen (denk dat er veel mensen zijn die het niet eens weten of merken) maar nu wel 2 dagen achter elkaar.

    Gisteren van een buurvrouw die vroeg naar voeding. :$ :$ :$ 'Krijgt ze nog steeds borstvoeding???' :$ :$ :$
    'Ja, inderdaad, ben erg blij dat het zo goed gaat'
    Oh ik ik moest haar maar niet teveel geven want dat zou ze later niet leuk vinden (het is een heerlijk gevuld meisje) :(.

    Vandaag familie van mijn man. Toen mijn schoonmoeder zei dat ze nog borstvoeding krijgt was deze tante wel wat verbaasd. Maar stelde vervolgens wel vragen (over voldoende voeding, wat ze erbij krijgt nu en wat als ze tandjes krijgt). En dat vond ik eigenlijk wel prettig want dan kun je daar gewoon wat uitleg over geven op basis van de inzichten die er nu zijn (50 jaar geleden was deze kennis er niet/niet voor handen). Hopelijk heeft smoeder hierdoor ook gemerkt hoe wij erin staan.
     
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dit!

    (2,5 jaar bv gegeven)
     
  6. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Mijn schoonmoeder zei vorige week ook zoiets. "Op een gegeven moment willen ze alleen nog maar de fles."
    Mijn beide zoons vinden de fles prima, maar als ze mogen kiezen, altijd bij mij. We hebben de oudste echt moeten ontwennen met 9 maanden. Die vond van mij een flesje krijgen maar niks. Deze keer wil ik me goed voorbereiden zodat stoppen met kolven niet betekent stoppen met voeden. Zeker omdat deze een minder groot eettalent lijkt te hebben, denk ik dat ik nog wel even favoriet blijf.
     
  7. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze doelde in dit geval op het gewicht van onze dochter.

    Hier pikt ze gelukkig wel de fles van mij, hebben wel een periode gehad dat dat niet zo was rond de 4 en rond de 6 maanden. Lijkt me moeilijk hoor om ze de borst te ontwennen.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ik kreeg van de week juist een andere vraag van mijn internist: Je geeft toch nog wel, nog steeds borstvoeding?! :D

    Ze is wel erg pro bv, omdat het zowel voor mij als mijn dochter beter is. Ook wel eens fijn als 'buitenstaanders' er vanuit gaan dat je nog steeds bv geeft.
    Van mijn directe omgeving nooit echt commentaar gehad, de meeste voeden lang.
     
  9. Derbi

    Derbi Niet meer actief

    Nou ik had vanochtend kraamvisite, mijn kindjes zijn morgen 4 weken en zelfs ik kreeg de vraag of ik nog steeds bv gaf :( Eh ja, we beginnen net, zitten net in de eerste paar weken en we raken er nu pas aan gewend...ik wil zeker een jaar bv geven.
     
  10. Erzi

    Erzi Fanatiek lid

    21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier gisteren bij het cb geweest.. Vroegen wat voor voeding ik gaf.. Ik antwoorden ze krijgt volledig bv.. Volledig ?met.jouw leeftijd ?..
    De mevr dacht dat ik 18 was.. Maar ven 24jr.. Pff..

    Opkomst ik maar nadenken of ik niet wilde flessen met kunst voeding ivm mijn.werk in de kraamzorg want de gezinnen zouden geen kolvende kz willen hebben en mijn baas zou niet blij met mij zijn..
    "ik heb van mijn baas een kolf gehad zodat ik kan kolven ( zij kan mij.geen ruimte aanbieden daarom een.kolf ) en de gezinnen worden van te voren ingelicht".. :D.. "ooo" zei ze..

    Ik ben nog lange niet van plan re stoppen
     
  11. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zou ook wel te idioot voor woorden zijn dat je als kraamverzorgster zelf niet mag kolven, maar wel een ander mag helpen met de bv...;)
     
  12. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier van de week bevolkingsonderzoek, altijd fijn. Moet de verpleegkundige zo'n formulier invullen. Ze zat een beetje in zichzelf te mompelen en ik hoorde iets over BV. Ik gaf aan dat ik dat geef. Dat hoofd! Nu nog steeds, vroeg ze zich af en of ik alleen 's avonds gaf. Uhhh nee, op verzoek. Oh...dat moest ze er helemaal apart bijschrijven.

    Lekker zulke aannames. Zou ik een verkeerde uitslag krijgen omdat mevrouw uit zichzelf iets invult. :cool:
     
  13. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    :$ wat een brutaliteit van jouw CB! Zij mogen helemaal geen bv ondermijnend advies geven! (tenzij je er zelf om vraagt en echt de wallen op je knieen hangen en je niet meer weet waar je het zoeken moet!)
     
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw

    Ook redelijk treurig dat ze jouw leeftijd er bij betrekken...Als het nu op een positieve manier was...En ook lekker alle jonge moeders over 1 kam scheren..
    Om nog maar te zwijgen van de borstvoeding ondermijnende adviezen :$
     
  15. krumfrum

    krumfrum Actief lid

    11 sep 2011
    455
    0
    0
    wat herkenbaar allemaal (nee niet alle bladzijden doorgelezen).

    ik heb dl tot afgelopen week gevoed; toen ik mijn moeder opbelde de avond dat dl zelf besloot te stoppen met willen drinken zei ze tegen mijn dochter nou is ... grote meid ja ... is een grote meid geworden (????) en toen ik vanmorgen tegen iemand aan school zei dat ze zelf gestopt is kreeg ik de reactie he he eindelijk (HU).

    verschrikkelijk. baal er heel erg van dat dl niet meer wil drinken want had haar met liefde en plezier nog langer willen voeden (zeker omdat ze koemelkallerie heeft).

    vanaf een maand of 3 voelde ik me al apart omdat ik nog bv gaf. niet dat ik dat zelf voelde, maar mijn omgeving maakte mij dat duidelijk. durf ook nooit adviezen te geven omdat men die gewoon niet wil. recent ook iemand die trots kwam vertellen dat ze het 3 mnd volgehouden was en nu was het tijd voor haarzelf weer....ik snap dat echt niet (en nee mijn bv ging totaal niet vanzelf heb er al die maanden voor moeten knokken net als voor de gezondheid van mijn dochter trouwens).
     
  16. Erzi

    Erzi Fanatiek lid

    21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ik vind dat ook stom idd.. Alle jonge moeders over 1 kant scheren.. Ik geef met super groot plezier bv.. En absoluut niet van plan m te stoppen!!! K moet zeggen dat k super blij mee de ervaring vanuit mijn werk met bv want anders had ik me echt nog verdiept erin ook want in dat soort dingen zou ik dan echt onzeker zijn en klakkeloos overgenomen hebben!!! Ik ga met vragen altijd naar mijn collega de lactatiekundige!! veel fijner dat het cb..
    En vond het idd ook stom dat ze geen positief bv advis gaven
     
  17. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Erzi, wat belachelijk! Leuk dat je in de kraamzorg werkt! Ik ook en heb ook een kolf gekregen van mn werk.
     
  18. Pin

    Pin Lid

    4 mrt 2012
    71
    0
    6
    Gelderland
    Meiden, wat mooi om dit allemaal te lezen!
    Ik voel me soms ook wel eens bezwaard, vooral op mn werk.
    Kleine meid is nu een half jaar, net als 3 andere kleintjes van collega's. Ik ben de enige die nog BV geeft, de rest is gestopt.
    Mijn dochter drinkt nogal grote porties blijkt, want ik kolf soms wel 2x 240ml.. Krijg je op een gegeven moment een opmerking in de pauzeruimte wanneer het, zogenaamd, in 'het algemeen' over BV gaat: "Dan lopen ze zo rond met zo'n flesje:'kijk eens hoeveel ik er nog uit krijg' " :(
    Nou ik blijf het lekker nog een poosje volhouden! Puh ;)
     
  19. SabineD

    SabineD Lid

    23 aug 2013
    28
    0
    0
    Dans docent
    Ik heb mijn kleine man op zijn eerste verjaardag de laatste borstvoeding gegeven. Toen vond ik het voldoende, maar als er moeders zijn die langer door willen gaan. Lekker doen. Dat is toch je eigen keuze. Iedereen is anders heeft andere ideeën en doet het op haar manier, wordt er zo moe van dat mensen altijd moeten oordelen. Let eerst eens op jezelf en dan pas op andere.

    Ok vind borstvoeding geven trouwens het mooiste wat er is. Zo intiem en natuurlijk goed voor je kindje. Ik heb ook echt het gevoel dat ik door de borstvoeding een hele mooi band met mijn zoontje heb opgebouwd.

    @ezri cb ook gewoon met Eem korreltje zout nemen. Wel raar dat ze je zo behandelen vanwege je leeftijd. Ik was net 25 toen mijn smurf werd geboren, en ben hartstikke blij om een wat jongere moeder te zijn. Vind sowieso dat het niet met leeftijd te maken heeft. Als je er klaar voor bent....
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Euh jaloers of zo??? Dat ik geen koe nodig heb om mijn kind te voeden?
     

Deel Deze Pagina