"geef je nou nog steeds borstvoeding?..."

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje57, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Je mag trots op jezelf en je kleine zijn! Laat andere maar denken wat ze willen!
     
  2. Erzi

    Erzi Fanatiek lid

    21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jup ik ook !! :)
     
  3. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Mijn moeder maakt het niet zovee uit wat ik doe, hoewel ze langer dan 1/1,5 jaar een beetje gek vind.. Maar wel zegt ze steeds: het is ook goed als ze aan andere smaken leren wennen. ja, maar hoezo bij 6 maand dan?? 10 is ook prima toch, ze willen heus niet altijd borst!?

    mn vader was verbaasd dat ik nog op dieet was want: Moet ze nou nog steeds van jouw dan?? Maar ik denk dat er vooral veel onkunde had.

    Zo gaf hij mijn oudste een afgekolft flesje, ze zal rond een half jaar geweest zijn, 'Huh, wat is dat voor waterig spul, daar kun je toch niet van leven?!' Uh, toonbeeld zat op zn schoot, echt een vet varkentje ;) (toen).

    Als het vroeger 'water' werd stopten ze he omdat er geen voedingsstoffen meer inzaten.
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    Ja kunstvoeding, dat smaakt elke dag hetzelfde...
    Maar borstvoeding heeft geen vaste smaak! Het is een "levend" drankje, dat ook jouw eetpatroon met zich mee draagt, en zich aanpast aan de omstandigheden...maar ja, dat zijn allemaal dingen die de meeste mensen idd niet weten.
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Mijn moeder vindt dat ik me van niemand iets moet aantrekken. Ze ziet dat we alletwee genieten van bv en vindt dat ik zoveel moeite heb gedaan,dat het gekkenwerk zou zijn te stoppen omdat iemand anders het niet normaal vindt. Dat is wel een lekker idee. Zij had er moeite mee dat ik zo vasthield aan bv toen de kleine te weinig aankwam omdat ze zich zorgen maakte om mijn gezondheid. Nu we verder zijn vindt ze dus dat we lekker door moeten gaan zolang het ons bevalt. Dat voelt goed.
     
  6. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wat leuk om te zijn dat mijn topic nog steeds zoveel reacties oproept!

    Ik had hier zelf een tijdje niet meer gekeken omdat het sinds een maandje echt klaar is helaas.... Mijn zoon wilde vanaf 10 maanden overdag eigenlijk al niet meer, werd steeds onrustiger met drinken en mijn melk liep terug. Rond 11 maanden kwam hij nog maar om de dag ofzo en ben ik er mee gestopt. Maar ik heb het toch 11 maanden kunnen doen en ik ben er trots op!

    ...Wel jammer dat je zovaak hoort hoe het bij anderen mis gaat. Ik hoorde van de week van een vriendin .. haar schoonzus wilde bv geven maar het was niet gelukt. Na 1 dag was het kindje zoveel afgevallen. ...dus ik vroeg, was ze uitgedroogd?.... nee dat niet.... oke... dan is het toch niet zo erg???... wordt je na 1 dag al geadviseerd om te stoppen???? heel raar... maargoed... jammer..
     
  7. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Ik geef donormoedermelk dus ik ben sowieso raar ;) maar Lucas is nu 7 maand en hij krijgt het nog steeds. Het eind is in zicht omdat er al 1 donor gestopt is, 1 bezig is met de laatste ronde en ik dan maar 1 donor over heb maar hij krijgt nu ook wat KV erbij maar ik hoop het jaar te halen met KV en BV samen want de vriezer ligt best vol. Maar al die reacties, waarom geef je hem dat nog nog, hij is toch al 6 maand. Toen hij echt nog mini was waren mensen wat ruimdenkender, nu hij al rond tijgert heeft hij kennelijk geen recht meer op BV haha
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Jouw kindje krijgt echt een breed palet aan smaken denk ik. Drie verschillende donoren levert sowieso al verschillende melk op en zij eten natuurlijk ook elke dag anders, dus jouw kindje wordt echt verwend qua proeven.
    Knap dat je het zo geregeld hebt kunnen krijgen.
     
  9. Tauret

    Tauret Actief lid

    19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een herkenbare verhalen hier (alhoewel ik nog niet alle pagina's heb teruggelezen). Ik heb mijn zoontje tot zijn eerste verjaardag gevoed en nu krijgt mijn dochtertje ook al weer bijna 5 maanden borstvoeding.
    Vanaf het moment dat ik ben gaan werken gingen mijn collega;s er al min of meer van uit dat ik al gestopt zou zijn met de borstvoeding of tenminste al aan het afbouwen was.
    Uhhhh...?? Nee hoor. Ik trots vertellen dat ik mijn zoontje tot zijn eerste verjaardag gevoed hebt en dat ik hoop dat mijn dochtertje minimaal tot haar eerste verjaardag blijft drinken (liefst tot 2 jaar). Rare gezichten alom, want een dreumes aan de borst, dat kan toch echt niet. Nou trek ik mij daar gelukkig niets van aan.
    Mijn zoontje is inmiddels 5 jaar en kan zich niet herinneren dat hij borstvoeding heeft gekregen. Toen zijn zusje net geboren was, was hij dus ronduit nieuwsgierig. Ik heb hem alles uitgelegd en sindsdien drinkt hij zo nu en dan een paar kleine slokjes afgekolfde moedermelk mee.
    Tevens heb ik mij nu aangemeld voor de moedermelkbank. Ik heb aankomende dinsdag de keuring. Ook dat is kennelijk voor de omgeving erg "schokkend" . Moedermelk doneren aan andere kindjes? Ja dus!
    Ik vind het dus erg fijn om jullie herkenningsverhalen te lezen!
     
  10. Darinka1

    Darinka1 Bekend lid

    21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Vandaag mijn schoonmoeder: Geef jij nu nog volledig borstvoeding? ze gaat toch moeten leren kv drinken hoor!

    Euuhm nee dus ze is nu aan het leren een flesje gekolfde melk te drinken. en ik zal wel kijken of/wanneer ik kv bij geef. ik wil zeker tot 6 maand bv geven en tot 4 maand volledig bv dan ga ik de eerste keer een groentenpapje proberen
     
  11. samantha111

    27 feb 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    veel mensen om mij heen vinden het juist goed dat ik nog voed (14 mnd), maar sommige mensen zeggen ook (bijv. als ze zoonlief met een drinkbeker zien); 'oh, ben je hem aan het spenen?' zeg ik; neehoor!
    Of mensen die zeggen dat bv nu geen voedingswaarde meer heeft, of dat ik maar op moet passen dat hij niet op z'n 10e nog bij mij drinkt...alsof het kind mij 'de baas' is doordat hij 'nog steeds' bv krijgt.
     
  12. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een discussie met manlief...
    Vond dat het met 1 jaar wel klaar zou moeten zijn met de BV ;)
    Ik geniet er nog zo van (4 maanden nu). Ik ben ook veel meer BV minded als hij.
    Ja met een jaar kunnen ze uit een beker drinken?! Ja dat kan ja..., maar ik hoop dat ze dan nog lekker bij mij drinkt (tot ze 2 is) :p!
     
  13. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen meisje laatst wilde drinken bij mijn schoonouders (voor hun neus) vroegen ze aan haar wat ze nou deed, dat dat toch niet kon, dat alleen babietjes toch bij mama dronken (de toon was gelukkig niet lullig, die fase hebben we gehad geloof ik).

    Ik was zo trots op haar toen ze helder zei: nee hoor, dat kan wel! Nee hoor, ik drink nog wel bij mama! En lekker doorging met drinken.

    <3 :) :cool:
     
  14. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Wow moniponi gaaf dat je dochter nog bij je drinkt voor de kids is het ook normaal. Dat onze maatschappij er nu zo raar over doet...
    Hier nu ruim 15 maanden op naar de 3jr, hoop dat mn dochter het dan ook nog kan ;)
    O, ja laatst op mn werk reageerden ze; oohh nog steeds, moet er niet aan denken dan ben ik mn vrijheid kwijt...nou, ja ik kan gaan en staan waar ik wil en krijg er iets heel moois voor terug <3
     
  15. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    #215 musicalfan, 10 sep 2013
    Laatst bewerkt: 10 sep 2013
    Ik vind deze tekst wel heel mooi, dus ik sluit me aan bij Blemma!:)

    Helaas ben ik gestopt bij 9 maanden nadat mijn dochtertje me paar keer hard gebeten had en ik heel gespannen de borst ging geven. En zij wilde ook niet meer, juist omdat de keren dat ze beet ik schrok en zij daarvan weer ging huilen. (hoe doen jullie dan dan? jullie kids nooit gebeten?) Ik heb er ook echt wel verdriet van gehad en zelfs nu is het laatste stukje afbouwen lastig (wel bijna klaar). Tot vorige week kreeg ze dus ook nog wel bv, maar niet meer zoveel.
    Anders had ik wellicht wel doorgegaan, maar kreeg ook al lang de vraag van moet je er niet eens mee stoppen????
    Ik heb er ook heel veel energie in moeten steken vanaf het begin omdat het allemaal niet zo soepel verliep, maar zo blij dat ik had doorgezet en toch de 9 maanden heb gered.
    Gewoon mensen laten kletsen en doen waar jullie je goed bij voelen!

    Supertrots op jou/jullie bv mamma;s die het zolang volhouden!
     
  16. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Dochter bijt weleens, dan koppel ik meteen los en zeg nee, daarna is het weer klaar. Als ze erg trek heeft knijp ik alvast voor wat melk zodat ze niet uit ongeduld bijt.
    Goed dat je evengoed 9 maanden hebt vol kunnen maken musicalfan
     
  17. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, vrijheid, ze is er natuurlijk niet meer van afhankelijk! Het enige waar ik mijzelf echt in beperk is alcohol als ze thuis is, ook al slaapt ze goed en vraagt nooit meer 's nachts om de borst, wil toch het risico niet nemen.
     
  18. Tara84

    Tara84 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mag ik hier even delen dat wij het jaar gehaald hebben en dat ik super trots ben dat ik "nog steeds" borstvoeding geef!
     
  19. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tara, van harte gefeliciteerd!!!
     
  20. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    Hier ook nog steeds heerlijk aan de borst! Maar we hebben ook een periode met bijten gehad, ik denk toen ze zo'n 11 maanden was. Nee-zeggen toverde bij mijn dochtertje alleen een brede lach op haar gezichtje, dus dat werkte niet. Ik heb een mild lik-op-stuk- beleid toegepast: als ze beet gaf ik meteen een tikje met mijn nagel tegen haar wangetje. Dat voelde voor haar natuurlijk niet zo prettig en ze hield er al gauw mee op. Bijten was ineens niet zo leuk meer :D! En wat ik ook deed was heel snel afkoppelen als ik aan haar oogjes zag dat ze van plan was te gaan bijten, de boef..! Het was gelukkig snel over, maar die spanning heb ik nog wel even gehad.
     

Deel Deze Pagina