zo doe ik het ook, als het een supermarkt is ofzo, geef ik het aan de info balie, zo heb ik zelf wel eens een schoen verloren maar doordat iemand het op een verhogingkje had gelegd mooi teruggevonden toen ik terug ging, vind dat ook wel zo netjes...
Ik begrijp je, ik vind het ook raar. Ik doe zelf altijd de nodige moeite om te achterhalen of ik iemand zijn/haar eigendom kan terug (laten) geven. Is inderdaad niet meer dan normaal vind ik.
ja hoor dan ren ik er even achteraan! is hier ook regelmatig gebeurd dat mensen me riepen omdat dochter een schoentje had verloren! een keer speen verloren in de C&A.. kwam er snel genoeg achter en draaide me om en toen zag ik een moeder mijn dochter haar speen op pakken en in de mond van haar eigen kind steken.. (leuk ook dat het een jongetje was en die kreeg een mooie roze speen in ) Brrrr toen dacht ik 'hou maar lekker' ik hoefde hem echt niet meer terug..
Als ik iemand iets zie verliezen, ga ik er zeker achteraan! Maar ligt er ook eigenlijk wel een beetje aan wat ze verliezen, voor een boodschappenlijstje o.i.d. ga ik niet rennen.. Ik roep trouwens wel vaak 'U verliest iets hoor meneer/mevrouw!' als ze hun afval 'verliezen' op straat..
Meestal zet of hang ik zoiets aan een paal zodat mensen die het verloren zijn het zo terug kunnen vinden. Mijn dochter is lang geleden haar knuffel verloren in de winkel. Grote ah. Nooit meer terug gevonden helaas. Met zoiets weet toch iedereen dat het van een klein kind is, bedoel was totaal afgelebberd
Dit dacht ik ook toen ik het las Ik vind het verder niet meer dan normaal dat je iets terug geeft aan mensen wanneer ze het verliezen (en dat je dan weet van wie het voorwerp is). Toevallig verloor mijn dochter haar knuffeltje vandaag terwijl ze in de buggy zat. Een mevrouw wees me er gelukkig op (heb trouwens wel genoeg reserve knuffels haha).
als ik geld vind en ik zie dat het van iemand is geef ik het terug, als het erg ligt maar ik kan er niemand bij vinden hou ik het zelf eerlijk gezegd! dat zou ik overigens niet met spullen doen zoals hoeden, handschoenen noem maar op! Zou het niet eens oppakken
Als ik heb gezien van wie het is dan geef ik het terug, zo niet dan laat ik het liggen. Tenzij het geld is
Tijdje terug was hier trouwens nog een filmpje over, liet een man express 50 euro vallen bij mensen die zagen dat het van hem was, 9 van de 10 stopten het gelijk in hun zakken .. Dat vind ik dus echt aso..
ja hoor zeker dat ik iets terug geef. Vorige week nog gehad was dan alleen van een vrouw die net een pakje peuken had gekocht. Liep de winkel uit en ze verloor het, nieuw pakje helemaal dicht. Hard geroepen mevrouw! en met 2 kids ernaar toe gerend en dr peuken gegeven. Niet dat ik voor roken ben maar vond wel zo netjes van me
Spullen van kindjes geef ik terug als ik weet wie ze heeft verloren of leg het inderdaad aan de kant van de weg. In de winkel geef ik het af bij de kassa. Ben zelf al eens een sok verloren in de kruidvat, nergens meer te zien en niet afgegeven. Dag later terug geweest en niet teruggevonden, ja wat moet iemand nou met één sok?! Vorige week verloor mijn dochter haar speentje op de fiets, ik had het niet gezien maar ik was de fiets aan het parkeren bij de supermarkt, komt er een vrouwtje aangelopen met de speen, vond ik wel heel lief!
Als ik ZIE dat iemand iets verliest op dat moment, het is niet ranzig en die persoon is nog binnen roepafstand, of met een snelle pas in te halen, dan doe ik die moeite wel. Ik ga er niet voor rennen. Als ik iets zie liggen, waarvan ik niet weet wie het is verloren, maar het lijkt wel belangrijk, dan leg ik het ergens OP, in het zicht. Als het iets waardevols of onmisbaars is (paspoort, ID-kaart, rijbewijs, bankpas, portemonnee, sleutels maar ook knuffels), dan breng ik die naar de politie. Kom dagelijks langs het bureau, dus kleine moeite. Op speciale plekken (denk aan stations of pretparken) breng ik het naar de service balie / Gevonden voorwerpen.
Sterker nog, diezelfe mensen werden kort erna aangesproken door een 'straatjournalist' met de vraag wat ze zouden doen als ze zagen dat iemand geld verloor. Ze zeiden bijna allemaal: Ik zou het teruggeven! En er waren zelfs bij, die vol bleven houden dat ze helemaal niks in hun zak hadden gestoken, ook toen de journalist zei, dat hij het juist had gezien... En die aso's kwamen met hun kop op tv!
ik heb vorige week heel slim mijn tas, met portemonnee en iphone naast mijn fiets bij de winkel laten staan. Had keurig de boodschappentassen aan mijn stuur gehangen en laat mijn tas dus staan ... Had al een paar keer naar mijn telefoon gebeld maar gewoon mijn voicemail. Wilde 's middags mijn passen ed laten blokkeren, maar toch nog eens gebeld en toen nam er een vrouw op. Zij had mijn tasje maar meegenomen Ze woonde nog in de buurt ook, heb haar een mooie bos bloemen cadeau gedaan, was zo blij.
wat een geluk dat er nog eerlijke mensen zijn echt een dikke pluim voor die mevrouw, en voor jou voor die bos bloemen