Geef je terug wat anderen verliezen op straat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yoshka, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo ben ik het eerste babyschoentje van mijn dochter verloren. Zo had ze hem nog aan, geen 2 min later kwijt, terug gelopen, weg! Aangegeven bij politie (1e schoentje he ;)) opgehangen in de supermarkten, nooit meer teruggevonden. Wat moet iemand nou met 1 schoentje?? :( Ik baal er nu nog steeds van, vind het zo jammer.

Als ik het zie dat iemand het verliest zeg ik het altijd, anders laat ik het liggen waar het ligt. Geld stop ik wel in mijn zak natuurlijk

2. Jel

Jel Niet meer actief

Misschien liep een hond er wel mee vandoor.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dus als je ziet dat iemand 3 meter voor je € 50,- verliest, dan stop je het in je zak?

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ja absoluut, ik ben dan ook zo iemand die gaat rennen en roepen.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, maar als ik geld op straat vind en ik zie niet dat iemand het verliest dan wel, ga natuurlijk niet roepen: "van wie is deze 50 euro" hahaha :D

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja dat zou kunnen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Haha, nee, ik schrok al! :D
    De eerste de beste zou zeggen: Ja, van mij! :D

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha ja echt wel :p

9. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het ligt er aan wat het is. Maar 9 van de 10 keer raap ik het op, maak er eventueel een foto van en zet op marktplaats waar het gevonden is. Alleen nog nooit iemand die er op gereageerd heeft.

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    licht eraan wat het is.....als er een knuffeltje ofzo verloren word ren ik er desnoods achterna, of geef het af bij een winkel ofzo.... vind ik geld...dan gaat het me zak in en daar schaam ik me niet voor denk dat 9 van de 10 dit zouden doen....vind ik een telefoon bel ik met die telefoon via het telefoonboek naar huis of mama of iets dergelijks (Heb ik al een paar keer gedaan)...vind ik een handschoen of een muts ofzo dan laat ik het liggen....

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    dat zou ik gewoon doen.....;):cool:

12. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

heb je een winkeltje in de buurt waar je langskomt? of een site waar mensen spullen aanbieden uit de buurt etc...dan zou ik daar eens kijken of een oproep doen.
    ik leg het ook vaak aan de kant, of hoger op zodat het in de picture is..
    zelf heb ik het met een sneeuwwitje pop van de AH gehad, oproep gedaan maar nooit meer iets gehoord of teruggezien...

13. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hangt ervan af. Als ik zie dat iemand iets verliest pak ik het op en ren er al joehoe-end achteraan om het terug te geven. Of het dan over een kunstgebit, geld of de kroonjuwelen gaat maakt me niet uit.

Als ik geld op straat zie liggen waarvan ik niet weet waar het vandaan komt steek ik het wel in eigen zak.

Een hoedje/kledingstuk van een ander kind zou ik persoonlijk niet voor mijn eigen kind van de straat afrapen, hoe duur/nieuw dan ook. Ik zou het dus óf laten liggen óf aan de kant leggen. Maar misschien woont TS wel in een land waar veel arme mensen wonen die zoiets wél heel goed kunnen gebruiken en dus weer heel anders zouden reageren?

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Doe ik ook :).

15. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik zie dat iemand iets verliest, vooral een kind ga ik er altijd achteraan. Als ik iets vind en niemand zie laat ik t liggen of leg t ergens bovenop. Behalve als t iets waardevols is dan zou ik t afgeven. (1 keer gehad met een ray-ban zonnenbril)

Ik snap trouwens niet als je die kinderspulletjes zelf houdt.. tenzij t misschien door andere kinderen gepakt worden die dan denken oh wat leuk.

Heb t zelf ook een tijdje geleden gehad met een haarband van mijn dochter. Die verloor ze in een winkel. Binnen 3 min had ik door die verloren was en weer terug maar haarband was weg. Vraagt een andere vrouw aan me je zoekt zeker naar die rode haarband, die heeft een andere vrouw voor me opgeraapt. Ze zal m wel naar de klantenservice van de winkel gebracht hebben. Wij daarheen nou niemand die m had hoor.
    Dan denk ik echt wat moet je als volwassen vrouw nou met een haarband van een peuter.

16. Ik ga er achter aan, vooral als het waardevol is. Als ik een portemonnee vind of telefoon probeer ik te achterhalen van wie en terug te brengen.

Laatst nog in de trein had een jonge meid haar tas laten liggen, met pasjes geld en id bewijs in haar tas.. Vond dat zo naar voor d'r. Gelijk tas afgegeven bij de gevonden voorwerpen natuurlijk, alleen naar dat de persoon het dan niet gelijk heeft.

Laatst gehad dat ik mijn dure zonnenbril was vergeten tijdens passen, binnen 5mins terug, was al weg. Kan me zo kwaad daarom maken. Ik geef altijd alles terug als het kan maar helaas is gewoon niet iedereen zo. Gelukkig kan ik me financieel een nieuwe veroorloven.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb wel een keer een mobiele telefoon gevonden in de trein. Toen heb ik gekeken van de meeste smsjes waren en diegene heb ik opgebeld. Netjes teruggegeven daarna. Diegene was wel blij, kreeg een doosje chocola dus ik was ook blij haha!

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ligt eraan, als ik zie dat iemand iets verliest, of dat nu geld is of materiaal dan geef ik het terug.

zou ik geld op straat vinden, zonder portemonnee tja dan zou ik het ook meenemen, je kan het dan toch niet ahterhalen of je moet het zien hebben gebeuren dat het viel dan zou ik het dus wel teruggeven.

onlangs een portemonnee gevonden, eerst politie gebeld maar die doen daar dus niets meer mee.
    toen via de pasjes de persoon achterhaald.
    hij is toen de portemonnee op komen halen, kreeg echt een hele grote doos merci, echt een gigantische doos, een bioscoop bon van 15 euro en misschien nog wel het mooiste dat er een lief kaartje bijzat waarin stond dat hij dankbaar was dat er tegenwoordig toch nog eerlijke mensen rondliepen en dat ik hem het vertrouwen in de mens teruggaf.

maar goed, ik was wel heel erg blij dat ik hem gewoon terugkongeven, voor mij persoonlijk zou het niet goed voelen om het geld eruit te vissen en dan die portemonnee maar weer terug op straat te leggen.
    nu zat hier niet veel in, dus eerlijk is eerlijk geen idee als er duizenden euros in zitten, maar het was een goed gevoel dat ik een ander weer blij kon maken.

verder weleens autosleutels en dat soort dingen gevonden, ook altijd weer teruggebracht.

groet joyce

19. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Eigenlijk zou er in elke stad een verzamelpunt moeten zijn voor gevonden voorwerpen.. (en dan niet de politie, want daar zou ik alleen duren spullen heenbrengen als een telefoon, portemonee, laptop enz.)
    Maar meer voor de dingen als petten, kleding, boeken etc.

Ik lees hier dat als mensen spullen vinden, ze het volgende doen;
    * naar de dichtstbijzijnde winkel brengen
    * posters ophangen bij de supermarkt/slager/bakker
    * Op een heg/bankje/verhoging leggen
    * mee naar huis nemen en op marktplaats zetten
    * Er was een "zoeker" die een advertentie had geplaatst
    Misschien ben ik nog wel wat vergeten...

Dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg als je iets kwijt bent!:D:p

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja natuurlijk.
    Ben ook niet anders gewend.
    Ik was laatst nog 20 euro verloren en dat kwam iemand nog even terugbrengen.
    Aan de andere kant vond ik vorige week iemands schietpas (?). Heb hem via facebook opgespoord en teruggestuurd.

Deel Deze Pagina