geef jij aan collecte?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ja in een collecte bus gooi ik zeker wat
    Het valt me hier juist op dat er steeds minder komen en dat de mensen aan de deur een maandelijkse machtiging willen.
    Dat laatste wil ik dus niet, ik geef aan 3 doelen per jaar met een maandelijkse machtiging, dat is onze max
    Dus aan een collectant aan de deur geef ik graag wat, meestal rond de 1 of 2 euro

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nee, puur omdat hier zoveel mee word opgelicht. Tegenwoordig maakt iedereen bijna z'n bus, maken ze een papiertje na en hups verdient. Net als al die kinderen met sponsorlopen. Heel jammer maar nee dan hou ik mijn geld liever zelf. Vaak vraag ik of ik ook geld kan overmaken als ze dan al 'raar' gaan doen weet ik genoeg.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja, ik geef wel.

Volgende week zelf weer voor Jantje Beton lopen. Voor buitenspeelgelegenheden voor kinderen.
    De helft van de opbrengst gaat naar de eigen(in ons geval peuterspeelzaal)organisatie.

Ik vind het niet erg als mensen niks geven, zolang ze maar een beetje normaal doen. En je niet onbeschoft behandelen omdat je collecteert.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    nee..ik geef zelden iets aan de collectanten heel stom want heb jaren lang zelf voor Amnesty gecollecteerd..
    Maar ik ben lid van een aantal goede doelen en geef daar structureel aan. tegenwoordig is het ook vaak niet meer een euro in een collecte-bus maar een bedrag per maand ... dat doe ik dus niet of bijna niet.

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik geef altijd minimaal een euro, max 2 euro. Net wat er aan kleingeld in huis is. Mijn man geeft niks haha.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee maar hier komen ze ook nooit. 200 meter verder is een hele woonwijk. Dan 100m niks, dan een huis. Weer 100m niks dan wij en dan een paar km heel weinig huizen en dan een boerendorpje en dan het heuvelland.
    Wij zijn dus niet interessant voor collecteurs:p

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja, ik geef altijd wat aan collectanten. Heb zelf ook een tijd gelopen.

Ik moet zeggen dat ik hier nog nooit van die vage doelen heb gezien.

8. Manoya

Manoya Niet meer actief

Wij hebben een potje staan met alle 5 cent muntjes, dus ze krijgen meestal wel wat (op carnavals vereniging / kerk e.d. na) verschilt wel per doel hoeveel.

9. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    hier wordt de KWF maandelijks gesteund en aan collectanten geef ik max 1 euro.

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ja maar het hangt er vanaf wat ik in huis heb
    tussend e 50 cent en 2 euro
    wel elk jaar een donatie aan KIKA

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik wil wel, maar als ik aan kom lopen met mijn pinpas gaan ze vreemd genoeg weg. :D
    Nee ik geef geen contant geld aan de deur. En als ik al ergens aan doneer is het de voedselbank.

12. susy26

susy26 Niet meer actief

Ong tot 1euro

13. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ja tot een euro

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Niks.. als je hier een keer wat geeft onthouden ze het en komen ze elke week weer terug. En er komen steeds meer instanties die geld inzamelen. Je blijft aan het geven..

Ik geef alleen als ik dat zelf wil. En dan zoek ik ze wel op.

Mijn man geeft wel vaak.. omdat hij het zielig vind om ze zonder geld weg te sturen.. tja.. hadden ze maar iets anders moeten gaan doen als ze niet tegen teleurstellingen kunnen :p

15. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Als ze aan de deur komen geef ik meestal wel iets. Hooguit 0.50. Carnavalsvereniging doe ik niet aan. Vind het niet nodig om aan hun gezuip mee te betalen. Kerk ook niet. Zijn niet gelovig.

Waar ik echt een spuughekel aan heb, is in de supermarkt aangesproken te worden! En allemaal van die mooie praatjes, zo gaan staan dat je de in/uitgang geblokkeerd word. Paar x al klacht over ingediend.

16. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Nee want ik heb nooit contant geld in huis. Er is wel een doel dat ik per kwartaal steun.
    Ik zie sommige mensen schrijven dat directeuren zoveel verdienen maar je hebt bepaalde keurmerken (zoals bijv CBF) waarmee je toch de zekerheid hebt dat (in geval van CBF) minstens 75% naar het doel zelf gaat, dus onderzoeken, voorlichting etc.
    Je wilt natuurlijk ook wel een goede leiding hebben in een grote organisatie en aangezien dat een fulltime baan is denk ik niet dat die mensen met €1500 per maand naar huis willen gaan. Terecht vind ik want het is gewoon een hele drukke baan met veel verantwoordelijkheden.
    Het was trouwens de directeur van de hartstichting die jaren geleden in het nieuws was met zijn topsalaris en die is inmiddels ook niet meer werkzaam bij de stichting.

17. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik geef aan alle lichamelijke ziektes en voor ouderen. Niet voor dieren of het buitenland en wat er nog meer bestaat.
    1 of 2 euro en het KWF krijgt altijd een briefje, net welke er in mijn portemonnee zit.

Soms het ik het idee dat er steeds meer komen voor een bepaald bedrag per maand. Dat heb ik 1x gedaan maar dat was ook de laatste keer. Moet je weer onthouden om het op te zeggen.

18. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Mee eens.
    Hier in de stad ook vaak van die verkopers 'voor een goed doel'. Als ik zie wat ze proberen om mensen geld te laten geven heb ik al weinig waardering meer voor de betreffende organisatie.

19. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Die hebben wij ook

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik geef wel.Altijd 50 eurocent tot 1 euro.
    Die mensen nemen tenminste de moeite om rond te lopen met de collectebus.

Deel Deze Pagina