geef jij aan collecte?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.517
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die studenten die aan de deur komen met zo'n zielig en ingestudeerd verhaal die poeder ik direct af.Daar word ik zo schijtziek van.Als ik een hond zou hebben zou ik hem er achteraan sturen.

2. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Absoluut niet vanwege de absurde bedragen die de directie verdienen. Ik doneer bloed bij de bloedbank en doe mee met de voedselbank actie door producten in te leveren of door middel van een schoenendoos vullen voor kinderen in ontwikkelingslanden. Ik help op een praktische manier.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nee. Eigenlijk nooit.

Wel hebben we een aantal goede doelen die we structureel steunen. We vullen af en toe dozen met boodschappen voor de voedselbank en meer van dat.

4. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben jij serieus??

Ik loop elk jaar voor de hersenstichting maar geloof me, ik mag maar 1 keer per jaar lopen en ik heb geen idee wie niet gegeven heeft afgelopen keer. En je vindt serieus dat wij collectanten beter wat anders kunnen gaan doen in onze vrije tijd, geheel vrijwillig trouwens en voor nop (en ik altijd in de vrieskou) :$ dan voor een goed doel gaan lopen. Geloof me, het is al een heel fijn gevoel om een inimini beetje te kunnen bijdragen aan onze samenleving.. lukt ook zonder die ene euro van die enkele persoon. Dus houd die euro lekker in je zak en doe vooral aannames die echt nergens op slaan.. Je minachting tegen over de collectant zegt meer over jou dan over de collectant.

Ik weet van hier in de omgeving dat in ieder geval z.g.a. bijna iedereen geeft maar ook als je dat niet doet is dat je goedrecht. Maar hoe sommige mensen je kunnen behandelen terwijl je vrijwillig bezig bent voor een goed doel.. ;) Dat is zeker niet nodig.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb een nee nee sticker op de deur. Maar als ze collecteren bij de supermarkt wil ik wel eens geven. Ik heb meer een hekel aan van die mensen die je overval lid van willen maken

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik geef ook! Tussen 50 cent en 2 euro.
    Ik collecteer zelf ook voor het prinses Beatrix spierfonds en naast dat haal ik jaarlijks een aardig zak geld op voor spieren voor spieren en het prinses Beatrix spierfonds dmv hardlopen (halve marathons en dam tot damloop!)

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Haha ik onthoud echt niet wie wat geeft en of ze wat geven, die enkele keer per jaar dat het fonds collecte week heeft.
    En ik brief ook niet aan andere doelen door wie wat geeft hoor.. Haha!

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ja altijd, alleen komen ze hier helaas bijna nooit gewoon collecteren maar willen organisaties altijd dat je lid wordt en dat moet je dan zelf weer cancellen. Dat doe ik ook maar uiteraard niet bij iedereen die langs komt, heel irritant want ze willen allemaal een heel verhaal vertellen en ik wil echt niet steeds luisteren, maar je moet af en toe bijna gewoon de deur in hun gezicht dicht doen omdat ze niet weg gaan.
    Wat ik aan collectante geeft ligt aan het kleingeld dat ik hier heb liggen. Geen twee euro munten, maar verder laat ik de kinderen een handvol in de bus doen, lijkt heel wat voor hen, maar is maar een paar euro.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ja altijd wel, moet ik natuurlijk wel kleingeld hebben.

Hier komen ze niet zo vaak aan de deur ( maar we werkten ook altijd voordat dl geboren was) en is altijd collectebus

10. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik doe het altijd wel, ik heb een potje met kleingeld in huis voor collectes. Ik geef niet veel tussen de 50 cent en een euro. Soms zitten er wel eens doelen tussen waar ik niks mee heb maar dan geef ik omdat die persoon er moeite voor doet haha.

Als ze willen dat ik lid word dan hebben ze pech.

11. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Oh, ik was gelukkig niet de enige collectant die zich aan het opwinden was over die post.

Ik loop zelf twee collectes; 1 grote in mijn eigen woonwijk en 1 kleinere in een aangrenzende woonwijk. Ik heb juist voor deze constructie gekozen om te voorkomen dat mensen mij te vaak aan de deur zien.

Oh ja en onthouden wie er geeft of niet, nou alleen als je het heel bont maakt, zoals laatst een mevrouw die helemaal uit haar dak ging tegen mij, omdat ik in de flat aanbelde in plaats van aan de voordeur van de flat, waar mijn kinderen bij waren (ik liep van boven naar beneden). Die mevrouw onthou ik en sla ik volgend jaar over.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Meestal wel, als ze met een collectebus lopen. Ik ga geen kaartje invullen en minimaal 8 Euro ofzo geven, wat ik dan zelf weer moet opzeggen. Die studenten krijgen er ook voor betaald om langs de deuren te gaan, gewone collectanten niet.
    Zelf ga ik volgende maand ook collecteren, ben benieuwd.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik geef wel wat als ze aan de deur komen. Ik heb een glas apart staan in de kast waar ik kleingeld in spaar voor dat soort dingen.

Al denk ik dat ik hem binnenkort eens leeg ga maken, er komen bijna geen gewone collectanten meer. Alleen mensen die proberen om een maandelijkse donatie af te dwingen en daar begin ik niet aan.

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in België doen ze gewoon bijna niets anders dan proberen een maandelijkse donatie afdwingen (van minstens 5 euro per maand).
    Als je al éénmalig wil geven of zegt dat je wel zelf het rekeningnummer opzoekt en éénmalig stort zijn ze kwaad en vinden ze dat "waardeloos" en zeggen ze dat ook letterlijk (en sommigen beginnen je gewoon uit te maken voor "harteloos" en dergelijke).

Ik blok ze dus al direct af, heb ik tenminste het gezeur niet.

Eens ze je hier "aan de praat" krijgen zijn ze hier immers echt agressief. Niet echt reclame voor het goed doel vind ikzelf ...
    Maar er zitten vaak hele bedrijven achter - zoals DDF - en de collectant wordt betaald à rato van hoeveel mensen hij op straat / aan de deur overtuigd tot het geven van een maandelijkse donatie. Te slechte "verkoopscijfers" en je wordt gewoon ontslagen (het is hier vaak een studentenjob).

Mijn eigen neef is overigens opgeklommen binnen zo'n bedrijf. Hij was als student op straat zo goed dat ze hem hebben binnengehaald op de marketingafdeling.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik geef eigenlijk altijd wel wat.
    Maar ik zeg eerlijk dat ik soms wel vind dat er te veel kleine organisaties zijn. Daar heb ik wat moeite mee.
    Waar ik niet aan geef zijn 1-mans acties. Iemand hier uit het dorp had een auto-ongeluk gehad en wilde voor zuurstoftherapie naar Amerika. Overal in het dorp werden acties op touw gezet.
    Afgezien van het feit dat de resultaten van zuurstofttherapie nog steeds twijfelachtig zijn, vind ik het niet eerlijk dat deze persoon toevallig geluk heeft met een grote achterban en andere mensen in vergelijkbare situatie niet. Liever zou ik dan geven om een therapie voor meerdere mensen beschikbaar te maken (in Nederland).

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij mij stond gisteren ook een man aan de deur voor amnesty international en heb 1,50 gedoneerd..

Ik geef niet aan alle mensen die aan de deur komen collecteren.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nog nooit collecte gelopen zeker?

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik was juist blij weereens een ouderwetse collectant te zien met een bus van Amnesty! Al zeker 5 jaar geen ouderwetse bus meer gezien hier... Al die moderne fratsen dat ze je lid willen maken voor een maandbedrag en vervolgens gaan ze iedere maand bellen of je het maandbedrag wil verhogen... Daar baal ik gewoon van.

Kinderen die ik niet ken die langs de deur komen, of heel vage doelen met namen waar ik nooit van gehoord heb, die geef ik niet.

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Plaatselijke acties van de basisscholen in het dorp en van verenigingen zoals potgrond actie van de kerk, wc-rollen actie van de padvinders etc, etc, die steunen we vaak ook wel.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Soms. Ligt er ook aan waar voor het is, en of ik kleingeld in huis hebt. Als ik niets heb dan houdt het snel op.

Deel Deze Pagina