geef jij aan collecte?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Als ze aan de deur komen 0-2 euro. Verder twee goede doelen op automatische incasso. Op straat geef ik praktisch nooit iets.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Niet meer, het werd echt te gortig met wat hier aan de deur kwam.
    Heb nu deze sticker onder mijn voordeurbel.

Bekijk bijlage 446875

Dat werkt prima:D

Als ik ergens iets aan wil doneren dan doe ik dat wel overmaken.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Als er een collecte aan de deur komt en ik heb kleingeld in huis dan geef ik wel wat. Maar hier komen die nooit. Ik ben verder geen donateur.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb ook een sticker bij de deur. NEE/NEE

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Alleen aan het KWF.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

je hoort mij nergens zeggen dat ze geen goed werk doen. Ik zei als je niet tegen teleurstellingen kunt omdat mensen niks geven je idd ander werk moet zoeken.

En betreft het onthouden. Er loopt hier 1 vrouw voor minimaal 4 stichtingen. En die onthoudt dat dus wel. Dus ga mij nu niet uitmaken voor leugenaar.
    ik steun genoeg goede doelen. En als de collectanten hier aardiger waren geweest en niet vreselijk opdringerig bot en onbeschoft. Dan had ik gegarandeerd wel eens wat gegeven.

Ik zou zeggen. Keep up the good work.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nope, niet mijn werk :)

8. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, leugenaar zei ik nog wel??:( Ik zei dat ik echt niet onthoud wie er afgelopen keer niet gegeven heeft, meer zei ik er niet over. Waar lees jij in vredesnaam dat ik zeg dat jij liegt hier over???

En dat die vrouw voor minimaal 4 stichtingen loopt, goed van die vrouw juist toch. Mocht ze echt opdringerig doen dan kan je daar toch een klacht over indienen bij de organisatie. Zou jammer zijn als een collectant mensen demotiveert om te geven terwijl mijn kaken juist pijn doen van het lachen als ik thuis kom :D

9. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Nee ik geef nooit wat aan deze mensen. Weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier bellen ze altijd tussen 8 en 9 uur 's avonds aan. En vind het dan maar eng om ze het flat gebouw binnen te laten... ze kunnen zoveel zeggen beneden wie ze zijn. Daarnaast hoor je vaak verhalen dat het geld niet goed besteed word, of wanneer het wel goed besteed wordt dat ze onderweg overvallen worden en alle dingen in verkeerde handen vallen..

Toen ik nog bij mijn ouders woonde kwamen ze weleens van KWF langs en daar gaven we altijd 1 of 2 euro.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zoals jij en meerderen zeggen komt het over alsof ik uit mn nek klets. En dat is bij mij toch iemand die liegt :)

Ik zou idd ook een klacht in kunnen dienen, alleen ik weiger liever geld te geven. Als ik geld wil geven zoek ik de stichting wel op. Ik heb er geen behoefte aan dat mensen hier aan de deur komen voor stichting 400 over een enge ziekte. Ik kan nou eenmaal ook niet alles steunen.

En verder hebben wij een meningsverschil. Dat kan toch? No hard feelings

11. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wat vervelend, zoiets heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Lekker overslaan idd volgende keer.
    Mijn dochter ging afgelopen keer ook mee. Het was -5 geloof ik maar ze wou maar doorgaan, kwam met chocoprinsen, andere koeken en allerlei snoepjes thuis. Doordacht natuurlijk :D

12. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan alleen vond ik je eerste bericht beledigend naar alle collectanten toe. Als je het alleen bedoelde richting de persoon die aan jouw deur stond, prima, als je maar weet dat zij dan de uitzondering zou zijn. :)
    Ik steun ook niet alles hoor, de majorette pakjes van de lokale vereniging of de nieuwe scouting uitjes mogen de moeders toch echt zelf betalen :D

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat was in ieder geval niet zo bedoeld.. in het vervolg handiger om dan eerst even opheldering te vragen voor ik gelijk bakken commentaar over mij heen krijg ;)

14. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Hier komen ze gelukkig nooit aan de deur, volgens mij mag dat hier ook niet, maar de straten en supermarkten staan er vol mee. Vaak word er dan wel wat teruggedaan, krijg je een armbandje, helpen ze je met boodschappen inpakken, gaan ze bijna altijd verkleed etc. Ik geef vaak wel als ik dan toevallig kleingeld heb, zo kom ik van al die 1 en 2 centen af die zich vaak ophopen in mijn jaszakken haha. Online doneer ik al aan de dierenbescherming :)

15. rums

rums Niet meer actief

Wij geven niet aan Jantje Beton.
    En als we geven dan is het 2 a 3 euro.

16. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Nee geef niet meer. Sinds naar buiten is gebracht wat al die directeuren van deze stichtingen verdienen...

Heb zelf ook gelopen om kort daarna in het nieuws te zien dat ik dus had gelopen om de auto van de baas van deze stiching te spekken....

Nee dus. Ik geef pas weer als ze aan de top ook gaan inzien dat ze met wat minder geld ook vooruit kunnen.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja...meestal 1 euro.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Waarom specifiek niet aan Jantje Beton?

19. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ja alle collectes behalve Jantje beton... En dan van 50cent tot 5 euro (ALS,MS en Alzheimer geven we het meeste)

20. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik geef aan alle goede doelen. Altijd al gedaan. De een wat meer, de ander wat minder. Mensen vergeten vaak dat collectanten niet uit eigen belang lopen, maar om iets goeds te doen voor een ander. Ik baalde wel eens als er weer een collectant aan de deur stond terwijl we net zaten te eten. Toen ik zelf ziek werd kreeg ik veel meer respect voor mensen die collecteren. Ik ben later zelf gaan collecteren.
    Als collectant ga ik door weer en wind voor een paar centjes. Ik ben en blijf altijd vriendelijk. Hoe asociaal de mensen ook kunnen doen.

Deel Deze Pagina