Die studenten geef ik trouwens ook niets. Ze krijgen inderdaad betaald. Sowieso doe ik niet aan machtigingen aan de deur
Hier hetzelfde. Ik geef als ze aan de deur komen voor bovenstaande, en voor de kanker of brandwonden stichting. En een tijdje terug had de scouting een inzameling, dan geef ik ook wel wat. Maar ik geef eerlijk gezegd niet snel in de stad of zo aan iemand. Alleen als ze van bekende stichtingen aan de deur komen.
kika, jantje beton en lokale initiatieven. deze krijgen altijd wat. De rest ligt er maar net aan of ik iets in huis heb en of ik het doel wil steunen. en alleen in de collectebus, geen verplichte maandbedragen. (het staat me ook erg tegen dat daar studenten voor betaald worden. Als mensen vrijwillig lopen ben ik sneller geneigd toch iets geven)
Dit Ik blijf het ergens toch zo lomp vidnen dat mensen niets geven.. Maar goed dat is ieder zijn recht. Zelf ben ik collectant voor meerdere goede doelen en ik vind dat dit altijd op vrijwillige basis moet!! Belachelijk om er geld voor te krijgen. En ik doe ook niet aan machtigigen etc. Ik heb ze bij me voor als iemand het zelf graag wilt maar ik ga dat niemand 'aansmeren' hoor.. Als mesen meer of vaker geld willen geven dan sporadisch die paar cent aan de collectant dan zoeken ze heus zelf de weg wel naar dat goede doel!
Ik geef eigenlijk altijd. meestal 2 euro. Er zijn een aantal doelen waar ik niet aan geef, omdat ik het onzin vind, maar aan kinderen geef ik eigenlijk altijd als ze voor een actie van school/ club komen. Ik vind 2 euro genoeg, want ik steun de doelen die ik zelf heb uitgekozen toch al structureel. Zelf loop ik 2 collectes op een jaar en het verbaasd me vaak hoe bot mensen soms kunnen reageren. Alsof ik voor mezelf kom of er voor betaald krijg! Dit houd ik ook altijd in mijn achterhoofd als er hier een ( vrijwillige!) collectant aan de deur staat.
Nee ik geef niets aan collectanten zolang er nog teveel geld aan de strijkstokken blijft hangen. Als ik bij wijze van spreken een euro zou geven dan geef ik dat voor het doel waarvoor gecollecteerd word en niet om de auto van de directeur mee te bekostigen.
Ik vind het lomp dat het geld wat men doneert niet in zijn geheel gebruikt word voor waar het voor bestemd is.
Hier in belgie lopen ze nietnecht collectes met zo een bus. Wel.komen ze langs de deur en willen dan iets verkopen voor een vast bedrag. Laatst bijv. Van een stichting die voor 5 euro een pakketje kaarten verkocht. Ik doe daar niet aan mee. Ik wil zelf bepalen hoeveel ik geef en dan niet ook.nog eens verplichte kaarten moeten kopen waar ik niks mee doe.
vaak niet, komt ook meer omdat ik vrijwel nooit los geld heb En als ik het wel heb wil ik wel geven maar is afhankelijk waarvan ze zijn.
Van Jantje Beton staan alle jaarverslagen online en kun je zo zien waar alle giften aan besteed zijn. Erg transparant als je het mij vraagt. Verder vind ik Jantje Beton goed omdat buitenspelen gestimuleerd wordt.
Waarom is dat lomp? Wij doen zelfs de deur niet open als we daar geen zin in hebben, het briefje bij de bel is duidelijk genoeg lijkt mij... Zij zijn zo brutaal om ongewenst in te breken in onze privesfeer, dat vind ik pas lomp... Wij geven op onze eigen manier aan de goede doelen die wij zinvol vinden (en dat is sowieso niets binnen Nederland!), en zodra het verplicht voelt en we niet achter het doel staan, gebeurt het gewoon niet! Zo mocht onze dochter niet naar de sintifair op school voor de sinterklaasbank, omdat we dat doel gewoon op geen enkele manier willen ondersteunen, het is gewoon echt zo tegen onze principes.
Hier staat minstens elke week wel een keer een collectant aan de deur en een stuk of 3 colporteurs. Ik vraag er niet om zo vaak lastig gevallen te worden in mijn eigen huis, en dus reageer ik zoals ik wil, en krijgen ze niets. Van die bedelaars voor goede doelen in het dorp en bij de supermarkt word ik al helemaal niet goed, toen ik een keer weigerde hun verhaal aan te horen werd mij nageroepen: "o, dus u geeft niets om zielige kinderen?" Kom op zeg!
Als het een bekende stichting is wel ja, tussen de 0,50 en 2 euro. Grotere bedragen gaan via de bank naar goede doelen. Moet er wel bij zeggen dat we niet meer dan 5 collectanten per jaar hebben denk ik. Buiten sponsorloop, kinderpostzegels etc
Meen je dit nou echt serieus? Je onthoudt je dochter een sintifair op school omdat het tegen jullie principes is. Arme dochter. Sorry, dat vind ik echt hypocriet.
Hier heb ik sinds kort een nee-nee sticker voor verkopers en collectanten. We werden er gek van. Ze kwamen hier zelf van "stichting behoud het onkruid in de woestijn" bij wijze van..... Op deze manier kunnen we zelf bepalen waar we aan geven en dat zijn meestal uberhaupt hogere bedragen dan wanneer ik aan de deur zou geven
Hier komen ze niet. Wel voor lidmaatschappen... :x En altijd hetzelfde, wat is nu £2 per week mevrouw? Euh...als ik iedereen dat moet geven veel! Krijgen ook weleens veteranen en ex-criminelen (foute beslissingen ergens gemaakt) aan de deur die meedoen met zo'n stichting van aan de deur verkopen. Zodat ze wanneer ze hun limiet raken kunnen studeren. De laatste was een veteraan die hierna voor loodgieter ging leren. Perfect, want die hebben we altijd nodig. Dus het is dat ze weer langzaam aan de maatschappij in kunnen. Daar heb ik weleens wat van gekocht, mocht ik het nodig hebben. Strijkplank overtrek, theedoekje etc. Heb ook een paar keer gezegd dat ik niks nodig had en ze veel succes gewenst. Vind dat een heel goed iets, want zo krijgen ze toch ervaring en kunnen weer bouwen aan een mooie toekomst. Sommige schamen zich er wat voor, maar voor mij nergens voor nodig. Moeten allemaal ergens beginnen toch?
Heel soms geef ik wat aan de Leger des Heils man op het wkc. Maar mensen die aan de deur komen niet. Ik wil zelf de keus hebben of en wanneer ik een goede doel steun. Man geeft echter elke collectant een bedrag.
Het zou pas hypocriet zijn als we haar wel lieten gaan (en zelf mee moeten om geld uitgeven) terwijl we echt niet achter het doel van de avond kunnen staan. Dat ene uurtje geld uitgeven aan eigen geknutselde frutsels en in de klas versierde cupcakes (jakkes!) heeft ze echt niets aan gemist hoor Bovendien is ze oud genoeg om te snappen wat onze beweegredenen zijn. En de leerplicht reikt niet tot 's avonds, en dus zijn er veel meer kinderen van wie de ouders geen zin hebben in dat soort poespas, en dus sowieso al niet komen opdagen.
Dat je die avond niets uit wilt geven omdat je niets hebt met het doel dat kan ik nog begrijpen maar dat je dan niet even met je dochter gaat kijken gewoon alleen al om er aanwezig te zijn vind ik wel heel erg vreemd. Hier hadden ze vorig jaar ook een feest met kraampjes waarbij de opbrengst ging naar een doel waar ik niets mee had. Wij zijn wel gegaan maar hebben niets gekocht. De kids staan daar sowieso al heel anders in dan wij dus die liggen er echt niet wakker van dat jij niets uitgeeft ( althans mijn kinderen. )