Onrustige nachten door speenen/of sprong wat doen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Maagd, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi hoi,

Mijn zoon is nu 25 weken oud. Hij slaapt met een speen en is de laatste weken erg onrustig. Al ruim 2 maanden slaapt hij snachts niet meer door en kunnen we soms 2 keer soms 10 keer uit bed om z'n speen terug te geven, maar de laatste dagen is het extreem.

Volgens het Oei ik groei boek zit hij nu al een paar weken in een sprong. Overdag was er tot afgelopen weekend niets aan de hand, maar nu is hij ook overdag onrustig en veel huilen/krijsen. Snachts dus constant z'n speen vragen. Is dit puur z'n sprong (en gaat het over?) of is hij te verslaafd aan z'n speen en moeten we hem dit afleren en hoe doen we dat dan?
    Ik zou graag van die gebroken nachten af willen.

Iemand ervaring hiermee en vooral: heeft iemand tips?

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter sliep met 8 wkn al door en wordt de laatste tijd ook vaak wakker voor het speentje. Soms 2x en soms 6x heel vermoeiend... Gelukkig slaapt ze altijd direct door nadat we het speentje terug in haar mond stoppen. Nou heeft ze de laatste tijd veel gerommeld... Tandjes, oorontsteking, sprongetje, verkouden. De 26 wkn sprong was drama maar voornamelijk met overdag naar bed brengen, brullen en kort slapen, maar na 5 dgn was het over. En s nachts wordt ze nog steeds af en toe wakker en s morgens ook wat vroeger dan normaal. Ik merk wel dat als ze wat meer voeding heeft gehad dat ze dan minder vaak wakker wordt. Ik denk dus dat het ook daarmee te maken heeft maar een fase zou ook heel goed kunnen. Wij geven ze iets meer voeding maar ik ga haar niet volproppen... 2/3 keer speentje geven s nachts kan ik mee leven...

3. stephaniesv

stephaniesv Actief lid

9 apr 2013
    169
    0
    16
    Ik snap dat je er graag van af wilt, wij hebben het ook gehad dat ze steeds haar speentje kwijt was soms wel 7-8 x per nacht maar als je kindje straks zelf een speentje kan pakken is het over.

Hier hebben we het ook gehad met de 8 mnd sprong (die was misschien nog wel heftiger) en het gaat vanzelf over! al lijkt dat misschien ver weg..

succes!

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

S. rommelt ook weer extreem s nachts. Nou heeft hij geen speen dus dat is het niet maar hij wordt wel wakker en dan is het krijsen en niks werkt. Ik ga maar weer uit van een fase......

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Tanden of kiezen?

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Inmiddels zijn er 2 tandjes door (2 in 1 week) maar nog steeds is hij onrustig. Snachts tussen de 1 en 12 keer uit bed voor zn speen.
    Niemand tips hoe daarmee om te gaan?

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Nee geen tips...verdragen en uitzingen, hier ook namelijk. Heb haar wieg (slaapt nog in wieg want is mini) naast mijn bed gezet zodat ik het met mijn ogen dicht kan doen. Scheelt weer...

8. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hier een dochter die onrustig werd van de fopspeen. Deze niet meer gegeven toen zocht ze zelf wat bij zuig sabbel behoefte

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    M'n zoon wil niet in slaap vallen zonder speen. We zijn druk aan het oefenen at hij zelf z'n speen pakt en dat gaat overdag redelijk goed. Snachts pakt hij z'n speen ook wel eens want als ik naar bed ga kijk ik altijd even bij hem en is z'n speen vaak uit maar kom ik snachts of smorgens bij hem dan heeft ie m in.. dus blijkbaar pakt ie m snachts ook. Heel af en toe gaat het snachts goed.

Deel Deze Pagina