Ik heb ook eens zoiets gehad. Ik ging met de trein en toen vroeg een man of ik geld had voor een treinkaartje, met een heel verhaal wat ik niet heb afgeluisterd. Ik dacht hoe kom je dan hier, als je geen geld hebt voor een treinkaartje maar blijkbaar wel ergens anders woont. Ik vind dat altijd een beetje onbetrouwbaar. Ik heb ook bijna nooit geld in mijn portemonnee (ik pin altijd alles of mijn lief betaald), dus zeg altijd sorry ik heb geen geld. Toch vind ik het wel moeilijk om dat te moeten zeggen, omdat ik weet dat wij het té goed hebben, maar ja...
Nee. Heb het wel eens gedaan, maar toen later bedacht ik me dat het toch wel erg op een junkie leek. Stupid me. Wil daar niet aan mee werken. Zou trouwens met alle plezier iets te eten of te drinken voor iemand kopen, maar geen geld.
Die man die hier bij de appie staat hangt elke avond in de kroeg bij de gokkast. Tja daar geef ik mijn geld niet voor. Ik doe het dus niet. Ik heb wel eens met een hele groep gepicknickd in utrecht in een park. Superveel eten over (broodjes, koek, chips, drinken) en we kwamen 2 zwervers tegen die geld wilden. Van ons mochten ze wel die tassen met eten hebben, maar dat wilden ze niet, ze wilden liever geld voor een 'hamburger' Tja graag of traag. Eten of niks dus.
ik snap het wel maar weet je aan de andere kant blijft het zielig, niemand wil verslaafd zijn en als je nou eenmaal verslaafd ben is het voor veel mensen moeilijk om er van af te komen.
Volgens mij zie ik hem ook weleens in tram 2. Ik geef hem niks! Heel soms geef ik weleens iets aan een straatmuzikant of koop de straatkrant.
Gaat het alleen over geld? Want dan is het nee! Ik geef wel vaak een stuk fruit aan dak en thuislozen. Ze staan hier vaak voor de appie en geef ze dan een banaan, handje aardbeien , mandarijntje.. Nouja net waar ik van aan het snaaien ben want krijg in de appie altijd trek.. Ik koop wel vaak de straatkrant, is nu een andere variant op maar zie m niet zo veel. Ik let dan wel altijd op de maand want als ze een oude partij hebben geregeld dan is al het geld voor hun ipv de straatkrant constructie. Daar moeten ze zich ook voor aanmelden geloof ik, is een bepaald systeem. Maargoed daar kan ik achter staan dus die koop ik wel! Maar dat is ook geen geld geven..
Nee, ik geef eigenlijk nooit geld.. Als ik nog wat te snaaien in mn tas heb bied ik die wel aan.. Maar 9 van de 10x willen ze dat niet.. Tja, dan kan je op je vingers natellen dat dat niet gebruikt word om eten te halen.. Af en toe gebeurd het me wel dat ze het aannemen hoor, dus ze zijn niet allemaal zo.. Hier bij de C1000 staat altijd een man met accordion.. Hij krijgt een euro in het bakje.. Hij ziet er niet laveloos of raar uit, maar hij kan onwijs goed spelen.. Toen ik hoogzwanger was liet ik de tas vallen en hij stond er op om het voor me op te rapen, want ik was zwanger.. Erg vriendelijke man.. En als je niks geeft ook hoor, dan wenst hij je alsnog een fijne dag..
Ik geef ze ipv geld altijd een appel, banaan, of zak chips ofzo Meisje is me dan altijd dankbaar en roept en lacht altijd vriendelijk naar me. Het gaat dan meestal om van die daklozekrantverkoopsters
Hier ook toevallig bij de C1000 (alleen dan brabant hihi) volgens mij een zigeuner kan heel goed spelen maakt er altijd een feest van voor de kindjes en zegt aardig gedag , dan laat ik de kindjes wel eens wat erin gooien...
ik snap dat jullie geen geld geven als ze zeggen dat het voor eten is en hun eten aanbied maar wat als ze zeggen dat het voor een slaapplaats in het legerdesheils is? dan hebben ze toch niets aan het eten wat je aanbied?
Ik zie ze al denken (al glimlachend) vies vuil ****** wat moet ik nu met een banaan geef me geld muts haha (grapje zo zie k het voor me hihi)
Ja ik ben vrij nuchter dus, ik zeg daarom ook altijd als je echt wilt.. is er altijd een uitweg! Maar zulke mensen willen niet! ik weet het me oom is ook overleden aan een overdosis namelijk.
Nee, ik ben er wel eens 1 tegen gekomen en die vroeg om geld inderdaad. Ik wou hem geen geld geven maar bood hem mijn boterham aan. Nou dat was te min voor onze bedelaar. Althans zwerver (weet niet of dat hetzelfde is )
Eens... eigenlijk kunnen we allemaal in zo'n situatie terecht komen..... iedereen kan depressief worden... van daaruit kun je zo afglijden....
Die drinken ze dan! Maar wat zie ik aan je onderschrift!!! Wat ontzettend fijn! Héél erg gefeliciteerd. Ik duim heel hard voor jullie dat het goed blijft gaan!
haha ja daar ben ik dan weer te lui voor, moet ik weer helemaal opnieuw op de tram wachten zou jij dat wel doen?
Niet aan bedelaars, wel soms aan zwervers die niet bedelen (en dan maakt het me ook niet uit of ze daar drank van kopen - dat is hun eigen keuze), straatkrantverkopers en straatmuzikanten. Dit alles niet dagelijks, we wonen in een gehucht waar dit alles niet veel voorkomt.
oo, ik wil echt heeel graag afvallen (ik ben verslaafd aan koolhydraten) maar toch lukt het niet wat vervelend van je oom!