Geef jij je kind eten wat nog niet betaald is?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij eten wat nog niet betaald is?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Na aanleiding van een ander topic. In de super

Als jij met je kind(eren) in de supermarkt bent, geef jij ze wel eens eten uit de winkel wat je nog niet betaald hebt?

Persoonlijk vind ik dat echt not done.
    Ik vind dat kinderen moeten leren dat ze niet zomaar iets uit de supermarkt kunnen opentrekken en opeten.
    Als ze honger hebben, dan moeten ze toch echt even wachten.
    En anders vind ik dat je maar een zoethoudertje van thuis mee moet nemen die je ze dan kunt geven.
    Je kunt wel zeggen 'ik betaal er toch voor' maar naar mijn mening hoor je eerst te betalen en dan pas te eten.
    Ik pak toch ook geen blikje cola uit het schap, maak het open en dan ermee naar de kassa.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe het niet, vind het ook not done. Maar heb het wel eens gedaan bij Eva :), maar kom er nu dus op terug ;).

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik ben het met je eens consider.
    vind het ook niet meer dan normaal om even te wachten tot na de kassa.

4. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik doe het wel..niet voor mezelf, maar wel bij mijn zoon. Mja ik kom al jaren in de winkel en ze kennen me ondertussen wel hahaha

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja hoor ik heb dat weleens gedaan met rozijntjes ofzo... en ze krijgen altijd een vers broodje... vinden ze hier in de supermarkt geen probleem anders deed ik het niet....

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind het echt ontzettend not done.
    Wat voor een voorbeeld ben je dan voor je kind? Die denkt later dat het normaal is om alvast dingen te eten in de winkel.

Hoeveel moeite is het om even iets lekkers van huis mee te nemen? Als je al zoethoudertjes nodig hebt..

7. Que

Que Niet meer actief

Ik heb het hem 2x gegeven. En dat was meer omdat wij niets bij ons hadden en hij de hele winkel bij elkaar gilde. Dan heb ik zoiets van hier even snel een soepstengel. Dan is hij weer stil en kunnen wij maar zeker ook de andere mensen in de supermarkt rustig boodschappen doen.

Moet je er wel bij zeggen dat ik de laatste keer het bij de kassa deed toen ik het op de band aan het leggen was. En mensen naar mij keken van kan dat jongetje niet wat rustiger doen...:D

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee, ik doe dat niet. Vind dat ze prima kan wachten totdat iets betaald is.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Toen de oudste rond 1 jaar was deed ik het wel eens als ik een zak krentenbollen kocht. Later ben ik daarvan afgestapt en nam zelf een bolletje mee, voor in de winkel. Tegenwoordig als hij iets uitzoekt gaan we altijd eerst betalen en dan mag hij er wat van nemen. Vind dat toch een stuk netter.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee dat zou ik echt nooit doen.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik ben het helemaal met je eens consider, ik vind het ook not done.
    Dan krijst mijn zoon maar even als hij zijn zin niet krijgt, volgende keer doet hij het niet weer.

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    als het kapje van een heel brood ook mee teld, ja dan doe ik het ook!
    Ik heb nog nooit een zak snoep of een pak van iets open gemaakt voor ik betaald heb, niet netjes en ik zie het mij al gebeuren, dat bij de kassaband alles uit de verpakking valt omdat het open is! hahahah
    Maar het korstje van een heel brood, ja dat doe ik dus eigenlijk altijd! De kids rekenen er eigenlijk altijd op. Weet niet waarom, want eigenlijk is het hetzelfde maar toch vind ik dit anders....hahahaha(de zak kan weer netjes dicht...)

13. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee, nooit gedaan vind dat echt niet kunnen. Gewoon netjes wachten tot er betaald is en dan kan ze iets krijgen. Dat weet ze en daar maakt ze echt nooit een punt van.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er wordt hem altijd vanalles aangeboden; broodkap, blokjes kaas, druiven, dus dan mag hij dat koekje uit het rolletje dat IK heb gepakt ook. Hier bij mijn super kan dat allemaal.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en wat betreft dat je je kids een slecht voorbeeld geeft, ze weten dondersgoed dat alles wat we in de kar leggen ook betaald moet worden en dat ze niks zonder toestemming mogen pakken en opeten.... dus tja.... van mij krijgen ze altijd een broodje en soms als ik niks meer bij me heb haal ik een zakje rozijntjes en krijgen ze beide een doosje....

maar niet als ze erom lopen te gillen en te drammen hoor! die tijd heb ik gehad in de supermarkt... vreselijk! heb ze toen dus helemaal niets meer gegeven totdat ze het beide snapten....

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

nee al moet ik wel eerljk bekennen dat tijdens het boodschappen op de band zetten mijn dame een pak koekjes uit de kar had gepakt en een koekje had gepakt.
    waren ook nog eens chocolade koekjes dus ze zat helemaal onder.
    heb gezegt dat dat niet mocht want mama moest toch echt eerst betalen.
    maar diep van binnen moest ik wel even lachen

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit. :)

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja hoor hier krijgen ze altijd een broodje in de winkel. En als ik knijptoetjes haal dan haal ik er voor de jongste ook één uit en mag ze die. Ik zie het probleem niet, hier in de winkel ken ik iedereen en ze hebben mij er nog nooit raar om aangekeken. Ik betaal het toch..het is niet zo dat ik het steel.

Daarbij heb ik het bij mijn oudste ook zo gedaan en zij weet heel erg goed dat je gewoon moet betalen voor je spullen! Als ze namelijk een broodje had in de buggy dan leerde ik haar dat te zeggen tegen de caissere omdat dat broodje nog betaald moest worden.

Tegenwoordig is helemaal niks meer normaal lijkt wel.. je kan beter een wandelende etalagepop worden want dan kun je ook niks fout doen. Jullie doen net of het associaal is ofzo en dat vind ik not done.

19. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Nog nooit gedaan, maar zie het probleem ervan niet zo. Ik geloof absoluut niet dat je dan meteen leert dat je kind niet meer wachten kan hoor.

20. Que

Que Niet meer actief

Mijn zoontje schreeuwt alleen als hij in de kinderwagen zit want als hij in een kar van de supermarkt zit is het allemaal geen probleem!

Hier dus gewoon kinderwagen neerzetten en met de winkelwagen verder :D.

Maar ik denk ook wel dat het verschilt van supermarkt. Dus als je in een supermarkt komt waar je zelden/nooit komt en je doet het dan.... ja.... zou ik het denk ik nog doen...

Maar goed ik vind dat een ieder dat voor zich moet weten.

Deel Deze Pagina