Geef jij je kind eten wat nog niet betaald is?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij eten wat nog niet betaald is?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wat ik bedoel is: bekijk het vanuit het oogpunt van de (supermarkt)eigenaar. Die zijn echt niet blij met aangebroken niet betaalde verpakkingen. Hoe kunnen zij er nou op vertrouwen dat jij terugkomt om die krentenbol te betalen?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.846
    113
    Haha, sorry hoor, maar dit slaat nergens op. Ja, er kan van alles gebeuren, maar ik zou dan zelf wel zo netjes zijn om dan de volgende dag als nog terug te gaan en het netjes te vergoeden.
    (Ik heb overigens dit dus 2 keer gedaan, 1 keer 1 bruin broodje uit een heel brood gehaald en 1 keer een rijstwafeltje voor mijn dochter en toen heb ik dus gewoon de boodschappen kunnen betalen.

Jij kunt dus ook al niet meer in een restaurant gaan eten of wat dacht je van tanken? Stel nu dat je dan geen geld hebt of wat dan ook. Je kunt ook echt te ver denken.

3. Juul84

Juul84 Niet meer actief

:D:D

Ik vind het ook een beetje overdreven alhoewel ik wel achter het principe sta; ik leer mijn dochtertje ook dat mama eerst moet betalen en daarbij vind ik het niet nodig om haar altijd zoet te houden met eten. Ik vind wel dat er een verschil zit of je het af en toe een keertje doet of standaard elke keer als je naar de supermarkt gaat.
    En tsja, er zijn zoveel dingen van andere moeders die ik dan weer asociaal/not done vind. Maar ik ga me er niet druk om maken hoor.

De hele opvoedtendens van nu (alles moet vooral 'leuk' zijn voor kinderen, kinderen hoeven zich niet zo aan regels te houden want ze mogen toch lekker kind zijn), irriteert mij wel. Ik ben dan weer meer van de ouderwetse normen en waarden. Maar dat terzijde :p

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha aangezien ze het artikel niet achter kunnen laten laten ze waarschijnlijk het kind achter zodat de winkelier zeker weet dat ze komen betalen ;)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.846
    113
    Ik heb in de supermarkt gewerkt jaren geleden als bijbaantje en de manager vond het geen enkel probleem als een kindje wat te eten kreeg en bovendien hoe vaak zou het nou voorkomen dat iemand een kar vol met boodschappen laat staan? Zonde van de tijd dat je boodschappen hebt gedaan zeg.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik persoonlijk denk

en dat wil niet zeggen dat ik er ook van uit ga dat jullie dat doen

maar dat men vaak de kinderen wat geven om ze zoet te houden... en persoonlijk vind ik dat je dat ook wel op een andere mannier kan doen! maja het is natuurlijk wel lekker makkelijk...

en ik vind ook niet dat omdat het kinderen zijn alles maar moet kunnen.

7. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Jij komt terug zeg je. Accepteert de winkeleigenaar dit ook? Hoe weet hij dat je terugkomt? Ga je je kind daar laten? Ik vind het gewoon niet netjes en vaak ondoordacht. Dan zal ik ver gaan, maar jullie niet ver genoeg.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat zij er sowieso niet blij mee zijn als een klant met volle winkelwagen er bij de kassa achterkomt dat hij/zij de portemonnee is vergeten. Zoals eerder gezegd: de diepvriesspullen kan hij weggooien, en als hij heel netjes is de koelingspullen ook.
    En als een klant twee volle boodschappentassen laat staan heeft hij er sowieso veel werk aan om alles terug te zetten, als die klant niet meer komt opdagen.

Dus of er dan nog een aangebroken zak krentenbollen tussenzit of niet, het zal hooguit een druppel zijn die de emmer doet overlopen, maar balen doet hij toch al van zo'n aso die het wel apart laat zetten, maar niet terug komt. En zó een aso ben ik dan weer niet.

9. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het ging me hier niet om het eten hoor (dat is echt hooguit een paar keer gebeurd toen het echt niet anders ging).

Het ging me hier om het feit dat het (te) makkelijk is om tegen anderen te zeggen dat ze iets 'gewoon moeten negeren'.

10. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    weet je wat ik pas aso vind??? Dat mensen bijvoorbeeld een pak koek openmaken, de helft opvreten en de rest tussen het hondenvoer gooien. Dat is pas aso! Ik snap echt niet wat het probleem is als ik mijn kind een krentenbol geef en de rest afreken bij de kassa.

11. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ghehe :p

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    pciesss

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.846
    113
    Ik ben niet op alles voorbereid, maar je doet er zo moeilijk over. Het is dus tot nu toe 2 keer voorgekomen in 4 jaar, laat ik dat voorop stellen. Het gebeurt wel eens dat mijn zoontje (die is een moeilijke eter) thuis niet of weinig eet. Die keer dat wij dat dus deden, had hij weer niet goed gegeten en hij wilde in de winkel zo graag een sneetje brood, dat ga ik mijn kindje dan dus echt niet weigeren. Hij is nu 4, nu doe ik dat niet meer, maar toen hij 2 was vond ik het een heel ander verhaal.

14. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kwam er een keer na het haren knippen van mijn oudste achter dat ik mijn portemonnee in mijn andere tas had zitten. Is een beetje hetzelfde verhaal. Toen heb ik mijn mobiel achtergelaten bij de kapper, ben de tas op gaan halen en had binnen 10 minuten alsnog betaald.

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik denk dat dit ook vaak de hoofdreden is, inderdaad lekker makkelijk.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik doe altijd bij dezelfde winkel boodschappen en heb het toevallig weleens met de eigenaar erover gehad. Die vindt het niet erg zolang het betaald wordt. Dus dat argument gaat hier niet op.

17. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zie aan het aantal pagina's dat het een hele discussie geworden is. Ik heb de eerste en laatste 2 pagina's gelezen.

Ik ben het eens met zogelukkig, mora en bri.

In principe ga ik ook voorbereid van huis en vind ik dat ze even kan wachten, maar het gebeurt gewoon wel eens dat ik op een bepaald moment in de super kom terwijl ze honger heeft. Ik heb haar dus ook wel eens een enkele keer een eierkoek of een broodje gegeven voordat ik afgerekend had. Ik zie daar echt het kwaad niet van in. En zolang mijn dochter bij de kassa nog roept: "mevjouw, mij bjoodje ook talen" denk ik niet dat zij denkt dat ze het gratis mee mag nemen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.846
    113
    Nou, ik weet niet waar jij woont, maar ja, hier in het dorp waar ik woon (en dus boodschappen doe) accepteren ze dat.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sjonge, jonge, hoe een simpele vraag toch weer in een zaak van leven of dood kan veranderen.....
    Wat als, wat als, wat als.... dan kun je toch helemaal geen poot meer verzetten op deze wereld, als je altijd bij alles maar moet denken: Wat als?

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb dat dus wel een keer gehad :) We ging van die Bell Photo foto's maken maar moesten een poosje wachten. Ik had thuis wat geld in mijn jaszak gedaan. Deze keer maakten ze de foto's in de winkel zelf. Dus ik gaf femke vast een krentenbol toen we moesten wachten (een brulkind op de foto is ook niks... ;)) Vervolgens zijn we klaar en lopen we naar de kassa.
    Had ik ponden in mn zak gegooid ipv euro's... :):):)

Ik heb toen de zak krentenbollen aan de 'bakmevwouw' gegeven en gezegd dat ze er al 1 uit had gegeten en dat ik verkeerd geld mee had, maar dat ik zo terug kwam om die zak op te halen en af te rekenen. Dat was gewoon hier bij de vaste supermarkt en ze deden er helemaal niet moeilijk over.

In het dorp waar wij eerst woonden kregen de kinderen vaak een banaan of een appel van de baas ;).

Deel Deze Pagina