Geef jij je kind eten wat nog niet betaald is?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij eten wat nog niet betaald is?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat doosje eitjes viel ook per ongeluk, hij zette het niet goed terug. Is mijn verantwoording, mijn kosten.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wat ik wel erg jammer vind is dat mensen elkaar nu gaan aanvallen, en dan dan nog vaak om redenen die er niet eens zijn (sommige moeten leren lezen)

Ik zelf heb een mening en die heb ik gegeven, verder vraag of merk ik dingen op omdat ik het interesant vind hoe een ander daar over denkt, en vooral wat de achterliggende gedachte is.

Maar laten we het leuk houden alsjeblieft

en de mensen die dit een nutteloze/onzinnige/ of wat dan ook discussie vinden horen hier niet helemaal thuis denk ik en moeten maar snel een ander topic binnenstappen.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

even toelichten: laatst hadden we een klein winkelkarretje, voor kinderen. en daarin hadden we 10 potten mayo in de aanbieding gekocht, maar die vielen eruit omdat het karretje open kon aan de achterkant en dat wisten wij niet. Dus alle potten kapot. Nu hoefden wij niets te betalen, maar gevaarlijk was het wel.
    maar als hij het met opzet kapot had gegooid zou ik er anders over denken.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik zie wel eens mensen die hun kinderen bijvoorbeeld een broodje geven. Mja, zo lang je het betaalt, is er niets aan de hand, vind ik. Ik zou het overigens niet gek vinden wanneer een werknemer van de supermarkt iemand er dan even op aanspreekt (van;'Vergeet u dat niet te betalen straks?' oid).

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    dat is toch ook prima, maar vond je reactie op mijn eerste berichtje over komen alsof ik..je vanalles zou opleggen, alsof ik dat kan...;)
    wat mij betreft iets te heftig, maar dat komt dan wellicht door reacties van anderen waar je je aan ergerde....;)

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

mijn bezwaren? het zal mij een worst wezen wat een ander doet.

Ik vroeg het me alleen af, omdat ik niet snap waarom een kind per se iets ongeopends moet open maken terwijl er ook een alternatief geboden wordt. Dan lijkt het mij dat ik mijn kind het verschil leer tussen iets wat je krijgt en iets wat je zelf pakt.

Meer niet hoor...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, jij had geschreven dat je je kind MOET leren. Dat zal niet zo bedoeld zijn, maar je had het wel over moeten....

8. adi

adi Niet meer actief

O Gut, wat een discussie weer.

mag ik even meedoen? (ik heb de helft niet gelezen, maar kan me de strekking van de discussie wel voorstellen :p).

Nou, hier krijgen ze in de winkel af en toe een doosje rozijntjes of een sapje terwijl ik aan het shoppen ben. Dat betaal ik vervolgens netjes bij de kassa.
    Als ik iets laat vallen in de winkel betaal ik dat ook. Die service is zeer verschillend per winkelketen. Bij een AH zouden ze het niet in hun hoofd halen om je op af te rekenen, terwijl Lidl bijvoorbeeld het niet als onderdeel van hun service ziet.

Oh, en ik lees hier dat een kind van 2 moet kunnen weten wat GRATIS is en wat niet???
    Jullie kinderen van 2 hebben blijkbaar verstand van geld en de betalingssystemen? Ze weten dat een artikel in de supermarkt een waarde vertegenwoordigt die mama uitgedrukt in geld (of een pinpas) aan de kassa moet betalen voordat het eigendom van het artikel overgaat? Nou, de mijne niet :D

Ze snappen nog echt niet wat het verschil is tussen die meneer die een blokje kaas aanrijkt in de winkel, en de meneer/ mevrouw die bij de kassa aan het piepen is, en de spullen over de band rolt. Ik heb nooit eens bij stil gestaan om ze het begrip 'betalen' nu aan te leren, daar snappen ze toch niks van.

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Wow 35 bladzijdes al!!
    Ik heb net heerlijk zonder kinderen boodschappen gedaan, wat een rust hihi!

10. raspberry

Dat was voor mij ook het kopje 'per ongeluk' geweest.
    Mijn kind met een doos eieren in handen en dat niet goed terugzetten, is niet 'per ongeluk', want een kind van 2 moet geen dozen eieren vasthouden, dat kan niet goed gaan. Dat moet ik dus voorkomen, en dat zou ik dan dus weer wel zelf betalen.

Het is mij een beetje hoe het gaat. Als mij een pot uit handen glibbert, maak ik gebruik van de service van de winkel. Als ik stom doe en beter op had moeten letten, zijn het mijn kosten.

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ;)zucht.....waar is die slak waar zout op moet ja...moet!
    helemaal schuldig ik beken... ik heb het woord "moet" gebruikt, maar als je een beetje kan lezen begrijp je vast wat ik bedoel.....

12. raspberry

Hihi, hier is het ook 'van mij' (in Thirza's woorden dus), zodra het in de kar ligt....
    :D

13. adi

adi Niet meer actief

Deze topic gaat volgens mij niet over iets wat een KIND openmaakt in de winkel en gaat eten (is een heel andere discussie, en daar ben ik pertinent op tegen). Maar dat een ouder een artikel wat ie eigenlijk mee naar huis wilde nemen, in de winkel ALVAST openmaakt en aan het kind geeft om te eten.
    Ik vind het een wezenlijk verschil.

Er is een verschil tussen een kind dat gillend in de winkel naar een pak koekjes in de schap wijst en gil: 'ik wil dit NU!', of nog erger, zelf uit de schap trekt en open maakt.
    En een kind dat in de wagen zit, zich verveelt of honger heeft en dat de moeder iets uit de wagen (!) openmaakt en aan het kind geeft.

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wow... Nog ffkes over dingen in de winkel laten vallen, over de rest zal ik het niet (meer) hebben...

Zelf stoot ik weleens wat om in de winkel, en no way dat ik daar voor betaal. Dan staan de potten driehoog al te wankelen in het schap en wil ik er 1 hebben. Nou, dan mag je wel vier handen hebben, dan red je het nog niet om er een potje ongeschonden uit te krijgen. Bij diezelfde supermarkt zetten ze telkens op een andere plek stapels aanbiedingen neer en net zo vreemd en wankel gestapeld als de potten. Nu ben ik er op bedacht, maar in het begin niet en ging er nog wel eens wat om. Ja sorry hoor, zelf pleur ik de boodschappen toch ook niet zomaar in de kast. Ben ook wel een kluns, maar toch ;) Gelukkig zag de supermarkt in dat het niet makkelijk was en doen ze het nu alleen nog maar met wcpapier en pakken koffie :p

Wat ik bedoel is, omvallen is niet altijd jouw schuld (in mijn geval: biiijjna nooit ;)) en dan ga ik er ook niet voor betalen.

15. raspberry

Ik was er niet over gevallen, maar vervolgens reageer jij gepikeerd op zogelukkig dat jij niks over moeten had gezegd. Nouja, dat had je dus wel...
    Dus vandaar mijn reactie. Als je dit soort dingen niet wilt, moet je je post even nalezen, voor je op versturen klikt...

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113

aaaarrrggg weer dat woord moet... ik heb alleen gezegd dat je het een kind van 2 best kan leren ik heb niet gezegd dat een kind van 2 dat moet kunnen....

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi, het is nog niet voorgekomen hier. Die van mij krijgt een fles, soms tijdens het winkelen als ze niet kan wachten (met onze drama-queen hebben we vaak een noodfles achter de hand).

Maar goed, ik kan me zo voorstellen dat het - bij uitzondering - wel gebeurt, zeker met hele kleintjes. Als ze zakgeld krijgen en geld gaan begrijpen zou ik het niet meer doen. Dingen nu - op deze leeftijd - voor haar neus in de mand leggen terwijl ze honger heeft en ik niks bij me heb.... dat vind ik zielig. Zij snapt echt nog niet waarom het eten wel in zicht ligt terwijl ze er niks van krijgt. Gewoon verpakking meenemen en afrekenen.

Ik zou het trouwens ook wel lastig vinden om bijv. een eigen liga/appel/doosje rozijntjes te geven en dan niet af te rekenen... terwijl het voor het winkelpersoneel mss niet duidelijk is dat ik die van huis heb meegenomen. Hoe bewijs je dan dat die al van jou was?

18. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik weet weer waarom ik me nooit eerder in dit soort dicussies mengde.....
    ik mag toch zeggen wat ik van haar post vond, en het is heel knap dat jij kennelijk kan horen aan mijn geschreven woorden dat ik gepikeerd ben.... wat ik niet ben...(inmiddels wel maar dat heeft niets met de posts van zogelukkig te maken...)

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zo, in een paar uur tijd uitgemond in een discussie:D

Ik ben er ook wel een beetje verbaasd over hoor, speelgoed open maken in de action voordat er betaald is..
    Halve maaltijden (bij wijze van dan he;)) die worden gegeven tijdens het boodschappen doen...
    Maar goed, het zal me een zorg zijn hoe een ander het doet, maar had nooit verwacht dat zoveel mensen hun kids wat te eten geven in de winkel..

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

voor mij heeft het niks met perfect ofzo te maken. het is gewoon niet van jou op dat moment nog. zo simpel is het eigenlijk. verder helemaal niks.

Deel Deze Pagina