ik heb in eerste instantie nee gezegd, maar bedacht me eigenlijk gelijk naderhand dat ik het bij de kassa weleens gedaan heb, -alvast een krentenbolletje als we de spullen op de band aan het leggen zijn. Eigenlijk JUIST zodat de kassiere het ziet. En dan was het dat m'n kar hartstikke vol zat en ik anders niet rustig (voor de mensen achter me) uit kon laden. Meestal krijgen ze wat ná het betalen, dat leer ik ook... zelfs al ben ik nog aan het afrekenen maar dan is het al gescand. Maar toen ze kleiner was en nog niet kon praten, is het dus wel eens gebeurd. Ik vind het ook niet zo'n ramp.
nee, ik doe het niet. Heb gisteren nog een rondje supermarkt gedaan met een jankend kind omdat ze een banaan wilde die in m'n karretje lag. Heeft ze toch echt pech, ze wacht maar tot we buiten zijn. En toen we buiten waren moest ze hem ook niet meer. Meestal zorg ik wel dat ze iets van een cracker ofzo krijgt, heb ik altijd wel bij me, maar dat helpt niet want als ze iets "lekkerders" ziet gaat ze daarom miepen. Van mij krijgt ze pas als er betaald is.
Nee, nog nooit gedaan en zal dat ook niet doen.. Vind het onbeschoft.. Je hebt er nog niet voor betaald.. Dus feitelijk is het (nog) niet van jou.. Lenn heeft wel een periode gehad dat hij de rozijntjes uit de kar wilde, nog tijdens het boodschappen doen.. Heeft een dikke 10 minuten gekrijst.. En ja, iedereen keek en smoesde, maar interesseert me vrij weinig.. Na het betalen mag hij als hij lief is geweest iets lekkers en anders krijgt hij het bij de kassa (bananensnoepje).. Zeurt hij erom, dan krijgt hij niks.. En hij lijkt het te leren, zeurt eigenlijk nooit meer om wat lekkers..
Hier krijgen ze ook standaard het kapje van het brood. ik denk dat ze over een tijdje echt wel begrijpen dat je niet zomaar iets uit de schappen haalt en op eet. Ik denk dat je kinderen dan qua verstand toch iets te laag inschat. Ze weten precies wat voor kleine kindjes is en wat niet.
Maak er niet zo'n probleem van. Komt eigenlijk sowieso zelden voor, maar een zeldzame keer dat ik vast iets geef. Is denk ik 1 of 2 keer gebeurd? Kan het me niet zo goed herinneren. Maar als ik daar al moeilijk over moet doen.. Ik haal niet iets uit de verpakking om het vervolgens terug te leggen. Ik ben binnen dat moment en 5 min bij de kassa en reken het af. Big deal.
niet bewust hahah gebuert hier heel af en toe nog wel eens per ongeluk. die kinderhandjes zijn zo snel. ff een verrasingsei je wil neit weten hoe snel die dingen los zijn haha. en wat onze dochter altijd deed is de komkommer aaneten haha. heb zelf ene keer gehad bij de lidl hier dat ik hem trug mocht leggen, heb dit natuurlijk neit gedaan want mijn dochter had het ja zelf gedaan. dus was mijn eigen probleem dat mijn komkommer onder de hapjes zat hahaa. wel heel erg vriendelijk trouwens van de kassamevr.
Ik vind het ook not done....maar heb het wel gedaan:x Dan voel ik me niet op mijn gemak, maar een huilend kind is ook niet fijn. Als ze groter is hoop ik dit haar te kunnen uitleggen, nu is ze te klein.
Nee, ik heb ze gewoon altijd geleerd dat je eerst moet betalen en ze daarna iets mogen. Het is toch nog niet van jou?!
Daarom heb ik altijd liga's in mn tas zitten, heb ik altijd iets te eten bij me voor hoge nood. Dus nee, geef nooit wat in de winkel en mn dochter weet dat ook dondersgoed. Mn zoontje wilde laatst ergens in happen en toen riep ze ook 'Neee, eerst betalen!'
Nee. al moet ik eerlijk toegeven dat ik het vorige week zelf deed. Ik ben onwijs verkoude en door de koude lucht in de winkel kreeg ik verschrikkelijke kriebelhoest en dan echt tot kokhalsen aan toe... ik heb toen een pakje drinken gepakt... Maar normaal nee
Nee, echt niet. Ze moet leren dat alles wat in de supermarkt ligt eerst betaald moet worden en het dan pas van ons is. Is toch ook niet erg vreemd. Ik vind het ook altijd erg raar als ik mensen al pakken zie openmaken of zakken broodjes ofzo. Straks is je kindje ouder en dan trekt ie gewoon zo iets uit de schappen, nee bedankt. Als er stukjes kaas bij de kaasafdeling liggen mag ze daar een stukje van en dat is het.
In principe niet maar eht is vast wel eens voorgekomen hoor. En mijn oudste krijgt nog wel eens 1 sperzieboontje
Totaal geen probleem mee. Ik heb het zelf denk ik 2 keer gedaan en dat is al langer dan een jaar geleden omdat ze nu bijna 3 is en wel weet dat ze moet wachten totdat we thuis zijn maar als je een 1 jarig kind huilend in je kar hebt zitten snap ik heel goed dat je een soepstengel uit de doos pakt. Op die leeftijd snappen ze het principe van pinnen toch nog niet. En daarnaast vind ik het nogal een verschil of ze iets aangeboden krijgen van mama of iets zelf pakken. Ik zal mijn kinderen ook beide leren dat op straat eten niet netjes is maar dat doe ik ook nog niet als ze 3 zijn. Op die leeftijd mag je best een koekje in de wagen eten.
Idd zo is het bij mij ook. Het is echt niet dat mijn kinderen de supermarkt inlopen iets zien wat ze willen en het vervolgens opengaat. En in een normale situatie gebeurd het pas na het betalen. Maar in sommige situaties, zoals bijv de situatie hierboven bij een kriebelhoest, een kind dat zich ineens verslikt (pfft), een jankend en schreeuwend kind nou ja dan kwam het wel eens voor. Moet dat wel even toelichten. En dan vind ik het idd geen big deal, maar meer even 'noodzaak' voor het moment.
Dames, ik ben misschien een dombo hierin omdat ik geen kindje(s) heb. Hoe kan een kind juist honger/ trek hebben in die korte tijd dat je in een supermarkt bent? En als dat dan niet zo is betekent dat dan dat je als ouder toch stiekem toch toe geeft aan gejengel? Ik zie het wel eens en vind het eigenlijk not done, al kan ik me ook voorstellen dat ouders geen zin hebben met een krijsend kind rond te lopen. Dus ik zou denken nee, een incidentele keer bij nood, maar geen gewoonte van maken. (en nu nog eens zien wat ik doe in zo'n situatie als het nog eens zo ver komt)
Normaal gesproken nooit maar 1 keer had mijn zoontje erge dorst, was zijn drinkbeker vergeten. Het was echt dorst want vanaf de auto was het 'fup' en huilen omdat hij echt dorst had. Toen ben ik in de Dirk met een flesje water naar een medewerker gelopen en gevraagd of ik hem er alvast van mocht laten drinken, die zei ja hoor en deed het dus ook gelijk daar. Ik zou het niet ongezien doen want vind het niet kunnen en voor mijn gevoel was het iets minder erg omdat ik het vroeg en voor de medewerker deed. Anders voelt het zo stiekem. Dit is dus wel een uitzondering. Alle andere keren dat hij lekkers wil of bananen ofzo zeg ik dat hij moet wachten tot het betalen en dat accepteert hij ook.
Nee, ik vind dat ze moet wachten todat iets betaald is. Mijn moeder daarentegen doet het wel als ze met mijn dochter boodschappen doet...
ik doe t wel, hij krijgt altijd zo n afbak kaasstengel en heb er geen moeite mee maar 1x per week en alleen in die supermarkt.