Wij doen het nooit, vind het zelf gewoon niet prettig. Alleen is het me wel gewoon al 2x overkomen dat het dus wel (zo goed als) gebeurd is. Kwam gewoon omdat ik druk was met de andere twee kinderen en mn boodschappenlijst. Zo heeft de jongste dus 1x geprobeerd een stuk te happen van een in plasticfolie gewikkeld stuk kaas, daar zaten dus afdrukjes in van een paar tandjes. En 1x gehad dat ze een komkommer uit de kar gepakt had en daar een hap van genomen had. Achja, was voor haar toen vooral ontdekken, bedoel ze was denk een maand of 10-12. Maar buiten die 2x gebeurd het hier dus niet en inmiddels heeft ze geleerd dat ze niet aan de spulletjes in de kar mag komen ! Liefs Hanneke.
Nee, dat gebeurt ook bijna niet hoor, maar het komt wel eens voor idd. En van huis meenemen vind ik dus weer raar omdat ze dat dan bij de winkel verkopen .
Ja mijn man werkt heel veel en moet altijd de weekboodschappen alleen doen vaak met 2 kinderen, eigenlijk geen probleem gewoon duidelijk zijn , ik zet ze ook gewoon in de winkel in een hoek als ze niet luisteren, heb compleet schijt gekregen aan mensen die daar wat van vinden, luisteren zullen ze. De jongste die in het karretje zit moet handjes voor zich houden (dus niet van alles aanraken in het karretje of schappen) En gaat altijd goed, soms ook wel eens niet en hebben ze toch pech, ik ga ze niet omkopen of zoethouden met zoiets dan... Iemand zei iets over normen en waarden dat ze dat niet in 1 zin mochten gebruiken, ja normen en waarden verschillen wat ik goed vind dat vind een anders nog niet goed en andersom, dus verschillen onze normen en waarden van andere en dat kan en mag toch, welke normen en waarden WIJ onze kids willen meegeven daar past omkoperij, zoethouderij en toegeven aan gil en dramgedrag niet bij. Ik zou trouwens ook niets van huis meenemen ik vind dat je thuis gewoon eet, het is een plek waar je winkel en soms mag je iets proeven wat je krijgt van de meneer of mevrouw in de winkel maar meer niet..
` ik ga wel eens eerst naar de bakker waar mijn dochter een broodje krijgt en daarna naar de supermarkt, dan zit ze in het karretje te eten, daar maak ik me niet druk om, als iemand van mij wil weten waar ze dat broodje vandaan heeft geef ik daar eerlijk antwoord op en is er volgensmij geen probleem. als ze me niet zouden geloven mogen ze met me mee lopen naar de bakker om daar te vragen of we geweest zijn en of ze een broodje heeft gekregen of ze vragen het mijn dochter zelf, kinderen zeggen het meestal wel eerlijk.
Ja, ik doe het wel. Alleen een banaan en een wit bolletje. Ik doe het hier alleen in de buurtsuper en ik weet dat het hier mag. Heb het keurig gevraagd en dit was geen enkel probleem.
Niet helemaal ontopic, maar ik word compleet voor gek verklaard dat ik Lenn straf geef in de winkel.. Hier heeft hij nu 2x in de hoek gestaan in de C1000.. Net als thuis word hij ook daar in de hoek gezet als hij mij gaat slaan (leuk, die fases) Maar ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben
Ik had t niet over jou he....Ik noemde een situatie bij ons in het dorp. Waar je bij had moeten zijn om de situatie in te kunnen schatten.
Ik ziet het probleem niet zo om eerlijk te zijn. Ik betaal alles keurig. Ik heb echt maling aan wat de rest daar dus van heeft te vinden. Ik betaal het toch? Sterker nog, mijn dochter vindt het fantastisch om haar lege zakje, met prijssticker erop bij de kassadame af te te geven. Zo trots. Ik kan me niet voorstellen dat ik hiermee leer dat ze de hele winkel leeg mag plunderen. Een croissantje of een krentenbol is ons feestje. En niet om haar stil te houden. Ieder zijn ding. Zo vind ik straffen door in een hoek te zetten volstrekt belachelijk (alsof ze daar werkelijk gaat staan denken waarom ze er staat, daar geloof ik dus niet in). Maar joh, als een ander dat wel vindt werken, fijn toch? En dus laat mij dat broodje gewoon geven. Ik betaal m netjes en ze zit verder nergens met haar handjes aan.
het heeft JUIST te maken met normen en waarden, en die verschillen per persoon, mede door opvoeding en dergelijke. Normen en waarden - Wikipedia
ik vind als je een kind in de hoek zet in een supermarkt dat je je kind erg te kakken zet voor al die mensen! lijkt me niet echt goed en alsof een kind dan nog kan nadenken over wat hij fout heeft gedaan.... mijn oudste heeft ook haar buien gehad in de supermarkt maar ik heb enorm mn best gedaan om het gedrag te negeren ook als ze op de grond ging liggen schreeuwen, pak ik haar op en zeg hup lopen, en loop zelf door... en ja die blikken van mensen en zelfs opmerkingen werd ik heel zenuwachtig van maar heb er op een gegeven moment ook lak aan gekregen en dacht alleen aan mijn doel om mijn dochter manieren bij te brengen. heeft zeker een aantal weken geduurd maar het is helemaal afgelopen nu! erg vervelend en voor de mensen die zelf nog geen kids hebben en hun oordeel daarover al klaar hebben dan zeg ik alleen, wacht maar tot je zelf een kindje van rond de 2 jaar hebt!!! en dat is niet lullig bedoeld maar ik hoor het van iedereen met jonge kids die het zeker eens hebben meegemaakt en zich ook ongemakkelijk voelden en dachten ojee wat zullen die mensen wel niet denken dat ik mn kind niet de baas ben en dat soort dingen.... mijn dochter zeurde ineens om vanalles, snoepjes, koekjes, en ik heb mn poot stijf gehouden en telkens weer herhaald zolang jij dramt om snoepjes en koekjes en zulk gedrag vertoond krijg je niks en dan mag je op de grond gaan liggen schreeuwen wat je altijd doet maar ik ga "rustig" door met boodschappen doen.... mama hoort wel waar je bent... JE KUNT MEELOPEN, of blijven liggen maar je krijgt geen snoep, koek of what ever! na tig keer en zelfs enkele weken dat ik nieteens meer met haar weg durfde is het afgelopen. volgensmij merken kinderen dat wanneer je zelf zenuwachtig word dan gaan ze je grens over.... zodra je zelf denkt pff lak aan wat een ander denkt en mijn wil is nu wet, houden ze opeens op! Nu vraagt ze nog weleens mama mag ik deze koekjes in de kar stoppen asjeblieft! soms mag het en soms niet. heeft ze vrede mee en als het niet mag zegt ze wel ohhhh jammer, maar legt het wel zonder mokken terug en helpt mij dan verder met andere boodschapjes..... mn jongste doet dit gelukkig niet! die weet schijnbaar al dat ze geen schijn van kans heeft
Mora Driftbuien heeft hij wel eens gehad in de supermarkt.. Ik stap er overheen en loop door.. Hij komt me achterna voordat ik de hoek om loop.. Is 3x gebeurd en daarna niet weer.. Tuurlijk af en toe wel eens boos en dat mag ook.. Maar zodra hij me gaat slaan? Nee, dat gaat over de grens.. Thuis gaat hij zonder waarschuwing de hoek in.. Daar is geen discussie over mogelijk.. En in de winkel dan? 'Schat, dat mag je niet doen. Nou, nu weer lief doen.' Dat werkt (hier) dus niet.. Bij slaan krijg je direct straf.. En als dat in de winkel is, prima.. dan moet het maar..
ja daar heb je dan ook weer een punt! blijft toch lastig als je ergens anders bent dan thuis omdat ze dan denken oke hier kan ik ffe losgaan want de structuur van in de hoek thuis staat is er nu niet... hier staan ze ook meteen in de hoek hoor thuis als ze iets doen wat ik niet tollereer en dat is vaak elkaar slaan of dingen afpakken en dan uitdagen, of een grote mond tegen mij hebben.... tis en blijft lastig (vind ik)
Dat is het enige waarvoor hij direct de hoek in gaat.. Bij de rest wil ik nog wel eens extra waarschuwen en moet zeggen dat dat steeds beter werkt.. hoek is al een tijdje niet meer nodig geweest.. Maar goed, slaan schoppen en bijten zijn de enige dingen die hier absoluut niet getolereerd worden.. uhm, sorry.. nu weer ontopic
Zoooo gaat lekker hier lees ik hahaha... Had ik me verhaal niet neergezet gister dan had dit topic er maybe niet gestaan Consider hahaha Heb je op ideeen gebracht silly me hihihi. nee ff serieus: natuurlijk heeft ieder zijn eigen mening, zijn normen en waarden en manier van opvoeden etc... dus meningen doordrukken tegen elkaar is toch niet nodig of bepaalde uitspraken doen zoals aso etc? Ik voel me echt geen aso als ik dingen uit de winkel eet terwijl ik boodschappen doen, maaaar ik begrijp wel dat t zo kan overkomen. En ik begrijp de meiden die t not done vinden ook hoor, alleen ikzelf doe t anders en vind t prima zo. Zoals Zogelukkig zegt: ieder moet t tog allemaal lekker zelf weten, we hoeven niet te oordelen over elkaar maar gewoon lekker kletsen over wie wat wel en niet doet over ZICHZELF Mijn zoontje is een duivel soms in de winkel, maar ga hem echt niet in een hoek zetten hihihi dan word t erger ( ieder kind is anders) maar als ik zeg je blijft maar liggen, nee je krijgt t niet, hou nu op etc maken hem gekker en wilder dus ik ga heel rustig praten, lief benaderen en afleiden en dan idd wat te eten of drinken geven van thuis kan dit zijn maar dus ook vaak genoeg uit de winkel en dan gaat t prima...zoontje relaxt en wij relaxed Tja als ik erover nadenk is t idd ook nog niet van jou, kan t aso ogen, kan t zijn dat je geen geld bijk je hebt etc... maar ik denk dan: ik ga ervoor betalen, t boeit me niet hoe anderen over me denken EN als ik boodschappe ga doen neem ik me geld en pasje mee... tjah ieder zijn ding en ik respecteer en accepteer meningen van anderen. T blijft toch wel gezellie he meiden dit topic kom op we kunnen t !
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar mijn zoontje krijgt wel eens wat voordat het betaald is. Sterker nog...ik doe het zelf ook. Wij wonen in het Midden Oosten en het kan hier bloedheet zijn. Tijdens het shoppen drink ik vaak een heerlijk flesje ijskoud water dat ik dan later leeg op de band leg. Tijdens mijn zwangerschap at ik ook regelmatig een bolletje of iets dergelijks. Hier is het geen probleem en veel mensen doen het.
Snoopy Apart he, hoeveel verschil er tussen kinderen kan zitten.. hier werkt die aanpak dus echt niet helaas.. Heb ik uiteraard wel eerst geprobeerd voor ik hem de hoek in zette Alleen werd het dan alleen maar erger.. Schaamde me dood in het begin toen ik hem voor het eerst op zn kop moest geven
Nee, dat kan iet. Het is tenslotte nog niet van jou! Stel je voor dat je bij de kassa komt en je kan het niet betalen om wat voor reden dan ook, pinpas hangt slap, pinautomaat werkt niet weet ik veel dan heb je er al van gegeten en kan je het niet terug leggen. In andere winkels maak je de verpakkingen toch ook niet open voordat je bij de kassa bent??