haha ik heb ze ook al eens in de entree van de macdonelds gezet, op hun billen en armen om elkaar...'t was net een stafbankie... ik doe dat dus ook wel eens, als ze het echt heel bont maken.... het maakt wel indruk
je moet je niet schamen vind ik. ELke mama die dat zit zal je begrijpen en velen hebben zelfs met je te doen hoor!! T is nie makkelijk een kind opvoeden Door t gedrag van onze zoon durfde me vriend hem nooit ergens mee te nemen zoals boodschappe, ff snel iets hale ergens etc, want ja hij schopt herrie whaha ik heb hem gezegd: t is een kind, hij is nog jong en hij probeert uit wat je reactie is, benader hem positief! En vaak werkt t dus, gwn lief doen, helpt t niet dan pakken we hem gwn op en kijken m strak aan en zeggen dan : wil je straf? ( dat is thuis bij ons in de gang of in de hoek bij de deur zitten) en dan zegt ie neeeee en is t klaar en werkt ie beter mee maar wel in tranen. We proberen gwn van alles uit als ouders en ja zodoende leer je en leer je je kind beter kennen vind ik... geen enkele mama doet t goed of fout maar gwn op HUN manier de mamas die t wel fout doen zijn mamas die teruggillen, schelden tegen hun kind, mishandelen etc JA DAN ben je een slechte mama in mijn ogen! En t proeven van fruit is in turkije ook doooodnormaal !!! EN nee als je t nie lkkr vind leg je t nie terug, maar vaak hebben ze van alles wat ze verkopen proefexemplaren of pellen ze snel een mandarijn voor je om te testen ( nie verplicht te kopen) en vind je t wat koop je zo niet ja dan houd t op... zo is dat normaal in turkije. Zie je er zijn wel meerdere gekken dingen hihihi.... Ik ben best een makkelijke mama hoor, ik en me zoon zitten dagelijks thuis wel te snaaien zoals koek, chips, chocola...ik vind t nie erg, hij krijgt een beetje en heus niet hele zak chips. Eet gwn patat, poffertjes, hagelslag zonder brood, schuddebuikjes... tja vele zullen zeggen ongezond doe je tog niet!!! NOu weer zo een voorbeeld.. ik dus wel en me zoontje is altijd van de : alsjeblieft, dankjewel, MAG Ik drinken mama< MAG IK pakken mama< MAG Ik zegt ie altijd!!!En zegt mama nee met uitleg wrm dan is t ff jammeren en klaar en als ie herrie schopt erover laat ik t ff lkkr gaan en is t zo klaar zo niet tjah huilt ie t maar ff lkkr van zich af. IK ben echt geen mama die aan alles toegeeft, maar ben ook geen mama die veel weghoud voor zoonlief. Ik snoep zelf hele dag door, wrm hem dan verbieden beetje mee te pikken als t in mate blijft. Zie hem later ook niet dingen opentrekken in de winkels als ie wat ouder is en beter kan communiceren met ons en t beter kan begrijpen wrm we dat niet meer zullen doen
Leek me al stug dat je het fruit terug zou leggen We hebben al genoeg vrij grote problemen gehad met Lenn qua slapen en ik weet dat ik een goede moeder ben.. Tenminste, dat vind ik dan Maar oooh wat voelde ik me opgelaten toen hij begon te miepen en zeuren in de winkel.. Of dat hij wilde lopen i.p.v. in de buggy.. Dat was ook een week hoor.. Zat er zo tegen op te kijken om boodschappen te doen, tja werd toch één grote krijsbende en ik dacht echt: Ik lijk wel gek ook.. Kom nou, hij hoort naar mij te luisteren en kort gezegd, te doen wat ik zeg.. Dus hup, ingepakt, in de auto en naar de C1000 en wonderlijk genoeg ging het super.. nu loopt hij zelf achter een karretje en helpt de spulletjes in de kar te doen en bij het betalen wil hij het op de band leggen.. 'Wil je een toetje vanavond? Moet je die even pakken.' Hij is dan zo geconcentreerd bezig om de toetjes te zoeken, dat hij vergeet dat hij kattekwaad uit moet halen.. Nu is hij zover dat hij prima luistert als ik iets zeg.. (nu thuis nog)
Vandaag toevallig naar een "vreemde" supermarkt geweest. We moesten even snel iets hebben (waaronder kinder cakes). Mijn dochter van 16 maanden krijgt dus vaak wel een banaan als ik hem heb afgewogen en als we de grote boodschappen doen (zoals ik al eerder typte), maar nu waren we er niet zo lang. Ze wilde natuurlijk gelijk die cakes hebben, maar ze begrijpt heel goed dat we eerst centjes moeten betalen en dat ze daarna iets krijgt. Ben benieuwd of een klein kind sowieso weet wat het verschil is tussen een worstje of brood krijgen van een supermarktmedewerker, of een banaan van mama... (ze krijgen het allebei in de winkel). Straks als ze groter is, hoop ik dat ze mee kan helpen met de boodschappen in haar eigen karretje (ze vindt het nu idd ook gewoon leuk om aan de verpakkingen te sabbelen haha). En zo lang ze bezig is, heeft ze geen eens erg in een banaan, maar als ze zich verveeld (lang in het karretje zitten), dan wil ze wel eten (ze lijkt op dr moeder ) Troep achterlaten doe ik nooit. Zelf 10 jaar in de supermarkt gewerkt, dus weet hoe irritant dat is. Net als trouwens koeldingen in een chipsvak wegleggen! (kan je sowieso altijd weggooien).
ik doe dat niet. ze kan schreeuwen wat ze wil, maar dan heeft ze pech. haar een zak van t een of ander vast laten houden, werkt wel als afleiding. (iets wat ze NIET kan openmaken... hahaha) en anders heb ik een tovermiddel in mijn tas, de fopspeen! (jaaaa slechte moeder he???) (en nu ben ik heel benieuwd naar de reacties...)
nee absoluut niet eerst betalen dan mogen ze eten eerder echt niet ik doe het zelf ook niet mijn schoonmoeder wilde het keertje wel doen en heb ze duidelijk gemaakt ik dit niet wilde en ik eerst betaal voor ze van mij die ene krentenbol mogen eten.. dat vond zij raar nou ik niet sorry
wij lopen altijd eerst even langs de bakker om n krentenbol of croisant te halen of neem idd iets vvan huis mee . zie ook vaak genoeg mensen die flesjes drinken open maken en leeg terug zetten ofzo vind dat zooo asociaal mijn oudste zoon heeft dat ook n keer gezien en vroeg aan die meneer of hij t wel betaald had , kreeg ie n snauw dat hij zn muil moest houden :S
oh en mn zoon wil ook wel s iets hebben uit het karrtje maar dan leg ik m uit dat het eerst betaald moet worden . vroeg m pas geleden om n snoepje zegt ie neej eerst betalen haha dus hij snapt t wel op zn 2e (nja over 3 weken issie 3
Ik heb niet alle 40 pagina's van dit topic gelezen, maar even globaal gezien (en n.a.v. de uitslag van de poll) zie ik wel dat wat ik dus doe, volgens de meesten van jullie totally not done is... Nou ja, het zij zo! Ik geef mijn zoontje altijd een wit bolletje of een krentebol uit het zakje wat ik in m'n karretje leg. 1x per week doen we de grote boodschappen en hij weet dat hij dan een bolletje mag. Hij vindt het lekker, het is een soort traditie geworden en ik ben echt niet van plan om daarmee te stoppen! Ik geloof ook niet dat ik hem door dit te doen aanleer dat hij iets zomaar mag opeten in de winkel zonder te betalen. Hij weet namelijk dondersgoed dat alles wat we in een winkel halen, betaald moet worden.
Ik geef evy wel eens een boterham in de winkel. Dan vraag ik of ze de zak even opnieuw kunnen dichtmaken, hij gaat in het karretje en ik reken hem af. Ik zal wel iets gemist hebben, maar ik vind daar eigenlijk niets mis mee. Hier een soort traditie en het komt een enkele keer voor dat ik met de kinderen boodschappen doe. Als ik bij de slager, bakker, kaasboer of groenteboer kom, krijg je ook van alles aangeboden. Wat is het verschil? Ik zie het niet hoor. Zolang je het afrekent is er geen probleem.
Ja het hoeft gelukkig ook niet vaak hier haha (gelukkig!) maar als je dan 1 of 2 keer doet maakt het indruk en luisteren ze, natuurlijk niet leuk maar als ik zie dat een moeder dat doet (ipv toegeven of eeuwige discussies) dan heb ik daar erg veel respect voor hoor. Dean is 2,5 doof geweest en als ik wegloop terwijl hij bv niet mee zou komen liep hij de andere kant uit (dus ook makkelijk uit de deuren richting de parkeerplaats!) dus die opties pastte niet bij hem (bij onze dochter kan dat wel maar hoeft eigenlijk niet)
Nee, persoonlijk vind ik het niet kunnen. Miriam wacht maar even. Zolang het niet betaald is, is het niet van ons. Euh... Een restaurant is iets heel anders dan een supermarkt hoor.
Misschien heeft dat te maken met hoe jezelf opgevoed bent, maar ik zou het nooit doen.. vind het eigenlijk heel raar (niet dat ik een ander daarmee veroordeel, maar ik vind het voor mezelf raar om te doen). Gelukkig is mijn dochter groot en kan ze netjes wachten tot dat we de winkel uit zijn!
Ik heb het altijd heel raar gevonden als een ouder als een zak snoep opentrok of een banaan gaat pellen voor hun kind in de winkel. Nu met eigen kind vind ik dat nog steeds onfatsoenlijk, je hebt het nog niet afgerekend dus het is niet van jou, zo simpel is het. Je kan je kind toch wel laten wachten tot na de kassa, zo moeilijk is dat nu ook weer niet. In mijn ogen is het gewoon een fatsoensnorm, je gaat zelf ook geen banaan eten tijdens het winkelen. En de vergelijking van een restaurant met een supermarkt is er eentje van de categorie 'appels en peren'; zo kan je alles recht praten, wat krom is natuurlijk .
Ja hoor en ik heb ook wel eens een flesje water opengemaakt en een slok van genomen Alleen dingen die afgewogen moeten worden doe ik niet En ik betaal toch netjes dus het is geen stelen ofzo ALs je maar wel uitlegt als ze de leeftijd hebben dat je het wel moet betalen
In principe vind ik dat ze moeten wachten totdat we het iig betaald hebben. Maar het is wel eens voorgekomen dat mijn zoontje het enorm op het brullen zette en niet meer ophield... nou toen was die zak krentenbollen zo open gemaakt hoor.
Nee, alleen 1 keer gedaan voor emergency voor m'n zoontje toen hij echt honger had van een lange reis even snel wat halen dan! voor de rest heb ik altijd wel wat bij me of wachten we tot we betaald hebben .. zomaar iets openmaken in de winkel is echt zo aso ..
Heeft niets te maken denk ik met de opvoeding die je zelf hebt gehad , want ik kan mij niet herinneren dat mijn ouders dit bij mij of me broertje deden als we boodschappen gingen doen... en t verschilt per kind ook hoe ze zich gedragen waardoor t nodig is ja of nee... denk ik dan he ! Bij mijn oudste is t vaak gwn nodig omdat t anders onmogelijk word boodschappen te doen, zie wel hoe t zal gaan bij de jongste als ie groter is... Ik doe t liever ook niet nee en neem vaak dingen van huis mee maarja als ze alles in de winkel zien is t gene van thuis nie meer zo boeiend En nee je kan een supermarkt niet vergelijken me een restaurant hahaha, daar reken je natuurlijk achteraf af omdat er dan nog vantevoren niet bekend is wat je allemaal gaat nemen en nuttigen.. Bij de supermarkt weet je wat je in je kar gooit en wat je dus mee wilt en af moet rekenen. de 1 vind t kunnen de ander niet, tjah zo gaat t met veeeeel dingen op de wereld en gelukkig maar, als iedereen t zelfde zou zijn en doen is t ook saai
Ja hoor; ik weeg een tros bananen af, plak de bon en dan krijgen ze een banaantje terwijl ik mijn ronde in de winkel maak. Heb er nooit over nagedacht dat t NIET kon, zie er eigenlijk geen probleem in. Dan ben ik schijnbaar heel raar